Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....

KNIHA Akumulátory a baterie je tu zpět digitalizovaná

Document Actions
V době vydání této publikace málokdo mohl tušit, jak budeme závislí na bateriích za více než dvě desetiletí. Mobilních zařízení a přístrojů je díky rozvíjení myšlenky Průmyslu 4.0 a její podmnožiny Internetu věcí násobně více. Tato, po čtvrt století, aktualizovaná kniha je malým informačním skvostem. Vypovídá totiž o problematice akumulace energie v akumulátorech a bateriích komplexně. Samozřejmě lze jednotlivé informace dohledat i jinými cestami, ovšem podobný rozcestním bychom patrně těžko hledali. Na obsah a slovo vydavatele se podívejte zde!
Jiří Macháček, Redakce portálu Elektrika, ze dne: 20.08.2021

Digitalizovanou publikaci komentuje Jan Lojkásek (IN-EL)

Příručku Akumulátory a baterie jsme vydali v roce 1996 ještě jako samostatný útvar firmy STRO.M, spol. s r. o., v níž Jan Lojkásek jako společník firmy od jejího založení v roce 1990 začínal své podnikání, a to na pozici vedoucího divize elektro. Každá moderní, technicky vyspělá společnost se neobejde bez elektrochemických zdrojů proudu. Svědčí o tom celosvětově trvalý, výrazný vzestup spotřeby těchto zdrojů v posledních letech.

Pro větší náhled kliknout!

Stejně jako u jiných oborů, tak i v oboru elektrochemických zdrojů proudu dochází k vývoji a využití nových systémů a ke zdokonalování systémů již dříve používaných. O tomto vývoji je třeba soustavně a včas odbornou veřejnost informovat, aby nové a zdokonalené výrobky a technologické procesy mohly být rychle a efektivně zaváděny do praxe.
V době vydání této knihy chyběla na českém trhu s odbornou literaturou kniha, která by o nejnovějším stavu elektrochemických zdrojů proudu poskytovala potřebné komplexní a přehledné informace. Protože dříve vydané publikace v oboru byly rozebrány, rozhodl se kolektiv odborníků zpracovat nové vydání knihy o elektrochemických zdrojích proudu, která by navazovala na v té době vydané publikace a obsáhla i nové poznatky v oboru.

Kniha je rozdělena do 10 kapitol.
Úvodní kapitola se zabývá rozdělením elektrochemických zdrojů proudu na primární články, akumulátory a palivové články. Následují kapitoly věnované olověným, alkalickým a méně obvyklým akumulátorům, primárním a palivovým článkům. Další kapitola je věnovaná bezpečnosti, hygieně práce a ochraně zdraví a životního prostředí při práci s akumulátorovými bateriemi. Samostatná kapitola je věnována normám, věnujícím se zajištění provozu uváděných typů elektrochemických zdrojů proudu. Závěrečná kapitola obsahuje problematiku recyklace článků a olověných a niklkadmiových akumulátorů.
Pro omezený počet stran jsou u zdrojů, které nedoznaly širšího využití, uvedeny jen základní technické parametry. Podrobněji se autoři zabývají pouze elektrochemickými zdroji proudu, jež se již prakticky používají.

Poněvadž akumulátory vyžadují větší péči během provozu než primární články, jsou v knize popsány podrobněji (palivové články nejsou dosud v ČR používány). Větší rozsah je věnován akumulátorům olověným, které pro nízké pořizovací a provozní náklady představují téměř 90% světové produkce akumulátorů. Kromě toho jsou olověné akumulátory náchylnější k poškozování nesprávným provozem a údržbou než např. akumulátory niklkadmiové.
Od roku 1996, kdy byla tato kniha vydána, prošla celá oblast, které se tato kniha věnuje, bouřlivým vývojem, a to ve všech směrech. Přesto je dobrým základem pro pochopení všech souvislostí, týkajících se této velmi důležité oblasti elektrotechniky.

Kniha je určena
všem, kteří navrhují nebo se jinak profesionálně elektrochemickými zdroji proudu zabývají. Je zpracována srozumitelně i pro neodborníky, a proto dobře poslouží jako doplňková literatura pro odborné školy, ale i pro zájemce o tento obor z řad široké veřejnosti. Věříme, že údaje uvedené v knize přispějí k efektivnějšímu využívání elektrochemických zdrojů proudu. Přejeme všem čtenářům, aby i přes omezený počet stran nalezli v knize všechny potřebné informace.
- Jan Lojkásek

Obsah knihy naleznete zde (sem by se nevešel.)

Diskutující k tomuto článku

(počet diskutujících: 1)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

IN-EL, spol. s r. o.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři

Rekonstrukce v různých historických objektech není vůbec ojedinělá situace, zvláště u bytových domů. Vytvořit si novou elektroinstalaci ve svém bytě může, v závislosti na původních rozvodech, mít různé problémy. Kolik vývodů je dnes doporučováno jako minimum pro jednotlivé pokoje bytu? Jsou průřezy jader vodičů a přiřazenými jmenovitými proudy jistění jiné než bychom dnes očekávali? Jak a čím napájet garáže a podobné prostory. zvláště když bychom tam chtěli nabíjet elektromobil? O tom pojednává právě tato publikace ...
Digitální reprint původního díla českého legendárního elektrotechnika Václava Honyse. Bezpečnostní pravidla při práci na elektrických zařízeních stojí sice na stále stejném principu, ovšem podání takové problematiky se liší podle autora. Václav Honys byl pro jednu z elektrikářských generací otcem školitelem. Svými analogickými příběhy dokázal upoutat většinu posluchačů, protože vycházel ze své skutečné praxe. Pohledem na obsah této publikace je zřejmé, že se podobný sloh jen tak opakovat nebude.
Ohřev elektrickou energií? Topit elektrikou? jak je dalece tento způsob ohřevu efektivní? O tom pojednává digitalizovaná publikace vydavatelství IN-EL. Původně vyšla v roce 1997, ovšem doposud jsem nic tak komplexně v jednom vydání v žádném jiném vydání neobjevil. V rozsáhlém obsahu se dozvíme o elektrickém vytápění, elektrických odporových pecích, elektrických obloukových pecích, indukčních elektrotepelných zařízeních, dielektrických elektrotepelných zařízeních, elektronových tepelných zařízeních, laseru v elektrotepelných zařízeních, ale také nalezneme přehled využitelného elektromagnetického vlnění ...
Další digitalizovaná kniha je k dispozici! Tentokrát o vedení mezi budovami. Dozvíme se o projektové dokumentaci sítí, druzích vedení nízkého napětí, jak se taková vedení staví a pak provozují, jaké všechny prvky venkovní sítě obsahují, podrobnosti o uzemňování vedení, co vše se na venkovních vedení měří, ale také jak se třeba demontují. Odborníky, kteří ví, jak se to dělá dnes, obvykle zajímá, jak se to dělalo kdysi. Samozřejmě pro pamětníky bude publikace "nošením dříví do lesa". Ovšem pro mladší ...