Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Předtuchy ...

Ačkoliv si každý prosinec vzájemně přejeme vše krásné a zdraví, minulý ...

OBO: Vkládací ...

Vkládací lišty jsou samozřejmostí. V případě instalačních ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 412
Bazar
Poptávka, koupím ...
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Poptávka, koupím ...
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Program Therm je volně použitelný program společnosti Rittal, určený pro návrh vhodné technologie chlazení a vytápění rozvaděčů. Při práci s programem Therm není zde nutná detailní znalost technologie chlazení. S jeho pomocí může navrhnout vhodnou ...

Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?


Document Actions
Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
O nabíjení elektromobilů se diskutuje stále. Jednou o potřebných energetických příkonech a hned po té o době nabíjení. Představa, že cestou k zákazníkovi nabíjíte svůj elektromobil třeba i několik hodin, je absurdní představou. Jaké jsou v roce 2019 možnosti nabíjení elektromobilu? Dalo by se popsat, co dnes jezdí po českých silnicích za elektromobily a jaké potřebují příkon nabíjení? Co s tím má PHOENIX CONTACT společného? Je to jednoduchá zkratka HPC, High Power Charging a je to systém, není to jen jedna komponenta. Je to nabíjecí chlazený kabel s ...
Redakce portálu Elektrika, ze dne: 1.08.2019



Jsme ve PHOENIX CONTACT a dozvíme se, jak dokážeme nabít automobil za 3 minuty s dojezdem 100 km.




Textový přepis mluveného slova rozhovoru ...

Jaké jsou v roce 2019 možnosti nabíjení elektromobilu?
Josef Růžek, PHOENIX CONTACT ČR
Můžete ho nabíjet doma z klasické šuko zásuvky, tu samou, kterou používáte třeba pro ledničku nebo postavit, nechat si postavit či koupit AC nabíjecí stanici. V současnosti i DC, což jistě oceňují vlastníci elektromobilů, kteří mají jednofázové nabíjení.

Dalo by se popsat, co dnes jezdí po českých silnicích za elektromobily a jaké potřebují příkon nabíjení?
Josef Růžek, PHOENIX CONTACT ČR
Bude to čistě můj pohled na věc, často potkávám e-golfy, sem tam LEAF, častěji už i BMW I3, každý touží po Tesle, takže i Tesla se objevuje. Viděl jsem i nějaké dodávky od Nissanu, případně e-crafter a příkon, vztáhnu to čistě na nabíjení, potřebujete dostatek tak, aby autíčko bylo zároveň schopno pojmout to, co mu chcete dát, ať už jednofázové, dvoufázové nebo třífázové. Co se týká příkonu, myslím si, že dostačující, jen je potřeba s ním umět naložit.

Mám příkon, jak s ním můžu nakládat prakticky?

Josef Růžek, PHOENIX CONTACT ČR
Když to vztáhnu na domácnost, je důležité správné vyvážení fází, to znamená nemít vše pověšené na L1, ale rozfázovat si to a nabíjet v čas, kdy nepotřebujete příkon třeba na praní, žehlení, vaření. Opravdu managovat si strop a hlídat si to.

Zahlédl jsem tady zkratku CCS, mám to chápat tak, že PHOENIX CONTACT koupil karty CCS, nebo jak je to myšleno?
Josef Růžek, PHOENIX CONTACT ČR
Zajímavý dotaz, ještě jsem ho tu neměl, CCS je zkratka kombinovaný nabíjecí systém, kdy jednou zásuvkou můžeme nabíjet střídavě i stejnosměrně.

Co si mám představit pod nabídkou PHOENIX CONTACT?
Josef Růžek, PHOENIX CONTACT ČR
Celou stanici od nás nedostanete, není to cílem společnosti PHOENIX CONTACT. Nabízíme komponenty, jak pro nabíječky, tak pro nabíjení vozidel. Tzn. Kabely, kontroléry, zásuvky, zásuvky do vozidel a potřebná bižuterie, jako jsou zdroje, svodiče přepětí, switche, svorky, DINlišty, žlaby. Zkrátka instalační materiál.

Zaznělo, že se dá elektromobil nabít na 100 km za 3 minuty. Je to tak?

Josef Růžek, PHOENIX CONTACT ČR
Ano, je to reálný údaj.

Řekněte mi, co s tím máte jako PHOENIX CONTACT společného, která komponenta toto zajistí.

Josef Růžek, PHOENIX CONTACT ČR
Je to jednoduchá zkratka HPC, High Power Charging a je to systém, není to jen jedna komponenta. Je to nabíjecí chlazený kabel s DC kontrolérem k tomu DC kontrolor a k tomu nutný zdroj chladiva. My jako PHOENIX jsme to vyvinuli s několika společnostmi a pro zájemce, který by chtěl takovou stanici postavit, nebo nechat postavit, jsme schopni dopočítat, vysvětlit, pomoct s realizací nabíjecí stanice. A ty 3 minuty, hovoříme o 500kW strop, 500A/1000V, pokud najdeme auto, které je toto schopné pojmout.

Dostupné katalogy PHOENIX CONTACT v redakční knihovně k prohledání a prohlížení zde!




Pokud plánujete nabíjet větší či menší elektromobilovou flotilu,
rozhodně stojí za úvahu zavolat do PHOENIXu a zeptat se, jaké jsou aktuální možnosti!

 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 10)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

PHOENIX CONTACT, s.r.o.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933