Letos jsem zamířil do Olomouce na otočku, protože jsem potřeboval potkat jednoho Pražáka, který na velkoobchodní výstavě Elektrocentra Olomouc přednášel. Těšil jsem se na setkání se známými tvářemi. Brno - Olomouc slabá a bezproblémová hodinka cesty ...
Pro větší náhled kliknout!
V čem byla tato výstava jináKdyž jsem procházel prvními výstavními místy, přemýšlel jsem, v čem je tato výstava jiná od ostatních co tu a tam navštěvuji. Pokud je v tržním mechanismu základním nástrojem se odlišit od konkurence, pak jsem koukal co je jinak. Ale pak jsem byl odchycen prvním známým a hlubší investigativní činnost jsem zapomněl.
Běžný režim návštěvníkaVstupuji do sálu. Zapínám rozšířený rozhled z původní cca 90° na 175°. Očima čtu názvy značek a firem, páruji obličeje a zboží. Hlavou se odehrávají procesy zda se zastavit, či nezastavit. Znám, neznám? Potřebuji, nepotřebuji? Mám potřebu, zájem? Zase stejné zboží? Mám dotaz? Je mi obchodník sympatický? Má znalosti? Sleduji, co se na stolech prezentuje, co lze vyzkoušet, prozkoumat, v nejlepším případě i odnést jako vzorek na vyzkoušení. Samozřejmě další oblíbenou součástí je občerstvení. Ač to mnohé nenapadne, existují návštěvníci se zcela jiným hodnotovým řetězcem, se kterým na výstavu přichází.
Pro větší náhled kliknout!
Tato výstava má dobrý čas konání Tedy první měsíc v roce, první setkání po svátcích. Prostředí v olomouckém mrakodrapu je velice pěkné. S parkováním žádná sláva, ale domácí asi ví lépe kde parkovat, než já, náhodný turista.
Komu je regionální výstava přínosemRegionální výstava pro nás z pohledu redakce o novinkách přínosná moc není. Přináší novinky těm místním, kteří mají šanci si vše osahat vlastním hmatem a vyzpovídat obchodní reprezentanty. Ten výrobce, který pochopil regionální výstavu jako místo setkání se zákazníkem spojenou s osobním představením výrobku a ne pouhou výstavku s předáním letáku s informacemi, co jsou beztak na internetu, dokázal využít celý potenciál této specifické akce.
Pro větší náhled kliknout!
Doporučit? Nedoporučit?Správná odpověď se nedá určit stručně těmito dvěma variantami. Velkoobchodní výstavy jsou jako celý byznys ve sféře B2B založen na vztazích. Proto je rozhodnutí na samotném klientovi velkoobchodu jak událost vyhodnotí. I tato olomoucká výstava Elektrocentra plní základní představy. Ukáže poslední sortiment výrobců, komunikace s obchodními reprezentanty a nabízí (často nejdůležitější) odborné přednášky.
V zahraničí jsou podobné události koncipovány ještě jinak. Elektrotechnik si zaplatí některý z doprovodných seminářů a cestou z něj se zastaví u prezentace. I když se to někomu u nás nemusí zdát, tak v zahraničí mají váhu především ty placené přednášky. U neplacených totiž v mnohých případech nejde o předání důležitého know-how, ale marketingem řízenou prezentaci.
Výstavy mají své kouzlo i budoucnostPřes to, že se řítíme do digitálního Matrixu, tak i nám, kteří informace zpracovávají digitálně každý den, dávají osobní setkání ještě další přidanou hodnotu. O tom, zda konkrétní výstava bude zajímavá nerozhoduje pouze skupina vystavovatelů, ale sám pořadatel. Za něj pak hovoří výsledky, zda má nápad nebo zda něco dělá, protože "se to tak dělá jinde" ...
PROČ VY CHODÍTE na regionální výstavy?
Co je pro vás motivační?
Dejte nám vědět v níže otevřené diskusi!