Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Domnívat se, že v dnešní době, při stále zvyšujícím se počtu technologií, by mohla původní elektroinstalace setrvat v podobě, kterou navrhl někdo v minulosti je utopie! Stačí změna uživatele prostoru a vznikají zcela jiné potřeby. Ano, drobnosti ...
  • Něco málo z mé praxe. O elektroinstalačních pancéřových trubkách jsem se toho na střední škole moc nedozvěděl. Občas nějaká zmínka nebo vylistováno v technickém katalogu. Ony pancéřové trubky už asi nejsou tak frekventované jako kdysi. Za to jako ...

SONEPAR: Časopis INFORM 2018 (27.)


Document Actions
SONEPAR: Časopis INFORM 2018 (27.)
Vytlačí velkoobchodní inzertní časopisy některá klasická média z trhu? Které odborné médium přináší více než sbírku inzerátů? Roztrhl se pytel nejen s mezinárodními veletrhy, ale i s knihami a časopisy. Od dostupnosti redakčních systémů vznikají i odborné portály. Ale v konečném důsledku dnes všichni visí na sociálních sítích. Ale vraťme se nyní k časopisům. Definice odborného časopisu je dnes již zastaralá a vůbec neodpovídá stávajícím technickým možnostem. Chcete odebírat bezplatně INFORM nebo si raději připlatíte?
Filip Horáček, ze dne: 25.07.2018
reklama


Roky jsem měl pod výrazem časopis ukotvené, že časopis píšou redaktoři. Ale od té doby co začaly velkoobchody více využívat svého přirozeného vlivu, poopravil jsem svou představu. Vlivem jsem myslel oslovování svých klientů, tedy stávajících, opakovaně navštěvujících zákazníků. Sám do velkoobchodů občas zavítám a dovolil bych si polemizovat, zda všichni, co zde nakupují, jsou ti správní, kteří rozhodují o tom, kterou značku vybrat. Ale to je jiná úvaha.


Pro větší náhled kliknout!

Podobně jako byly nahrazeny některé výstavy, nikoliv veletrhy, začaly se objevovat velkoobchodní "časopisy". Nedělám si iluze, že by musel být za některým časopisem, notabene odborným časopisem, vystudovaný žurnalista! To opravdu ne! Mí spolužáci co opravdu žurnalistiku vystudovali nemají ponětí jaký je rozdíl mezi proudem a napětím. A také to pak v některých jejich sděleních vypadá.

Proč se zmiňuji právě o titulu INFORM
Podobných periodik nalezneme na trhu více, ale musím přiznat, že bydlím nedaleko Hradce Králové a pro krajany mám slabost.

Pro větší náhled kliknout!

Je INFORM časopis nebo není?
Opusťme hluboké polemiky a podívejme se na INFORM a některý z papírových časopisů. Nebudu jmenovat žádnou ze značek, pozorný čtenář si některou po mém vzoru dosadí sám. INFORM vychází pravidelně, většina časopisů také, některý ne. INFORM se skládá z dosazené inzerce výrobců a zastoupení, což klasické časopisy také. Časopis má vlastní (někdy i nekomerční) obsah, ale některé jsou zrovna tak pouze inzertní jako je třeba INFORM. Možná INFORMu chybí bezplatná registrace ISSN. Alespoň jsem nenašel tiráž, kde by se uváděla. Ale co není, může příště být.


Pro větší náhled kliknout!

Stojí tedy za to předplácet si inzertní časopis?
Moje idea je taková. Pokud se podívám na obsah klasického časopisu, odečtu od něj to, co mám v INFORMu zdarma, pak se "škrábu na hlavě", zda mám platit pět set korun ročně. Pravdou je, že inzerenti uvnitř se rekrutují z řad dodavatelů velkoobchodu. A s největší pravděpodobností tam všichni výrobci nebudou.

Pro větší náhled kliknout!

Lze snadno dojít k závěru, že velkoobchod nepotřebuje žádná média ke své propagaci. Vždyť si vydává svou vlastní tiskovinu! Tuto úvahu nechám hodnotit jiné. Ona se mediální bitva uskutečňuje ve zcela jiné rovině. Pokud bych neměl novinky výrobců a zastoupení z první ruky, pak bych určitě rád odebíral pěkně sestavený hradecký INFORM!

 

Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů
z celého portálu Elektrika získáte přihlášením

 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 8)
TEXT Z OBLASTÍ



Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
Autor článku
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933