Systém VTA-WEBMON/GSM/BD je navržen pro monitorování stavů výtahů s možností dálkové nouzové signalizace a obousměrné hlasové komunikace z klece výtahu dle normy ČSN EN 81-28. Informace o stavu výtahu a informace o aktivaci/deaktivaci nouzové signalizace ALARM je předávána do servisního centra s využitím datových služeb GPRS sítě GSM. Informace v servisním centru jsou zpracovávány aplikací WEBRMAN, která obsluhu informuje o závažných stavech výtahu, tedy i o aktivaci nouzové signalizace.
Blokové schéma VTA-WEBMON/GSM/BD
Dálková nouzová
signalizace
V případě tísně je informace o stisku tlačítka ALARM v kabině výtahu
předána do centra servisní organizace společně s informacemi o umístění a stavu
výtahu. Nepřetržitá servisní služba má po přijetí této nouzové signalizace
možnost navázat s kabinou výtahu obousměrnou hlasovou komunikaci a potvrdit
přijetí tohoto tísňového volání. Aktivace nouzové signalizace a její následné
přijetí vyprošťovací službou je v kabině výtahu signalizována světelnou
signalizací. V případě selhání datového spojení s centrem, zařízení ustanoví
obousměrnou hlasovou komunikaci na některé z alternativních telefonních čísel
vyprošťovací služby, která jsou v zařízení přednastavena.
Vlastnosti nouzové signalizace:
Monitorování výtahů
WEBMON umožňuje také sledovat stavy a funkčnost jednotlivých výtahů.
Data o všech monitorovaných výtazích koncentruje, vyhodnocuje a odesílá v
nastavitelných intervalech do servisního centra. Ze servisního centra je možné
data zpřístupnit prostřednictvím www stránek všem, kdo jsou ke zpřístupnění
oprávněni (např. majiteli domu, nájemníkům apod.). Tato funkce je dostupná pro
řídicí systémy výtahu, které s WEBMONem lokálně komunikují po lince RS485 (nebo
RS232).
Řídicí systém VTA971 firmy Beta Control komunikuje s WEBMONem protokolem EASYCALL. Tento způsob monitorování výtahu pak umožňuje: