Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Ceny energií ...

Jaké se nabízí technické řešení pro dynamické řízení odběrů elektrické ...

Ochrana potrubních ...

Potrubí jsou „žílami“ dnešních průmyslových společností. Na ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Veletrh 2022
Na které 2 veletržní události bych se rád osobně dostavil
Regionální výstava PLZEŇ
Veletrh FOR ARCH PRAHA
Regionální výstava LIBEREC
Veletrh AMPER BRNO
Regionální výstava OLOMOUC
Strojírenský veletrh BRNO
Regionální výstava OSTRAVA
Veletrh AQUAtherm PRAHA

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 201
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Existují různé systémy a technická zařízení jejich výstupem je upozornění lidí vyskytujících se v okolí. Finální sestava se odvíjí od potřeb zajišťující požadovaná oznámení. Siréna nebo maják však nemusí vždy upozorňovat na nebezpečí a nebo požár ...
  • Kudy vést vedení ke spotřebičům je často předmětem hlubokých úvah nejednoho projektanta. Tedy především v administrativních prostorách, kde navíc není přesné umístění pracovišť zcela jasné. Uprostřed rozlehlé kanceláře, prostoru pro ne/oblíbený ...

ESP#3 Kdy e-shop k nákupům ne/využít?


Document Actions
ESP#3 Kdy e-shop k nákupům ne/využít?
Kdy je e-shop pro nakupující vhodný a kdy ne? Elektronický obchod i přes všechny své výhody nemusí být vždy pro uživatele zajímavý. První mi odpověděl Radek Červený z Brna. Ptal jsem se, v kterém případě e-shop pro něj není výhodný a raději zvolí konvenční způsob nákupu. Stejnou otázku jsem položil Janu Fraňkovi, který v poslední době pracovně osciluje mezi Prahou a Kolínem. Milan Hudec sdělil, zda by pro něj byla motivační nižší cena přes e-shop, když preferuje osobní nákupy. Pražského příznivce e-shopů, Milana Karvánka jsem požádal o objasnění případu, kdy by sedl do auta a zajel raději do ...
Miroslav Minařík, ze dne: 14.10.2019


Kdy je e-shop pro nakupující vhodný a kdy ne? Elektronický obchod i přes všechny své výhody nemusí být vždy pro uživatele zajímavý. V této epizodě se podívejme, jak se dají obě platformy nakupování posuzovat!




Stručný textový přepis mluveného slova rozhovoru ...


První mi odpověděl Radek Červený z Brna. Ptal jsem se, v kterém případě e-shop pro něj není výhodný a raději zvolí konvenční způsob nákupu.
Pokud vím, že to potřebuji teď hned, nebo když mi stejnou věc dodá standardní velkoobchod, který mi to doveze i na stavbu, nebo mi poskytne jinou přidanou hodnotu.

Stejnou otázku jsem položil Janu Fraňkovi, který v poslední době pracovně osciluje mezi Prahou a Kolínem.

Jan Franěk, FRAJA, elektroinstalační služby KOLÍN
Rád si věci osobně osahám a když jdu se svým seznamem mezi velkoobchodními regály, napadají mne další související položky, které jsem kupovat neplánoval. Stále je mi bližší nakupovat s člověkem než virtuálně.

Milana Hudce jsem se zeptal, zda by pro něj byla motivační nižší cena přes e-shop, když preferuje osobní nákupy.
Milan Hudec, BRNO
Záleží na tom, jak moc by byla finanční výhoda velká. Ale stejně si nejraději věci osahám. Samozřejmě, pokud bych potřeboval něco na nějakou zakázku zítra, pak bych to risknul. Pokud bych to kupoval sám pro sebe, pro vlastní potěšení, tak raději nějakou korunu přidám.

Pražského příznivce e-shopů, Milana Karvánka jsem požádal o objasnění případu, kdy by sedl do auta a zajel raději do kamenného velkoobchodu.
Milan Karvánek, ELEKTRA, Elektroinstalační služby PRAHA
Snad jen v případě, že by se jednalo pro mě o nějaký neznámý výrobek, na který bych si potřeboval sáhnout. Ale takový případ může nastat jednou za rok, dva. Vzhledem k tomu, že se snažím udržovat povědomí o aktuálních materiálech, nemám takovou potřebu osobní návštěvy.

Zajímal mne názor Adély Richterové, kdy ona volí e-shop a kdy osobní nákup.

Adéla Richterová, nakupující (v B2C)
Může to být otázka ceny, může to být otázka toho, že chci konkrétní produkt, který vím jak vypadá, vím kolik stojí a není potřeba si vybírat mezi jinými, pak si jej objednám na e-shopu. A další pohled je pokud spěchám a je to například mimo Brno, pak to řeším přes e-shop, abych nemusela trávit čas na cestách.

Teď si odskočme do Klimkovic u Ostravy za Janem Bockem. Pro toho je elektronické nakupování zcela běžné. Kdy pro něj není e-shop zajímavý?

Jan Bocek, SAFEB, elektroinstalační služby KLIMKOVICE
Špatně se vybírá, pokud má e-shop málo uváděných informací (jen katalogová čísla a přibližný název položek) a nejsou tam například fotografie. Pak je představa o tom, co chci objednat jiná. Stalo se mi, že mi bylo zasláno něco jiného než jsem domněle objednával. Nabízené zboží by mělo být zcela průkazné, aby spotřebitel nebyl uveden v mýlku. U některých e-shopu nalezneme například tak vypovídající popis, že dokonce nechybí ani stavební návod. Tedy nabízet víc informací než je očekávaný standard.

Oldřich Morávek jako často cestující elektrotechnik má mezi těmito alternativami logickou hranici.
Oldřich Morávek, ELEKTROMORÁVEK, elektroinstalační služby DOLANY
Do kamenného velkoobchodu jedu osobně, pak v případě, že nemám jistotu co přesně potřebuji. Pokud mám nějakou pochybnost nebo neznám přesně skladbu materiálu, který chci montovat, tak si zajedu na prodejnu, fyzicky si to vyskládám na pultě, případně si nechám nabídnou jiné alternativy. E-shop použiji v okamžiku, kdy přesně vím co chci. A také ten konkrétní e-shop musí mít řadu toho výrobce, kterého poptávám.

Také je dobré se zeptat provozovatelů pro koho oni e-shopy vlastně vytváří.  Josef Lasovský popsal, jak Schrack Technik vidí svého typického uživatele.
Josef Lasovský, SCHRACK Technik, dodavatel zařízení do elektrotechniky, IT, osvětlení a elektromobility
Asi nezáleží tak na věku, samozřejmě jsou potřebné základy počítačové gramotnosti. Pokud uživatel umí pracovat s prohlížečem, tak se na náš e-shop dostane kdokoliv. Samozřejmě pokud někdo hledá projektové ceny, projektová řešení, potřebuje poradit technicky nebo s jeho konkrétními aplikacemi, pak je lepší přijít osobně. Naši stálí klienti přichází osobně se poradit a souběžně udělat obchod. V době sociálních sítí se společnost stává stále více asociální. Lidé přestávají mít zájem v osobní rovině komunikovat. Buď nemají čas nebo jim to není příjemné.

Z mého pohledu nejstarší provozovatel elektronického obchodu v naší branži, Ludvík Málek prozradil střípek ze stavby jeho virtuální prodejny osvětlení.
Ludvík Málek, A-LIGHT, dodavatel svítidel, osvětlení BRNO
My máme od zákazníků zpětnou vazbu. Ti nejvíce amatérští si stěžují, že je náš e-shop hodně technicky komplikovaný a právě tito by k nám měli přijít. Naopak tím, že jsem technik, shop je tak i veden a oceňují jej zejména technici. To jsou elektrikáři, projektanti, realizátoři interiérů. Tento obor se týká stavební části a tam je zejména směřován. Skutečnost je taková, že v tomto e-shopu nakupují koncoví spotřebitelé třeba i jedno světlo do kuchyně, těch je sice většina, ale k tomu původní záměr nesměřoval.

A nakonec nám popisuje pohled na typického uživatele e-shopů Lukáš Marek, vedoucí elektronického obchodu smíchovského K&V Elektro.
Lukáš Marek, K&V ELEKTRO, velkoobchod elektroinstalačním materiálem PRAHA
Domnívám se, že nakupování na e-shopu potírá tu myšlenku, že nakupující musí být technicky zdatný. Může to být i neznalý spotřebitel hledající nějaké řešení, pomoc nebo se chce zorientovat v nějakém širokém portfóliu produktů. Za mě bude tedy typickým uživatelem ten, který má k internetu blíže, tedy generace mladších, která má mobilní telefon stále v ruce, ale není to tak, že by to nemohl používat někdo narozený dříve. Je to především o konkrétní potřebě jakou dnes kdo má. A typickým zákazníkem může být ten, kdo si to zboží potřebuje osahat a nechat si potvrdit odborným personálem, že jde o ten správný produkt. Ten, kdo již má nějakou předešlou zkušenost ať již z historie nebo doporučení, tak si to na internetu jednoduše nakliká a má to rychle nakoupeno.

A jak je to s vámi? Kdy se přikláníte raději e-shopu a kdy kamenné prodejně? V další epizodě ESP budeme hovořit o využívání seznamů z předchozích nákupů.

Vydané díly seriálu #ESP, elektronické nakupování v elektrotechnice zde!
 


POKUD MÁTE KONSTRUKTIVNÍ PŘIPOMÍNKU
k motivačním službám e-shopu B2B,
PŘIDEJTE JI DO NÍŽE UVEDENÉ DISKUSE!


 
 

Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů
z celého portálu Elektrika získáte přihlášením

 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 5)
TEXT Z OBLASTÍ


Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933