V jednom starém domě v Obřanech, kde čas plynul pomaleji a vzpomínky se držely pevněji, žil starý projektant. Muž, který celý svůj život věnoval elektrotechnice, měl v ruce něco, co by mnozí považovali za poklad. Obrovskou knihovnu technických katalogů, datasheetů a hlavu plnou neskutečných zkušeností. V těch regálech byly uloženy dekády vědomostí, postupy, které se dnes již nepoužívají, a tajemství, která se dnes již nevyučují.
Jeho vnuk, mladý student brněnského FEKTu, byl jeho hrdostí. V něm starý projektant viděl svého pokračovatele, někoho, kdo by mohl převzít jeho odkaz a pokračovat v tradici. Když mu tedy jednoho dne nabídl svou sbírku, očekával, že vnuk bude nadšený.
Ale místo toho se setkal s nechápavým pohledem a slovy: "Dědo, to je skvělé, ale... jak bych to měl všechno nosit? Všechno, co potřebuji, musím mít v iPhonu."
Starý projektant zesmutněl. Byl to střet dvou generací, dvou světů. Jednoho, kde vědomosti byly pečlivě zaznamenávány na papír a chráněny před zubem času, a druhého, kde byly všechny informace doslova na dosah ruky, ale často bez hloubky a kontextu.
Vnuk pokračoval: "A když by to někdo chtěl naskenovat, jak bych v tom měl něco najít?"
A tak se rodila otázka: Co s tím vším dělat? Máme vytvořit doma svou neuronovou síť, abychom zachránili tyto předávané zkušenosti? Máme se vrátit k tradičním metodám a učit se od starších generací? Nebo máme přijmout novou éru digitálních informací a hledat způsoby, jak je efektivně využít?
Možná je odpověď někde uprostřed. Možná bychom měli najít způsob, jak spojit nejlepší z obou světů: hloubku a kontext starých knih s rychlostí a dostupností digitálních informací. A možná, jen možná, bychom měli více naslouchat těm, kteří byli před námi, a učit se z jejich zkušeností, zatímco se snažíme formovat svou vlastní cestu do budoucnosti.