Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: Dvacátá Elektra Olomouc (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 18.02.2003
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

Dvacátá Elektra Olomouc


olomni_03_06.jpg
Podívejme se jubilejní veletrh neobyčejně kritičtěji. Jaká byla dvacátá olomoucká Elektra v Olomouci? Jak hodnotí výstavu vystavovatelé? Jak hodnotí výstavu návštěvníci. Jak by hodnotili zaměstnanci své obchodní zástupce, kteří prezentují produkty na výstavách?
Petr Nasadil, ze dne: 18.02.2003

Poslední roky jsou všeobecně ve výstavnictví ve znamení poklesu návštěvnosti. Příčinou může být tok informací, který se rozděluje na více větví. V minulosti bývaly výstavy a veletrhy jediným dostupným zdrojem novinek výrobců. Postupem času přibývaly další možnosti, domácí veletrhy velkoobchodů (hausmesse), odborné megasemináře (Solidteam, BVV+LPelektro, cechy ECDV, Břeclav....), Internet, časopisy. Každý z těchto informačních zdrojů se vyprofiloval a svou existencí do jisté míry ovlivnil úspěšnost těch ostatních.

Zeptali jsme se návštěvníků:

Myslíte si, že v Olomouci již Elektra nebude?
K.N.: To si děláte srandu! Ne? Proč by zde neměla být?

Jak se vám líbí letošní výstava?
P.L.: Nabývám dojmu, že výrobci nás nutí, abychom je navštěvovali v jiných městech. A někteří, třeba ...... se domnívají, že je musí návštěvník na jeho stánku probudit a poprosit, zda by mu něco laskavě neprozradil.

Odnášíte si informace, které jste od výstavy očekával?
J.K.: Nooo, odnáším a neodnáším, někteří výrobci vystrkují na stánek jakési nabízeče materiálu, kteří často nemají odborné podvědomí na té úrovni, kterou bych jako projektant potřeboval. Uznejte sám, aby mi někdo odvykládal obsah katalogu jako báseň, to opravdu nepotřebuji. Pokud se zeptám třeba na návaznost materiálu na ČSN XX YYYY, tak na mne vyvalí oči a pokrčí rameny.

Zeptali jsme se vystavujících:

Jak hodnotíte letošní výstavu v Olomouci?
XX: Je to slabší a slabší, podívejte se těch stánků je čím dál méně.
Vy hodnotíte svůj úspěch dle počtu vašich spoluvystavovatelů? Neměly by vás zajímat spíše počty návštěvníků?
XX: Ano, ano, ale těch je také stálé míň.

Jak hodnotíte letošní tři olomoucké dny?
YY:
Jednoznačně pozitivně, i přes to, že zde vystavujeme pravidelně, pokaždé dobrých 60% návštěvníků neví o našich novinkách. Což jednoznačně prozrazuje prospěšnost regionálky.

Jakým je tato akce pro vaši společnost přínosem?
ZZ: Je to slabý, stále školy, důchodci.
Proč necháte zájemce pouze okukovat výstavní panely? Proč aktivně nezačnete dialog?
ZZ:
Co bych začínal! Za ty roky už vím, že pokud návštěvník se na něco nezeptá, tak je o ničem. A není pro nás zajímavý.

A na závěr jsme se zeptali zaměstnavatelů (jednatelů, ředitelů... společností)

Jak hodnotíte letošní ročník?
BB: Zřejmě dobře, odpadli někteří konkurenti.... Co se týká návštěvnosti, tak to odpovídá regionu.
Myslíte si, že vaši obchodníci prezentují sortiment dobře?
BB:
Tuto oblast stále přehodnocujeme a hledáme nové možnosti. Ale globálně jsem s nimi spokojen.

Jaký význam přikládáte letošní olomoucké Elektře?
CC: Obvyklý, jedná se o informační pokrytí regionu.
Domníváte se, že dělají vaši obchodníci pro prezentaci maximum?
CC: To jste tedy trefil! Je to oblast, kterou musíme zásadně změnit. Vynakládáme nemalé prostředky do vývoje, výroby, propagace a prodeje. Právě oblast propagace má v personální oblasti největší nedostatky. Nebudu to konkretizovat, pouze stručně, pro některé jsou prakticky dny spočítány.

Jaké jsou vaše pocity z dvacáté Elektry?
GG:
Zcela evidentní pokles vystavovatelů i návštěvníků, ovšem to zřejmě neznamená pokles odborníků v regionu. Nižší účast vystavovatelů bych přisuzoval místnímu velkoobchodu, který zkouší vlastní hausmesse. Všiml jsem si dobré propagace ze strany pořadatele.
Jak hodnotíte práci vašich obchodníků?
GG:
To je prosím vás o lidech. Vždy přijedu na jeden den a než jsem odhalen, z povzdálí hodnotím aktivity, také se náhodně ptám návštěvníků, kteří odchází z našeho stánku, zda jsou správně osloveni. Pokud chcete slyšet nějaké číslo, pak mohu říci pouze, že 30% skutečností se musí změnit.

Pokusili jsme se osvětlit názory na dvacátý ročník Elektry z více pohledů. U zaměstnavatelů a obchodníků jsme záměrně neuváděli identitu. A jaký názor je náš, redakční?

Miroslav M.: Řekl bych, že akce odpovídá tomu, jak se na ni každý připraví. Nejde o pětimetrovou stavbu stánku do výšky, spíše o nápad a připravenost reagovat.
Margita B.: Z pohledu hostesky, mohu potvrdit zájem každého, kdo vyhledává informace. Ovšem ne každého musí oslovit samotný stánek a pak musím nastoupit sama.
Stanislav H.: Dobře organizačně připravená akce (bilboardy po městě, spoty v rádiu). Ovšem ekonomické situace většiny firem podporuje chybné rozhodnutí neinvestovat do reklamy, aby se situace zlepšila. Dnešní svět je o marketingu a to od narození včetně poslední cesty člověka ze zdejšího světa. Zajímavé propojení klasické reklamy a internetovými aktivitami (užitečný katalog Froeschl zdarma).

Na závěr je nutno dodat, že po vyhodnocení byla návštěvnost olomoucké Elektry větší než v loňském roce. A zajímavé je, že příjem firemních "voucherů" byl minimální. Což v překladu znamená, že vystavovatelé zřejmě propagaci této akci mnoho nepomohou.
Takže, v květnu Pardubicích nashledanou.

TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT
Omnis Olomouc, a.s. - Horní Lán 10a, Olomouc - 588 881 444 - nasadil@omnis.cz

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.