Václav Kluc jako živá reference KOPOSu Kolín. Při jedné z reportáží jsme se zeptali na něco, co vůbec nebylo předmětem našeho zkoumání. Otázka zněla, co by Václav Kluc jako pamětník KABLO Kladno, řekl o stávajícím
KOPOS Kolín s odstupem času jak si jej pamatoval.
Proč hovoříme o referencích?Doporučení, dobrozdání, reputace, posudek určité osoby, příznivě hodnotící její vlastnosti ... Reference jsou velice důležitým prvkem při rozhodování odběratelů. Přičemž samotnou referenci může vytvořit kdokoliv, tedy i sám výrobce, dovozce či zastoupení (
Viz Astroturfing). Bohužel ne vždy patří reference mezi hodnotící kritéria a výsledky se často řadí především podle nejnižší ceny. Což bývá ne zcela vhodnou variantou.
Co lze považovat za opravdovou referenciSpotřebitelský trh je dnes stále zaplavován uměle vytvořenými referencemi neznámých obličejů. V obchodní sféře jsou podobné praktiky marketérů nepřípustné. Například dnes málokdo věří tvrzením, která vydávají marketingová oddělení samotné značky a obsahují superlativa a chválu.
Podle čeho se tedy vybírá?Trh koncových uživatelů se zajímá především o spokojenost ostatních spotřebitelů, kteří produkt zakoupili. V
B2B je situace jiná. Obchodní partneři se zajímají nejen o samotný produkt, jeho popularitu, ale také o samotného dodavatele. I obchodní partner může být referencí aniž by sám něco řekl.
Přestože nás propagační úchylky nutí se rozhodovat podle naprosto nedůležitých kritérií, stále jsou obory, kde se bez referencí při rozhodování neobejdeme. Ovšem při nakupování či projektování vnímáme reference zcela jiného typu.
Josef Kluc je spontánní reklamou KOPOSu, kterou žádný marketér nevymyslí a nezaplatí. Pokud tedy neosloví zrovna činoherní klub. Více o KOPOSu se u nás dozvíte
zde ...
Máte také nějakou pěknou nostalgickou vzpomínku na KOPOS?
Dejte nám vědět v níže otevřené diskusi i vy!