Elektrika.cz, portál o silnoproudé elektrotechnice, elektroinstalace, vyhlášky, schémata zapojení.

Co vše víme o ...

Je nakupování v e-shopu odlišné způsobům, které známe z dosavadní praxe? ...

Jak se chová ...

Když budete zapínat počítačovou síť, většinou spíná spínání ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
22.01.2018 Ruční požární hlásič OP1 je určený pro montáž do průmyslových a veřejných prostorů. Výrobek je nabízený ve verzích pod omítku a na omítku. Každá verze je nabízena ve dvou typech.. Typ A po rozbití sklíčka spínač hlásiče automaticky spíná. Typ B po rozbití sklíčka je nutno stisknout spínač hlásiče. V každé ...
19.01.2018 TIP na bytelné vidlice a zásuvky IP68. Když se objeví prostředí kde hrozí vlhko, déšť, různé venkovní vlivy nebo dokonce hrozící vandalství. V dostupných provedeních: vidlice, spojka, vestavná zásuvka, nástěnná zásuvka, nástěnná zásuvka šikmá. Vodotěsné provedení, krytí IP68, přírubové, vysoká bezpečnost, mechanický kryt, dětská pojistka. Nebo něco ...
18.01.2018 Multimetry pro vzdělávání i vývojové účely, VC-200. Základní model v kategorii profesionální měřicí techniky. Díky velkému displeji s údaji o zatížení měřicích zdířek je tento model vhodný pro široké profesionální použití do 600V. Stiskem tlačítka můžete krátkodobě snížit vstupní odpor z 10MΩ na 400kΩ, aby se zabránilo chybným ...
17.01.2018 TIP na sieťové, oddeľovacie, bezpečnostné, jednofázové EI transformátory dle EN 61 558. Rozsah vstupného/výstupného napätia do 1000V. Rozsah vstupného/výstupného prúdu do 500A. Frekvencia napájacieho napätia 50/60Hz. Tepelná trieda izolácie T40/B Trieda ochrany I, II. Krytie IP00, IP20, IP23. Certifikát CE, zhoda s normou STN EN ISO 9001:2009. Více na vinuta.eu
16.01.2018 V Prakšicích vzniklo největší bateriové úložiště. Energii, která je v baterii akumulována, lze využít při výpadcích distribuční sítě nebo při zvýšené poptávce po energii. V době, kdy je naopak energie v síti nadbytek, se baterie nabíjí. Výstupní výkon baterie může být maximálně jedna megawatthodina, přičemž tento výkon ...
15.01.2018 TIP na průmyslové, závěsné LED svítidlo VM HL. Těleso svítidla je hliníkový lakovaný odlitek RAL 9006 a vyrábí se jen v závěsném provedení. Optická část je z tvrzeného skla tloušťky 5mm nebo opálového difuzoru PMMA. Ovládací elektronika a LED čipy jsou využity od prověřených a spolehlivých dodavatelů. Více na vmelektro.cz
12.01.2018 První chodecké tlačítko budoucnosti v ČR. Tlačítko u semaforu je určeno jak pro širokou veřejnost, tak pro handicapované lidi, nevidomé, vozíčkáře a seniory. Přístroj je vybaven světelným LED hlášením "Čekej", reproduktorem a mikrofonem, vibračním tlačítkem pro nevidomé, popisem přechodu pro nevidomé nebo bluetooth ...
Vybrané zdarma funkce
Které tři funkce nových videopořadů chcete zdarma?
Celý záznam
Sestřih záznamu
Stopáž záznamu
Audioverze záznamu
Textový přepis záznamu
Souvislosti záznamu
Diskutovat k záznamu
Výsledky budou zveřejněny později

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 772
Bazar
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje

TA#5.1 O zdravém životním stylu s Jiřím Vlkem


Document Actions
TA#5.1 O zdravém životním stylu s Jiřím Vlkem
Do seriálu o osobnostech na Elektrika.tv přijal pozvání elektromobilní nadšenec a zastánce zdravého životního stylu, Jiří Vlk. Dozvíte se názor na odpůrce elektro aut kteří tvrdí, že výroba a likvidace takového auta vyprodukuje více spalin než obyčejné auto se spalovacím motorem? Probereme stav českých silnic a přírodní energy drinky. Sledujte lednové vydání Talk About.
Karel Herma, ze dne: 11.01.2018
reklama


Přátelé… je tu další TALK ABOUT na Elektrika tv. Dneska vám zcela spontánně na iphonu 5 budu točit rozhovor s mým dnešním hostem a to je
Jirka Vlk



Možná bychom tě mohli nazvat elektromobilním šílencem, protože většina lidí tě zná jako elektromobilistu. Objel jsi cestu kolem světa za 80 dní, absolvoval jsi i jiné elektromobilní závody. Je to tvoje jediná pracovní náplň? Co vlastně děláš na full time?
Jiří Vlk:
Určitě ne. Elektromobilní závody dělají reklamu promofirmě, člověk se dostane do určité společnosti, třeba byli jsme 3x oceněni princem Albertem apod., nebo dánským princem. Je to spíš taková reklama a člověk pozná hodně nových lidí. Hlavní náplní je firma, která se zabývá elektromobilitou, obnovitelnými zdroji a teď jsme založili první evropský park exkluzivních elektromobilů, kde máme všechny Tesly. Máme investiční společnost, která se zabývá investováním do elektromobility a obnovitelných zdrojů. Můžete si koupit akcie, je tam celkem výhodné zhodnocení a je to s garancemi vlád příslušných zemí, kde se projekty budou realizovat.

Co se týče elektromobilů, jaký máš názor na odpůrce elektroaut, kteří tvrdí, že likvidace a výroba elektromobilů je spalinově daleko náročnější než spalovací auto?

Jiří Vlk:
Já si myslím, že tohle je "neznalost zákona neomlouvá", myslím si, že jsou to často populistické řeči, protože někteří lidi jsou opravdu odpůrci elektromobility, ale elektromobil má daleko míň komponentů než klasické auto, takže i likvidace musí být jednodušší.

Ty, jako věčný cestovatel můžeš zhodnotit i stav silnic, které jsou ve světě. Je to v česku opravdu tak strašné nebo jsme na tom relativně dobře?
Jiří Vlk:
Já myslím, že se to trošku zlepšuje. Nejsme na tom nejhůř, ale ani nejlíp. Patříme k horšímu průměru. Jsou tu lepší silnice než v Kazachstánu zatím, ale nemůžeme se srovnávat s Německem, Francií, kde jsou ty silnice daleko lepší. Ale projel jsem Ameriku a musím říct, že na některých územích jsou dálnice částečně srovnatelná s našemi dálnicemi.

Co se týká elektromobility jako takové… sdílíš své nadšení i se svou rodinou a s lidmi ve svém okolí? Už jsi je nakazil?
Jiří Vlk:
Určitě ano, mé okolí mi z větší části fandí a lidi, kteří mě v roce 2011 nevěřili, tak když jsme šli po prvé do elektromobility a lidi mi ze všech stran posílali film, kdo zabil elektromobil apod., tak my dokazujeme, že elektromobilita je realita, elektricky se jezdit dá. Lidi vidí, že jsme to po 2 letech nesbalili a jedeme v tom pořád.

Je tvým koníčkem třeba taky jiný sport než elektromobilita a elektromobilní závody?
Jiří Vlk:
Kdybych měl čas, tak budu rád jezdit na kole.

V první části rozhovoru bych na tebe měl jeden takový dotaz… tady na stole máme naturální energy drinky, jak ses k tomu dostal? Souvisí to také s elektromobilitou, nebo je to úplně jiný obor?
Jiří Vlk:
Nesouvisí to s elektromobilitou, je to jiný obor. Dají se v tom vydělávat slušné peníze. Toto jsou energy nebo power biodrinky na přírodní bázi a jsou VIP. Je to čísla jedna v Japonsku a číslo 2 v USA hned po Redbullu. My máme park exkluzivních elektromobilů, což jsou VIP auta, po kterých každý touží a biodrink to doplňuje. Protože je to také VIP, luxusní, exkluzivní energy drink s různými příchutěmi. Jeden si dám a připiji vám na zdraví! Je výborný. Tento je z čínského dračího ovoce.

A teď pro tebe mám ještě druhou část rozhovoru a to jsou
rychlé otázky, rychlé odpovědi.

Věk?
46

Jak by ses charakterizoval?
Já nevím. To musí říct druzí, určitě si o sobě myslím a lidé mi říkají, že jsem vizionář, že jdu za novými věcmi a rád cestuji, mám rád humor, zábavu. Nemám rád negativitu a smutné příběhy. Chci se bavit a dělat co mě baví. To, co mě naplňuje.

Jak relaxuješ?
I relax je práce, když zrovna nesedím u počítače, protože práci s počítačem nemám moc rád, i když je nutná. Můj relax je i ježdění autem, kde trávím hodně km. Když třeba jezdím Teslou do Anglie, nebo jezdím mezinárodní závody. Letos se jelo z Dánska do Monaka. I při cestě kolem světa se dalo místy relaxovat. Uvolnit se, zacvičit si, aktivní odpočinek, když je čas, to je skvělé.

Co tě zaručeně dokáže rozčílit?
Politici. Já se na to nechci dívat a nedívám se na to, nebo minimálně.

Co tě naopak potěší?
Když se povede nějaký výsledek, když někomu udělám radost, když dokážeme něco nového a když to má přínos do společnosti. Nebo když někomu pomůžu, třeba dostat se z bodu A do bodu B, nebo z nějaké minusové životní situace do lepší a pod.

Co chlastáš? (Oblíbený nápoj)
XS drinky, občas, pokud je to něco, co obsahuje alkohol, tak jedině červené víno, nebo plzeňské pivo. Jinak většinou toto, vodu dobře filtrovanou, nebo vitaminové nápoje. Dám si i čaj.

Oblíbené jídlo?
My používáme špičkové vitaminy, které používají vrcholoví sportovci, takže hodně lidí, to je důležité na cestách, že jím kosmickou stravu a já říkám, že jídlo bez těchto produktů je promarněné. Ale co jím? Jsem spíš zatížen na syrovou stravu, zeleninové šťávy a lehčí jídla.

Co posloucháš za hudbu?
Protože jsem křesťan, poslouchám moderní křesťanské chvály, které se mi líbí. V mládí jsem měl rád i Michala Davida, Boney M, ABBA.

Kdy si naposledy porušil zákon?
Myslím, že to nebude tak dlouho a bude to něco v dopravě.

Co by sis chtěl v životě ještě splnit? (sen)
Snů je hodně. Mám napsaný papír, kde mám napsáno asi 130 snů a cílů, kterých chci dosáhnout. Když si nějaký splním, tak se za to odměním a smysl má život, když cíle nevyčerpáte. Nahradit si je novými, protože život jde dál, člověk poznává nové věci, stále něco nového, lepšího. Teď vylétla nová Tesla Roadster, nejrychlejší auto na světe a já říkám „to by bylo fantastické do našeho auta, cena je vysoká“.
V roce 2020 máme jet další cestu kolem světa, což bude zajímavé. Nejdřív se mi do toho nechtělo, ale teď jak je rok a něco po cestě kolem světa, tak člověku otrnulo a zase začíná přemýšlet jak si to může dovolit. Pak jsou bussinesové plány, které pomohou stabilizovat život, potřebuji dotáhnout v naší firmě nějaké plány, cíle a aby rodina klapala suprově a protože už máme nějaký věk, zabýváme se myšlenkou mít nějakého potomka.

To jsou hezké plány, máš to srovnané.
Jak moc rád máš svoji práci od 1-10? (10 je nejvíc)
8-10. Jak kdy.

Jak dlouho chceš zůstat v oboru?
Nevím, nepočítám se změnou, spíš, že se to bude zdokonalovat a půjdeme dál a dál.

Máš nějakou zprávu, message, kterou bys chtěl vzkázat světu?
Buďte pozitivní, buďte šťastní, mějte se rádi, dělejte dobro všem, ono se vám to bude vracet.


Více videoklipů s Jiřím Vlkem naleznete zde.
Hostem tentokrát bez přípravy a úplně spontánně byl Jirka Vlk.
Za týden sledujte také TALK ABOUT out of camera a také další seriály na Elektrika.tv. Do té doby, mějte se fajn!
 
 

 

 
 

Diskutující k tomuto článku

   (počet diskutujících: 2)
TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
První část o cestě kolem světa elektromobilem. Kdo z nás by chtěl objet zeměkouli? A elektromobilem? Pro většinu populace této planety je první otázka snem, natož elektromobilem! Ke splnění takového snu musí být člověk nejen odhodlán, ale také umět riskovat. Podívejte se na povídání o tom, jak Jiří Vlk objel planutu Teslou S. Ve studiu byli Jaromír Marušinec, předseda ASEP a otec prvního elektrického SuperBu, Petr Jahoda, vášnivý propagátor a rekordman s elektromobily, Karel Herma a Miroslav Minařík z týmu, který v roce 2011 objel jako první elektromobilně Českou republiku v akci EET 2011 ...
Aniž by si to někdo uvědomoval motor jako část instalace mění elektrickou energii na pohyb. Je velmi častým spotřebičem, avšak pro mnohé skrývá mnoho tajemství a proměnných ...
Letošní 25. ročník veletržního "haussmesse" se konal v posledních srpnových dnech. Ledová plocha byla plně obsazená a ochozy byly letos také průchozí kolem dokola. Vystoupila legendární česká rocková kapela. Setkali se elektrikáři, nákupčí, obchodníci, produktoví a marketingoví specialisté, ale také lidé z odborných médií. Na hradeckém zimním stadionu to tradičně vřelo.
V první části vyprávění o cestě kolem světa elektromobilem Jirka Vlk prozradil jakou cestou se dostal na cestu kolem světa elektromobilem. Už víme kolik taková cesta kolem světa stojí. Kdo by chtěl být na další události spolujezcem, už zná parametry výběru. Samotné cestování je také o administrativě a už víme, proč je dobré umět anglicky i v Česku. Přežívají jen ti nejsilnější. Bylo to patrné i z přihlášených. Řada jich odpadla. A topení v elektromobilu? Ještě štěstí, že nejeli Arktidou a Antarktidou. Koukli jsme do Španělska na tamní možnosti nabíjení. A vznikla i rivalita. Český a německý tým v rozepři. Jak to dopadlo? Sledujte v této části ...
DALŠÍ FIREMNÍ ODKAZY
Jak vést datová vedení bezpečně v průmyslových prostorách? Pokud potřebujete umístit do prostoru krabici, vzniká několik problémů. Zatížení, krytí IP, dostatečný prostor pro případné práce s vedením. V tomto videospotu se seznámíte s řešením KM Rack z AMPERu 2010. Nezapomeňte, že všude nelze použít běžné podpodlažní krabice určené do administrativních prostředí!
Častou negativní zkušenost mají (nejen) elektrotechnici z přístupu stavebních úřadů. Nejedná se tentokrát o problém "tvrdohlavosti" úřadu, ale naopak o přílišnou benevolentnost, hraničící až s ignorací zákonných vyhlášek a nařízení. Zajímali jsme se tedy o zkušenosti se stavebními úřady a pohled odborníků na danou problematiku ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
Autor článku
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933