Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Svůj pohled na sousední megaveletrh Light+Building ve Frankfurtu popisuje český elektrikář. Nezůstává pouze u jednoho selfie o své přítomnosti v Německu a prozrazuje proč se vydal tak daleko. Čím ho to obohatilo? Jak se dívá na budoucnost veletržních ...
  • Pokud chceme studovat různé aspekty elektrických jevů, včetně teploty výbojů blesku, vlivu ionizace vzduchu a negativních účinků elektrického oblouku, pak se nabízí studium na VUT, ČVUT ... mnoho příležitostí k experimentům s různými kombinacemi ...

R4M: Kdo je kolaborantem blížícího se MATRIXU?


Document Actions
R4M: Kdo je kolaborantem blížícího se MATRIXU?
Čtvrtá průmyslová revoluce má několik tváří. Mezitím co se někdo zabývá pouze jejími fragmenty, my se díváme nejen na ně, ale pokoušíme se o holistický pohled. Pokud si na vznikající otázky odpovídáme poctivě, pak zjišťujeme, že jsme v zajetí Matrixu všichni. Ať se nám to líbí, nebo nelíbí, vznikají na nás tlaky okolí, kterým se odolává opravdu velice těžko. Největší šanci na nepřítomnost v Matrixu mají ti, kteří nepotřebují a ani nemají žádnou e-mailovou schránku!
Miroslav Minařík, ze dne: 7.05.2016
reklama


Ano, schránku elektronické pošty. Podle slov našich předků je to ďáblův vynález a kdo tento vynález používá, slouží samotnému ďáblu. V našem případě tedy blížícímu se Matrixu. A kdo dnes nemá schránku elektronické pošty? Stejně tak, kdo dnes nemá mobilní telefon? Ale nejde o telefon! Tady je zase jedna marketingová pomýlená. Telefonování pouze dílčí fragment služeb chytrého "telefonu". Pojem "telefon" je zařízení pro uskutečňování hlasové komunikace. Při pohledu na jednotlivá využití výkonu smartphone zjistíme, že jde o počítač nikoliv o telefon.



Který uživatel mobilního telefonu je tedy infikován Matrixem?
Pokud má smartphone, tak s největší pravděpodobností již nakažen je. Prakticky lze tvrdit, že uživatelé globálních služeb (např. GPS, cloudové elektronické pošty, vyhledávačů (Google, Seznam,...), jsou infikovaní a rozšiřování Matrixu svým zájmem o jeho služby nevědomě podporují a ten samozřejmě roste.

To jako jsou infikovány i naše děti?

Ano, ty to bohužel chápou jako přirozené. Stav offline je pro některé dnešní děti "trapný stav bytí".



Dá se tomu bránit?

Těžko. Kdo dnes nevyužívá služby Matrixu, "stojí opodál". Uživatelé Matrixu mají jeho službami konkurenční výhodu před přírodními lidmi, konzervativci nebo ignoranty.

Co tedy dělat?
Pokud se tedy máme poučit od někoho chytrého, zkusme filozofa Eckharta Tolleho, který říká, že pokud nejsme s nějakou situací spokojení, máme pouze tři možnosti:
  • situaci změnit
  • odejít
  • situaci vnitřně přijmout
Pokud neuděláme jednu ze tří možností, budeme se trápit.

Asi nemá cenu řešit, jak jedinec nebo hrstka lidí může na světě změnit přirozenou evoluci technologií. Ať již je odchodem myšleno cokoliv, říkám, že není kam odejít. A tak nakonec zbývá přijetí skutečnosti. Pro lidské EGO často nepředstavitelná varianta.



Není to nabádání k rezignaci?
Přijetí faktů není rezignace, ale smíření se skutečností. Matrix tu je, bude a bude růst. Se všemi klady i zápory. Návrat populace do přírody bohužel není na programu dne. V souvislosti se 4. průmyslovou revolucí se uvádí, že jde o příležitosti a hrozby. Ano je to příležitost pro ty, kteří se v tomto světě budou orientovat (a i nevědomě ho podpoří) a hrozby pro ty, kteří budou pouze následovat davy.

A co Vy pane Minaříku? Je Matrix Váš přítel?
Se slovem "přítel" šetřím a Matrix rozhodně nepatří mezi ty, které bych tak nazýval. Nemluvě o tom, že nejde o člověka, ale systém. Musím přiznat, že ač se mi to nelíbí, patřím k majoritní skupině jeho kolaborantů.

A tak mi nezbývá nic jiného než sledovat trendy, kam nás "elektronický vítr" Matrixu zanese...



A co vy?
Kam patříte?
 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 14)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT


FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Pokud se chceme svou argumentací stavět na uvádění rozdílu, musíme se podívat na oba póly. V tomto případě na § 47 vyhlášky 137/1998 Sb., jehož obsah je v nové vyhlášce 268/2009 Sb. nahrazen § 36. Jaký je tedy rozdíl mezi zmíněnými paragrafy?
Už nám zakázali telefonování v autě a teď se prý blíží zákaz i telefonování během bouřky! Jde o vtip nebo opravdu hrozí nějaké nebezpečí? Telefonování za bouřky a jeho nebezpečí bych přiřadil mezi tzv., Urban legend. Legenda o černém autě začínala také tmavým kočárem a tak tomu je i s použitím mobilu za bouřky. 
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933