Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Efektivní ...

Jste projektant silnoproudu/slaboproudu a dokumentaci zpracováváte pouze pomocí ...

OBO: Vkládací ...

Vkládací lišty jsou samozřejmostí. V případě instalačních ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 990
Bazar
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje
POZOR! JEŠTĚ NEPROŠLO JAZYKOVOU KOREKTUROU!

Další série R4 MATRiX pokračuje živě na 62. MSV


Document Actions
Další série R4 MATRiX pokračuje živě na 62. MSV
Matrix 2.1 je tu v letošní podobě! Pokračování inspirativního technologického videoseriálu R4M, Ready for Matrix, pokračuje aktuálními body na 62. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Opět se ptáme odborníků na témata o kterých se hodně mluví a málo píše. Kombinovaný formát veletržního fyzického setkávání, vzdálenými rozhovory a standardní diskusí stále udržujeme. Ať je již letošní podzimní situace jakákoliv, užívejme všech dostupných možností. Sledujte Matrix 2.1 a doplňte tuto názorovou skládanku i vy!
Miroslav Minařík, ze dne: 8.11.2021


V roce 2016 vznikla první série #R4M (Ready for Matrix). Vznik videoseriálu odstartovaly dotazy a domněnky k tehdy komunikovaném výrazu Průmysl 4.0. Tehdejší obsah vznikl z nejčastěji pokládaných otázek podnikatelů, kterým nebyla budoucnost jejich společnosti lhostejná. Již tehdy bylo patrné, že toto téma je natolik rozsáhlé, že by stačila obecná média k tomu abych pochopili všechna zákoutí této problematiky.



Od té doby spolu s našimi partnery aktualizujeme obsah vždy ke konání Mezinárodního strojírenského veletrhu.


Ptali jsme se:
Jiřího Holoubka, Martina Lahody, Jana Prokše, Zdeňka Havelky, Jiřího Bavora a Petra Pospíšila

Odpovídali na:
  •  Co se odehrálo za posledních pět roků v transformaci české ekonomiky a digitální transformaci firem?
  • Jak dnes po šesti létech reagují podnikatelé na headline Průmysl 4.0? Co si představují? Co to v nich vzbuzuje? Jsou nadšení z oslovení nebo otráveně mávnou rukou?
  • Může být ČR globální průmyslová velmoc? Čím může ČR digitální transformací zazářit? Je to o lepší práci na sociálních sítích, lepším SEU, copywritingu? Nebo kde je ukrytá tajná ingredience českých ručiček? V čem máme skryté rezervy, o kterých třeba nevíme?
  • Nejsou dosavadní pilotní projekty transformace příliš nejednotné? V médiích zaslechneme fragment o vývoji, ovšem již bez důležitých souvislostí a následků. Diverzifikace aktivit (neřízená, nativní) není jako celek vidět na jediném přehledu.
  • Co se dá v roce 2021 označit v transformaci za aktuální průběhový čas? Co je aktuálně v pozitivním vývoji a nemluví se o tom (nebo velmi málo)?
  • Jak mohou digitální transformaci rozumět dočasně dosazení politici, na které se svými hlasy spoléháme? Jak dlouho trvá odborníkovi, než se vpraví do všech souvztažností Průmyslu 4.0? Co lze po národem zvolených zástupcích v Parlamentu očekávat v transformaci o které je tu řeč?
  • Jakou máte představu o decentralizaci řízení společnosti, respektive decentralizaci, o které hovoříme v souvislosti s myšlenkou Průmyslu 4.0? To by nás opravdu zajímalo!
  • Jak si představit tým odborníků realizující digitální transformaci firmy? Stačí především technologičtí nadšenci, krizoví manažeři, ajťáci? Kdo vlastně?
  • Lze uvést existující praktický, typický příklad, kde se užívá AI? Příklad, který bude pro někoho inspirující? Nikoliv Google Amazon, Tesla apod ... Vynechme algoritmické odpovídače, příklad s vlastní heuristikou.
  • Jak dalece jsou poskytované dotace zásadním spouštěčem rozhodnutí, zda digitální transformaci začít nebo ne? Neměl by se podnikatel snažit i jinak, než čekat na cizí peníze?
  • Co si představit pod strategií digitální distribuce produktů? Pro někoho to znamená především aktivitu na jedné z mnoha sociálních sítích.
  • Co byste označili za fuckup digitalizace? Co lidé nepochopili a zbytečně přehánějí? V čem mají o digitalizaci zkreslené představy? Zjednodušování a dezinformace v médiích ...
  • Proč školitelé digitálních produktů veřejně tvrdí, že digitalizace maže rozdíl mezi B2B a B2C? Uveďte jeden příklad, kdy se tak stalo!
  • Lze uvést existující praktický příklad, kde se užívá umělé inteligence? Nikoliv Google, Amazon, Microsoft. Vynechme algoritmické odpovídače. Něco s vlastní heuristikou, třeba která se může mýlit ...
  • Nejsou dosavadní pilotní projekty transformace příliš nejednotné? V médiích zaslechneme fragment o vývoji, ovšem již bez důležitých souvislostí a výsledků.
  • Co se dá v roce 2021 označit v transformaci za aktuální proces? Co právě probíhá, nějakou dobu se vyvíjí a nevíme o tom?
  • Jak se liší inteligence žárovky od umělé inteligence? Označujeme vozidla za inteligentní, když mají podstatně více čipů, než ty údajně chytré žárovky?
  • Jak chápat vlastní dostatečnou digitální zralost podniku? Máme se testovat zda na tom nebude konkurence lépe než my? Je lepší nějaký autotest nebo raději pozvat externího odborníka?
  • Začít s digitalizací svého podniku s vlastními prostředky nebo čekat na dotace? Neměl by se podnikatel snažit i jinak, než čekat na cizí peníze?
  • Proč stále nejsou standardem Google glas pro rozšířenou realitu? Konektivitu a data snad již máme nebo nejsou k dispozici nějaké praktické motivační služby?
  • Pokud digitalizace vylepšuje efektivitu výroby, není naopak příčinou zvyšování ceny za řemeslnou práci? V e-shopu koupíte produkt a jeho odborná instalace stojí 10x více.
  • Důvod, proč má digitalizace smazat hranici mezi B2B a B2C? Proč školitelé digitálních produktů veřejně tvrdí, že digitalizace maže rozdíl mezi B2B a B2C? Uveďte jeden příklad, kdy se tak stalo!
  • Bude ve smyslu konzumní spotřeby Průmysl 4.0 limitní? Co bude brzdit hédonickou adaptaci spotřebního světa?
  • Kdo dokáže tu hromadu IoT zařízení synchronizovat? Vše je chytré, inteligentní, ovšem především na štítku obalu. Skutečnou hodnotu tomu dá celek. Kdo to umí smysluplně a bezpečně propojit?
  • Neomezuje EU svými nařízeními rozvoj digitálních produktů? GDPR, zbytečné lišty cookies, ...
  • Je zvyšování konektivity synchronní s rozvojem transformace? Nenavyšujeme konektivitu především pro zábavní činnosti? Skutečnost, že koukáme na 4k zprávy nám zřejmě moc nepřidá. K čemu je tedy dobré 5G?


Letošní díly můžete sledovat od pondělí do čtvrtku v živém vysílání Digitální továrny na 60. MSV v pavilonu F nebo živě na

 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 5)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Veletrhy Brno, a. s.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Jak se dá v letošním roce cokoliv hodnotit? Na základě čeho? Toho co bylo nebo toho co by v budoucnu mohlo být? Jako po každém veletrhu přichází debata na téma, zda to stálo za to. Kdo vlastně může hodnotit, aby to nebylo pouze dílčí subjektivní hodnocení založené na irelevantních ukazatelích? Budou přesná čísla z turniketů, podobně jako lajky na sociálních sítích, hlavním měřítkem? Pokud se odvrátíme od strojírenství a průmyslové automatizace k nám do instalační elektrotechniky, jak budou úspěšné naše výstavy a veletrhy?
V pondělí startuje v Brně 62. ročník Mezinárodního Strojírenského Veletrhu a jeho součástí je projekt Digitální továrna. Její součástí bude i stage, kde se budou odehrávat rozhovory, představovat různé koncepce a řešení z oblasti digitalizace průmyslu a nebudou chybět ani kompletní informace o 5G sítích. Kdo se nestihne přijít podívat přímo na DigiStage, může program sledovat živě na www.Elektrika.tv
Hlavním tématem Mezinárodního strojírenského veletrhu, který se koná od 8. do 12. listopadu 2021 na brněnském výstavišti, bude digitalizace průmyslu. MSV názorně ukáže, jakým způsobem se inovační strategie českého průmyslu mohou naplnit a jak digitalizace výrobních procesů funguje v praxi. Konkrétní příklady budou k vidění v expozicích napříč všemi obory a veletržními halami, ale ucelený pohled na budoucnost průmyslu návštěvníci získají v pavilonu F díky projektu Digitální továrna 2.0, který se zaměří na technologickou transformaci české ekonomiky. Zlatým partnerem projektu se stala společnost Siemens. Mezi další partnery patří společnosti Cerebrica a Grant Thornton. Institucionálním partnerem je Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.
62. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu, který se koná od 8. do 12. listopadu na výstavišti v Brně, opět představí nejnovější a inovativní průmyslové technologie. Hlavním tématem je digitalizace průmyslu, která bude zvýrazněna ve speciální expozici Digitální továrna 2.0. Veletrh tak reaguje na výrazný nástup digitálních technologií do průmyslové praxe. MSV bude také důležitým signálem pro restart ekonomiky.
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933