Festival světla 2012 v Olomouci
Ve dnech 6. až 8. září se uskutečnil třetí Festival světla, již podruhé v historickém centru Olomouce. Díky podpoře a podílu města Olomouce na organizaci festivalu byl letošní ročník součástí Dnů evropského dědictví. Stejně jako v loňském roce se fasády devíti budov Horního náměstí včetně radnice rozzářily speciálními světelnými instalacemi. Letos k nim přibylo osvětlení průchozího nádvoří radnice a dominanty ...
Jana Kotková,
ze dne:
19.12.2012
reklama
Ve dnech 6. až 8. září se uskutečnil třetí Festival světla, již podruhé v historickém centru Olomouce. Díky podpoře a podílu města Olomouce na organizaci festivalu byl letošní ročník součástí Dnů evropského dědictví.
Stejně jako v loňském roce se fasády devíti budov Horního náměstí včetně radnice rozzářily speciálními světelnými instalacemi. Letos k nim přibylo osvětlení průchozího nádvoří radnice a dominanty náměstí – sloupu Nejsvětější Trojice, olomoucké památky UNESCO. Zlatým hřebem festivalu byla již tradičně Noc světel.
Celý srpen byla osvětlena historická budova olomoucké radnice. Pomocí inteligentního interaktivního systému řízení mohli technici společnosti Philips dálkově nastavovat jednotlivé světelně-hudební scény.
Světelné instalace architekturního osvětlení s interaktivními prvky od společnosti Philips včetně bohatého doprovodného programu opět přilákaly tisíce návštěvníků a více než 200 profesionálů v oblasti osvětlování měst, urbanismu a architekturního osvětlení. Proto byl vedle akcí pro širokou veřejnost (koncerty, divadlo aj.) součástí festivalu také bohatý doprovodný program nabízející odborné přednášky a semináře.
"Hlavní myšlenkou pořádání Festivalu světla je vyvolání pozornosti a diskuse o tématu využití světla v městském prostředí. Jde o téma, které je podle našeho názoru, nejen v ČR, podceňováno. Světlo potřebujeme ve městech nejen pro zvýšení bezpečnosti, ale města a obce je mohou využívat i pro navození příjemné a bezpečné atmosféry, díky které se turisté budou vracet a obyvatelé budou ve svém sídle spokojenější. Světlo je třeba vnímat jako součást městského marketingu, stejně jako čisté ulice, opravené komunikace nebo hezký a čistý vzhled budov," řekl k důvodům pořádání festivalu vedoucí oddělení venkovního osvětlení společnosti Philips Hynek Bartík.
Článek vyšel také v časopise SVĚTLO 6/2012
Diskutující k tomuto článku
... a další (počet diskutujících: 2)TEXT Z OBLASTÍ | SOUVISEJÍCÍ KONTAKT |
---|---|
|
FCC PUBLIC s.r.o. Zaslání vizitky Zobrazit záznam v adresáři |