Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Pokud narazíte na názvy svítidel HALSPOT I LED, HALSPOT II LED, TUNNEL LED nebo třeba FARMER I LED PRO, pak jde o produkty svatobořické dílny! Svatobořice nejsou zrovna průmyslovou oblastí. Ba naopak, tamní oblast proslavuje Svatobořické čevené ...
  • Domnívat se, že v dnešní době, při stále zvyšujícím se počtu technologií, by mohla původní elektroinstalace setrvat v podobě, kterou navrhl někdo v minulosti je utopie! Stačí změna uživatele prostoru a vznikají zcela jiné potřeby. Ano, drobnosti ...

Jak se vlastně prezentovat? (1.)


Document Actions
jakspr_6.jpg
Ve školách standardně naučí základní potřebné vědomosti k tomu, aby se člověk dokázal ve svém dalším praktickém životě vzdělávat sám. Vzdělávat sám dle prostředí, do kterého jej osud zavane. A jak to vypadá v praxi?
Igor Nováček, ze dne: 16.06.2004
reklama

Nikdo není dokonalý, ani ten, který se učí celý život. Člověk se zaměří na určitou část, kterou opravdu mistrovsky zvládá. Ovšem na druhé straně bývá naprostým amatérem, například v (jiných) řemeslných oborech. A tak je to zařízeno, že se všichni potřebujeme a účast na zakázkách tak vhodně kombinujeme.

Prezentační praxe
Každá teorie je krásná, v praxi to již vypadá jinak. Finančních prostředků, nebo času není tolik aby se mohlo pořídit dobré "obchodní vojsko". A tak se řeší situace dosavadními znalostmi a často se nepřikládá prezentaci ten správný prostor na přípravu.

Příklad: Hotové neštěstí
Společnost, investuje do architektury stánku, do jeho výstavní plochy, výstavby, času zaměstnanců, ubytování.... apod. Místo v pavilonu skvělé, návštěvníci obléhají se zájmem a očekáváním zisku zajímavé informace. Ovšem dialog se odehrává například takto:

  • Návštěvník: Dobrý den, co je ve vaší firmě nového od té doby, co jsem byl u vás naposledy?
  • Vystavovatel: Nového zřejmě nic.
  • Návštěvník: A co máte zajímavého, co jsem mohl naposledy přehlédnout?
  • Vystavovatel: No, já nevím co může být pro vás zajímavého.
  • Návštěvník: Já přišel na tento veletrh s očekáváním, že máte zájemcům co říci. Proč tedy vlastně vystavujete?
  • Vystavovatel: My jsme tak dobří, že vlastně ani vystavovat nepotřebujeme. Na veletrhy chodíme pouze proto, abychom ukázali, že "jsme" a že na to máme.

Věřte mi, že po takovém dialogu si myslí každý své a tento dialog mu vyvstane vždy, když uchopí katalog sortimentu této společnosti. Úspěšnost každého vystavovatele je závislá právě na zájemcích, kteří sortiment použijí v projektech, přímo nakoupí nebo třeba pouze doporučí jinému. Pokud této množině, která vám zajistila prvenství v oboru, předkládáte podobné informace, dáváte své konkurenci velkou šanci být lepší.

Můžeme vás ubezpečit, že takové scenérie a často i horší se stávají stále. Na veletrzích se z naší redakce objevuji patrně nejvíce já. Za ty roky si již mnozí zvykli co říci a neříci, ovšem pokud na veletrhu se nás objeví více.... Často se nestačím divit, co oznamuje pracovník světové společnosti na potkání návštěvníkům.

Existuje nějaký lék?
V knihovnách nalezneme opravdu mnoho titulů, které o této problematice hovoří opravdu dopodrobna. V knihách obecně nalezneme vše. Stačí málo, knihu objednat, vypůjčit, přečíst, pochopit a uvést správně do praxe. Patrně jsem vyjmenoval základní překážky, které brání skutečnosti aby byli všichni vystavovatelé skvěle připraveni. Dříve zmiňovaný čas velice absentuje, proto existují tzv. "tréninky". Trénink od běžného semináře se liší docela zásadně.

  • Seminář
    Na semináři se stáváte přihlížejícími konzumenty obrovského množství často zajímavých informací, ovšem se vstřebáním, pochopením a použitím v praxi je to následně již horší.
  • Trénink
    Slovo trénink již samo o sobě vypovídá, že se vlastně trénuje. Proto také tréninky se pořádají v komorních skupinkách zájemců tak, aby lektor, který trénink vede dokázal koučovat každého jednotlivce. Výsledek takového tréninku je odlišný od semináře v tom, že sice nedostane informací tolik co na semináři, ovšem osvojí si je přímo na takovém tréninku.

Obliba tréninků vzrůstá právě proto, že není mnoho času a tento způsob zaručuje dobré a rychlé výsledky. V současné době je opravdu velký výběr tréninků zaměřených na obchodní dovednosti, prezentace, přednášení ..... atd. Trénink se také vyznačuje podstatně vyšší cenou za účast. Pokud uvažujeme jednodenní semináře v rozmezí 400-800 Kč,-, pak jednodenní tréninky se mohou pohybovat od 3000 Kč,- a více.

Je potřeba dávat tolik peněz?
Jak už to bývá, všechno něco stojí. Individuální přístup je logicky náročnější než pouhé oznámení. A tak je na nás abychom se rozhodli, zda taková investice je pro nás dobrá. Pokud svůj byznys opravdu člověk myslí vážně, pak taková investice se obvykle mnohonásobně vrací.

V nejbližší době si budete moci přečíst komentář z jednoho tréninku, který absolvovala kolegyně Margita Boháčová.

K tomuto tématu jsme otevřeli níže diskuzi. Sdělte svoje představy, názory, či zkušenosti....

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933