Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Poselství laickým provozovatelům elektroinstalací! Elektrické zásuvky mohou vypadat bezproblémově, ale jejich oprava má svá pravidla. V českém právním systému platí zákon č. 250/2021 Sb., který vymezuje pravidla pro práci s technickými zařízeními ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...

Další série R4 MATRiX pokračuje živě na 62. MSV


Document Actions
Další série R4 MATRiX pokračuje živě na 62. MSV
Matrix 2.1 je tu v letošní podobě! Pokračování inspirativního technologického videoseriálu R4M, Ready for Matrix, pokračuje aktuálními body na 62. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Opět se ptáme odborníků na témata, o kterých se hodně mluví a málo píše. Kombinovaný formát veletržního fyzického setkávání, vzdálenými rozhovory a standardní diskusí stále udržujeme. Ať je letošní podzimní situace jakákoliv, užívejme všech dostupných možností. Sledujte Matrix 2.1 a doplňte tuto názorovou skládanku i vy!
Miroslav Minařík, ze dne: 8.11.2021


V roce 2016 vznikla první série #R4M (Ready for Matrix). Vznik videoseriálu odstartovaly dotazy a domněnky k tehdy komunikovaném výrazu Průmysl 4.0. Tehdejší obsah vznikl z nejčastěji pokládaných otázek podnikatelů, kterým nebyla budoucnost jejich společnosti lhostejná. Již tehdy bylo patrné, že toto téma je natolik rozsáhlé, že by stačila obecná média k tomu, abychom pochopili všechna zákoutí této problematiky.



Od té doby spolu s našimi partnery aktualizujeme obsah vždy ke konání Mezinárodního strojírenského veletrhu.


Ptali jsme se:
Jiřího Holoubka, Martina Lahody, Jana Prokše, Zdeňka Havelky, Jiřího Bavora a Petra Pospíšila

Odpovídali na:
  •  Co se odehrálo za posledních pět let v transformaci české ekonomiky a digitální transformaci firem?
  • Jak dnes, po šesti letech reagují podnikatelé na headline Průmysl 4.0? Co si představují? Co to v nich vzbuzuje? Jsou nadšení z oslovení nebo otráveně mávnou rukou?
  • Může být ČR globální průmyslová velmoc? Čím může ČR digitální transformací zazářit? Je to o lepší práci na sociálních sítích, lepším SEU, copywritingu? Nebo kde je ukrytá tajná ingredience českých ručiček? V čem máme skryté rezervy, o kterých třeba nevíme?
  • Nejsou dosavadní pilotní projekty transformace příliš nejednotné? V médiích zaslechneme fragment o vývoji, ovšem již bez důležitých souvislostí a následků. Diverzifikace aktivit (neřízená, nativní) není jako celek vidět na jediném přehledu.
  • Co se dá v roce 2021 označit v transformaci za aktuální průběhový čas? Co je aktuálně v pozitivním vývoji a nemluví se o tom (nebo velmi málo)?
  • Jak mohou digitální transformaci rozumět dočasně dosazení politici, na které se svými hlasy spoléháme? Jak dlouho trvá odborníkovi, než se vpraví do všech souvztažností Průmyslu 4.0? Co lze po národem zvolených zástupcích v Parlamentu očekávat v transformaci, o které je tu řeč?
  • Jakou máte představu o decentralizaci řízení společnosti, respektive decentralizaci, o které hovoříme v souvislosti s myšlenkou Průmyslu 4.0? To by nás opravdu zajímalo!
  • Jak si představit tým odborníků realizující digitální transformaci firmy? Stačí technologičtí nadšenci, krizoví manažeři, ajťáci? Kdo vlastně?
  • Lze uvést existující praktický, typický příklad, kde se užívá AI? Příklad, který bude pro někoho inspirující? Nikoliv Google Amazon, Tesla apod ... Vynechme algoritmické odpovídače, příklad s vlastní heuristikou.
  • Jak dalece jsou poskytované dotace zásadním spouštěčem rozhodnutí, zda digitální transformaci začít nebo ne? Neměl by se podnikatel snažit i jinak než čekat na cizí peníze?
  • Co si představit pod strategií digitální distribuce produktů? Pro někoho to znamená především aktivitu na jedné z mnoha sociálních sítích.
  • Co byste označili za fuckup digitalizace? Co lidé nepochopili a zbytečně přehánějí? V čem mají o digitalizaci zkreslené představy? Zjednodušování a dezinformace v médiích ...
  • Proč školitelé digitálních produktů veřejně tvrdí, že digitalizace maže rozdíl mezi B2B a B2C? Uveďte jeden příklad, kdy se tak stalo!
  • Nejsou dosavadní pilotní projekty transformace příliš nejednotné? V médiích zaslechneme fragment o vývoji, ovšem již bez důležitých souvislostí a výsledků.
  • Co se dá v roce 2021 označit v transformaci za aktuální proces? Co právě probíhá, nějakou dobu se vyvíjí a nevíme o tom?
  • Jak se liší inteligence žárovky od umělé inteligence? Označujeme vozidla za inteligentní, když mají podstatně více čipů než ty údajně chytré žárovky?
  • Jak chápat vlastní dostatečnou digitální zralost podniku? Máme se testovat, zda na tom nebude konkurence lépe než my? Je lepší nějaký autotest nebo raději pozvat externího odborníka?
  • Začít s digitalizací svého podniku s vlastními prostředky nebo čekat na dotace? Neměl by se podnikatel snažit i jinak, než čekat na cizí peníze?
  • Proč stále nejsou standardem Google glas pro rozšířenou realitu? Konektivitu a data snad již máme nebo nejsou k dispozici nějaké praktické motivační služby?
  • Pokud digitalizace vylepšuje efektivitu výroby, není naopak příčinou zvyšování ceny za řemeslnou práci? V e-shopu koupíte produkt a jeho odborná instalace stojí 10x více.
  • Důvod, proč má digitalizace smazat hranici mezi B2B a B2C? Proč školitelé digitálních produktů veřejně tvrdí, že digitalizace maže rozdíl mezi B2B a B2C? Uveďte jeden příklad, kdy se tak stalo!
  • Bude ve smyslu konzumní spotřeby Průmysl 4.0 limitní? Co bude brzdit hédonickou adaptaci spotřebního světa?
  • Kdo dokáže tu hromadu IoT zařízení synchronizovat? Vše je chytré, inteligentní, ovšem především na štítku obalu. Skutečnou hodnotu tomu dá celek. Kdo to umí smysluplně a bezpečně propojit?
  • Neomezuje EU svými nařízeními rozvoj digitálních produktů? GDPR, zbytečné lišty cookies, ...
  • Je zvyšování konektivity synchronní s rozvojem transformace? Nenavyšujeme konektivitu především pro zábavní činnosti? Skutečnost, že koukáme na 4k zprávy nám zřejmě moc nepřidá. K čemu je tedy dobré 5G?


Letošní díly můžete sledovat od pondělí do čtvrtku v živém vysílání Digitální továrny na 61. MSV v pavilonu F nebo živě na

 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 5)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Veletrhy Brno, a. s.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933