Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: ÚVAHA: Kdy budou ovládat velkoobchody výstavnictví a časopisy? (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 17.03.2006
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

ÚVAHA: Kdy budou ovládat velkoobchody výstavnictví a časopisy?


ÚVAHA: Kdy budou ovládat velkoobchody výstavnictví a časopisy?
Jak by bylo pěkné, kdyby si každý hleděl pouze svého oboru a nefušoval do jiných ... Takto vidíme sice úžasnou soběstačnost národa, však na druhou stranu jsme kromě Švejků, také národ Brouků Pytlíků ...
Miroslav Minařík, ze dne: 17.03.2006

Podívejte se na obsáhlou fotogalerii letošního olomouckého ElektroFestu (zde). Kdo se letos účastnil?

ARIANE, a.s.,
Beghelli - Elplast, a.s.,
BEN - Technická literatura s.r.o.,
EKOELEKTRO Roman Rozsypal,
ELEKTRIKA.CZ spol. s r.o.,
ELEKTRODESIGN ventilátory s.r.o.,
ELEKTRO-FA. PAVELEK, s.r.o.,
ELEKTROINSTALATÉR - odborný časopis
Elektropráce Spáčil s.r.o.,
Elektrotechnický zkušební ústav, s.p.,
ELKO EP, s.r.o.,
ELNAS s.r.o.,
ETEZET - UNIREC spol. s r.o.,
EXIMUS CS s.r.o.,
FANDA Elektronik s.r.o.,
GHV TRADING, spol. s r.o.,
GMC - měřicí technika, s.r.o.,
HAKEL spol. s r.o.,
Ing. Hála Pavel,
KOPOS KOLÍN a.s.,
Kučera Jan Ing.,
Malpro spol. s r.o.,
MEGATRON s.r.o.,
METRA BLANSKO a.s.,
MICOS spol. s r.o.
OBO Bettermann Praha s.r.o.,
OBZOR, výrobní družstvo Zlín,
PHILIPS Lighting s.r.o.,
POLYPROFIL spol. s r.o.,
QESTEL s.r.o.,
ROT-HSware spol. s. r.o.,
SALTEK s.r.o.,
TESLA STROPKOV - ČECHY, a.s.,
Voráček František,
Závodný Elektro s.r.o.,

Ve dnech 15.-16.2.2006 se odehrál již tradiční olomoucký ElektroFest. Žádnému z pozorovatelů vývoje neuniklo znatelné snížení návštěvnosti, které způsobily podobné akce konané před tímto termínem jedním z mnoha různobarevných velkoobchodů, působících v regionu.

Pokud se mám zamyslet nad touto skutečností, pak bych možná uvedl, že jde o celkem logický tah obchodníka bez ohledu na kvalitu předávané informace. Obchodník má na trhu funkci jinou, než informovat. Proto bude starost  o péči návštěvníka vždy sekundárním zájmem a především se zájmem o distribuci smluvně výhodných komodit.

Domácí výstavy nejsou u zahraničních velkoobchodů ničím novým. Stále přetrvávají, avšak na rozdíl od našich, se ty cizí účastní nezávislých prezentací. Náš trh i obchodní možnosti jsou patrně tak rozdílné, že fragmentace veletrhů je čím dál větší.

Zkusme se podívat na to, co nového přináší noví pořadatelé. Moje otázky zní:

Ptám se proto, že to pohledem zvenčí vypadá jako obchodní záměr, který sice velmi dobře umí levně nakoupit a s marží prodat, ale tím jeho kreativita končí. Podobně od snahy napodobit papírové časopisy, přes snídaně, svačinky nebo množstevní odměny, které tedy alespoň já chápu jako drobné úplatky.

Mezi elektrotechniky stále aktuální otázka celoživotního vzdělávání, však ta velkoobchodníka nechává chladným.

Jak je to možné, proč?

... ovšem pak se můžeme ptát také například obráceně ...

Je takto praktikovaný mix opravdu přínosem?
Nedostaneme se zpět do roku 1990, kdy jste za výlohou obchodu viděli televizory vedle textilu a masa?
Pak můžeme mezi pejorativní výrazy jako je dnes například termín "podnikatel" zařadit také "veletrh", protože to již nebude výraz od slov "velký a trh", ale od skutečnosti, že se s trhy roztrhl pytel ...

A tak, i když se tento model veletrhů kopíruje od našich sousedů, zůstáváme stále u toho našeho "českého já".

To si udělám sám, ten za to chce peníze ...

A právě tento okamžik zabíjí toliko chybějící rozvoj služeb v naší krásné postkomunistické zemičce ...

Motto: Devatero řemesel, desátá bída.

Pokud vás zajímají obrázky našeho redakčního objektivu z ElektroFestu v Olomouci, pokračujte tudy!

TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.