Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: Duhový spam. (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 18.12.2002
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

Duhový spam.


cez_spam3.gif
Minulý týden byly naše schránky doslova napěchovány reklamními letáky společnosti ČEZ. A proč vlastně?
Igor Nováček, ze dne: 18.12.2002

To je otázka!
Abych pravdu řekl, také by mne to zajímalo. Že by potřeboval ČEZ upevňovat svou pozici na trhu již nyní? Podívejme co nám tedy ČEZ potřeboval formou reklamního letáku sdělit:

ČEZ: Cena elektřiny pro domácnosti by se mohla brzy snížit minimálně o 5%!

Společnost ČEZ hodlá v nejkratší možné době zprostředkovat domácnostem výhody svého obchodního produktu Duhová energie.... (který doposud nemá konkurenci)

Zlevnění elektrické energie je vázáno na rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který schvaluje transakci.... (kdyby nemusel, byla by třeba energie ještě levnější)

Snížení ceny elektřiny bude ČEZ moci zprostředkovat těm domácnostem, které odebírají energie od STE, SČE, ZČE, SME, VČE a SČE. V těchto společnostech se z rozhodnutí vlády stane ČEZ majoritním akcionářem a bude moci ovlivňovat cenu...... (zajímavé je, že se tento leták objevil ve schránce druhý den po té, co tento počin vláda za ne blíže specifikovaných podmínek opravdu schválila)

Prostor pro zlevnění je vytvořen i ve zbylých společnostech PRE, JME a JČE. Ovšem zde nemůže ČEZ ceny pro zákazníky ovlivňovat, protože má pouze minoritní podíl..... (ale tyto společnosti snížily ceny dokonce o 9%)

 

Následují "sebepochvalné" výčetky jako:

Druhý letáček naopak vybízí ke koupi duhového spotřebiče, tedy energeticky úsporného spotřebiče. Zřejmě proto aby jste ušetřili na ten spotřebič, který si hodláte s tímto logem koupit s vidinou výhry 100.000Kč. Pokud si koupíte takto označený spotřebič máte šanci vyhrát....

Alespoň já chápu tento vzorec takto:
Koupíte energetický spotřebič, tím odeberete méně energie, ale jste spokojený zákazník a o to jde společnosti ČEZ. Je zřejmě pošetilé se domnívat, že by snad tato společnost chtěla točit MWatty a tvořit neúměrně veliký zisk! Také mne velice zajímá, které značky spotřebičů budou takto označeny.

Takže co vlastně ČEZ chtěl sdělit? Čeho chtěl dosáhnout? Buduje si image? Pomáhá ČEZ také elektrotechnikům? Jak to vidíte vy?

TEXT Z OBLASTÍ

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.