Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Domnívat se, že v dnešní době, při stále zvyšujícím se počtu technologií, by mohla původní elektroinstalace setrvat v podobě, kterou navrhl někdo v minulosti je utopie! Stačí změna uživatele prostoru a vznikají zcela jiné potřeby. Ano, drobnosti ...

ESP#2 Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?


Document Actions
ESP#2 Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Co je zásadní pro elektromontážní firmu Radka Červeného? Proč používá e-shopy systémový integrátor Jan Franěk? Milan Hudec si zachovává k elektronickému nakupování bezpečný odstup. Tradičně velice zajímavý je přístup Milana Karvánka. Z jakých důvodů navštěvuje kamenný velkoobchod osobně Jan Bocek? Co oceňují nakupující z pohledu Josefa Lasovského, správce e-shopu Schrack Technik? Vzdáleně nám oznámil své priority v elektronickém nakupování také Oldřich Morávek. Ludvík Málek provozuje ...
Miroslav Minařík, ze dne: 3.04.2019


Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující? Je to pěkná grafika? Tisíce položek? Nebo že by nízká cena? Pamatujme, že nejsme ve spotřebitelské sféře, kde rozhodují emoce, ale faktické skutečnosti vedoucí k efektivním ziskům. Poslechněme si některé z možných pohledů …




Textový přepis mluveného slova rozhovoru ...


Co je zásadní pro elektromontážní firmu Radka Červeného?
Radek Červený, ELEKTRIKA BRNO, elektroinstalační služby BRNO
Možnost výběru, přehled, filtr, důležité je smysluplně poskládaný filtr nabídky. Na některých e-shopech něco hledat, to je za trest. A naopak někde mají pěkně udělané filtry a nakupovat tam je naopak radost. Filtr zboží a parametru zboží je hodně důležitá část na vypíchnutí.


Proč používá e-shopy systémový integrátor Jan Franěk?
Jan Franěk, FRAJA, elektroinstalační služby KOLÍN
Shop použiju vždycky, abych celý proces urychlil. Je dobré si to objednat, připravit k vyzvednutí kdekoliv. To je hlavní výhoda, že neztrácím čas.


Milan Hudec si zachovává k elektronickému nakupování bezpečný odstup.
Milan Hudec, BRNO
Je to asi zvyk, já si skoro všechno rád dopředu osahám. Přes internet bych si kupoval věci, které jsem předtím už měl, tzn. ty samé věci, na doplnění budiž, ale nové věci si zkrátka rád osahám.


Tradičně velice zajímavý je přístup Milana Karvánka.
Milan Karvánek, ELEKTRA, Elektroinstalační služby PRAHA
Jedna z nejdůležitějších vlastností e-shopu proč ho používat je pohodlí, protože já jsem zvyklý si na každou akci a to i na malé akce si dělat přípravu výroby, tzn. než akce začíná, tak si podle dokumentace vyspecifikuji materiál. Když už to dělám, otevřu si počítač a rovnou do e-shopu naťukávám poptávku či objednávku. K tomu bych se ještě dostal. U e-shopu, který momentálně používám, je možnost zadat do 19. hodiny objednávku a druhého dne dopoledne mi to přivezou. Takhle obrovské pohodlí máloco poskytuje. Kdybych jel druhý den dopoledne osobně do velkoobchodu, tak tam strávím celé dopoledne.


Z jakých důvodů navštěvuje kamenný velkoobchod osobně Jan Bocek?
Jan Bocek, SAFEB, elektroinstalační služby KLIMKOVICE
Jedu do velkoobchodu jen proto, že nemám ujasněno, jaké komponenty použít. Teprve až to vidím, dám to dohromady a udělám přímo nákup. Já potřebuji ochotu od prodavače, aby se mnou komunikoval, a nejen se pořád ptal „co chceš, co chceš?“ a jen si cvakal kód, „ještě něco chcete? To je všechno?“ to je o ničem. Já očekávám poradenskou službu, nemám prolistované všechny katalogy, to je jedna věc, a potom nevím, jaký objem materiálu, co mám představu, zda ho vůbec mají. Chci si ho odvézt hned. Můžu sedět tady u počítače a vybírat si z různých katalogů, pokud mají dobré vyobrazení, z e-shopu pokud ho mají dobře udělaný, tak je pro mě snadnější nakoupit službu, pár kliknutí, zaplatím a zítra je to tu.


Co oceňují nakupující z pohledu Josefa Lasovského, správce e-shopu Schrack Technik?
Josef Lasovský, SCHRACK Technik, dodavatel zařízení do elektrotechniky, IT, osvětlení a elektromobility PRAHA
Dostupnost zboží, kterou my máme v České republice momentálně, velké sklady, kde naskladňujeme a tím držíme pro zákazníky skladové zásoby, které si nemusí držet oni. Toto je v kombinaci s e-shopem, kde si to mohou objednat a dostanou to druhý den, tím, že máme na e-shopu dopravu zdarma. Jestli přijdou k nám na prodejnu, nebo si to objednají online, netratí na tom nijak finančně.


Vzdáleně nám oznámil své priority v elektronickém nakupování také Oldřich Morávek.
Oldřich Morávek, ELEKTROMORÁVEK, elektroinstalační služby DOLANY
Dostanu se tam kdykoliv. O půlnoci, v neděli, vím jestli je zboží skladem a vím k němu cenu. Osobně nejvíce používám e-shopy ke zjištění ceny, z toho jsem schopen vyskládat dodávku, dílo a v případě si objednám.


Ludvík Málek provozuje elektronický obchod se svítidly bezmála dvacet let a jeho průzkum byl vždy pečlivý a velice zajímavý.
Ludvík Málek, A-LIGHT, dodavatel svítidel, osvětlení BRNO
Jako jeden z provozovatelů máme ve staránkách dotazník spokojenosti, tzn. my feedback od zákazníků máme. Každému je automaticky zasílán a oni automaticky očekávají, že zboží bude rychle dodáno nejlépe že je u prodejce skladem, v tomto oboru to však možné není. Nejsou to jako hodinky, nebo mobilní telefony, které se dělají v 6 variantách. Tady se celá řada položek kompletuje až podle objednávky. Jestliže v tomto je vložen tento článek, tak určitě oceňují, že se věrohodně dozví, kdy zboží bude dodáno, v jakém stavu vyřizování objednávka je, a když si nejsou jistí, což si jistí nejsou, na rozdíl od kamenné prodejny zákazník nemá možnost prodavače vidět, tak se chce věrohodným způsobem ujistit, že věc je v pořádku a obchodník se chová věrohodně i na dálku.


Lukáš Marek vedoucí elektronických obchodů K&V Elektro má jasný a stručný názor.
Lukáš Marek, K&V ELEKTRO, velkoobchod elektroinstalačním materiálem PRAHA
Osobně se domnívám, že je to úspora času a nějaká pohodlnost. Na jednom místě v internetovém obchodu koupíte všechno.


Radek Červený svými slovy dodává, že v B2B e-shopu pouhá přítomnost popisu, obrázku a ceny je naprosto nedostačující.
Radek Červený, ELEKTRIKA BRNO, elektroinstalační služby BRNO
Zrovna v naší branži e-shopech, bavíme se o e-shopech s odborností, zaměřením specifickým, tak mě dokáže čert vzít, pokud u zboží není datasheet, manuál, PDFko s vlastnostmi, pokud ho nemá, tak ho zavírám a jdu jinam. To považuji dnes za standard.


A na závěr spotřebitelský pohled
Adéla Richterová, nakupující (v B2C)
Mně když se to nelíbí a mám strávit půl hodiny hledáním základních informací, tak to zavírám a jdu pryč.


Za povšimnutí také stojí fakt, že za každým typem prodávaného elektroinstalačního materiálu stojí jiný nákupní zvyk a očekávání.  V dalším díle videoseriálu ESP budeme řešit, pro které nakupující elektronické nakupování vhodné je a pro které není.

Vydané díly seriálu #ESP, elektronické nakupování v elektrotechnice zde!
 


POKUD MÁTE KONSTRUKTIVNÍ PŘIPOMÍNKU
ke motivačním službám e-shopu B2B,
PŘIDEJTE JI DO NÍŽE UVEDENÉ DISKUSE!


 

Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů
z celého portálu Elektrika získáte přihlášením

 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 9)
TEXT Z OBLASTÍ


Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933