Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Poselství laickým provozovatelům elektroinstalací! Elektrické zásuvky mohou vypadat bezproblémově, ale jejich oprava má svá pravidla. V českém právním systému platí zákon č. 250/2021 Sb., který vymezuje pravidla pro práci s technickými zařízeními ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...

Tak nám zabili Froeschl slečno Hanzalíková ...


Document Actions
Tak nám zabili Froeschl slečno Hanzalíková ...
... tak bych asi parafrázoval Jaroslava Haška. Tržní ekonomika je neúprosná, nové společnosti vznikají a některé mizí v hlubinách dějin a mnozí si ani nevšimnou změny. A právě teď probíhá "vypařování" hned několika značek. Vzpomínáte si na Froeschl, Hagemeyer nebo Elvo?
Miroslav Minařík, ze dne: 17.03.2010
reklama

V lednu 2010 jsem navštívil prostějovský sklad (dnes již REXEL) a dostal jsem do rukou poslední katalog elektroinstalačního materiálu, jehož první verzi jsem tvořil před více než deseti lety malými nůžkami a kopírkou.

Moje vzpomínky sahají ro roku 1995, kdy jsem byl přijat dvěma slečnami, Klárou Hanzalíkovou a Jitkou Vlachovou do tehdy ještě "echt" německého velkoobchodu J.Froeschl&CO. Nebyly to sice původní začátky, ale dnešním pohledem zpět to tak označit lze. Tehdejší zbožíznalství jsem nastudoval z mnichovského německého katalogu, který byl po dlouhou dobu jedinou prodejní pomůckou obchodních zástupců tehdejší značky J.Froeschl&CO. Vysoké brutto ceny v německých markách tehdy vzbuzovaly naprostý nezájem. Přes to, že zdatný obchodník rychle vše přepočítal na zázračnou cenu, semínko nedůvěry v katalog neznámé řeči a značek materiálů zůstával.

Na tehdejší dobu lze vzpomínat jako na "vojnu". Tehdy byl také voják sám na ostrově a musel si poradit. Proto také dnes většina zdatných obchodníků má své kořeny právě u této značky. Ale zpět ke katalogu.

V době, kdy můj plat závisel na prodaném zboží, jsem měl opravdu velkou potřebu českého katalogu. Jak to bývá u velkých korporací, bylo tomu i tam. Český katalog jednoduše nebyl na programu dne. Nezbylo mi nic jiného, než si jej vytvořit. První varianta byla vystřihované leporelo, kopírované na oboustranné kopírce A3. Další verze již byly na pauzáku vytvořené v Excelu. Dnešní podoba katalogu (již neexistující firmy) se později začala dělat v Quorku a pracovali na ní neustále dva lidé.

J.Froeschl&CO. se prodal Hagemeyeru a ten REXELu. REXEL koupil i ELVO a nyní probíhá fůze, lépe řečeno chemická reakce, ze které vznikne naprosto nová sloučenina. Sloučenina, která nezanechá nejmenší vazby na minulost. Lidé, které jsme znali, jsou pryč. Materiál se mění. Prostory se mění. Celá filozofie bude jiná. Vodařská nebude centrálou, ta bude v Prostějově. V Prostějově jsou noví lidé, kteří mě oslovují jako potenciálního klienta. Inu, to je vývoj ...

A tak kdo má ještě tento katalog, má vlastně raritu. Jde o aktuální publikaci platnou ještě pro tento rok, jen ta firma už je jiná. Kdo má vzpomínky na dobu, kdy existoval Ziessene Apple na pražské Koněvově ulici, také v duchu položí kytičku na hrobeček nostalgie ...

Diskuse "Jaký byl legendární Froeschl?" naleznete zde ...

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT



FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933