Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Svůj pohled na sousední megaveletrh Light+Building ve Frankfurtu popisuje český elektrikář. Nezůstává pouze u jednoho selfie o své přítomnosti v Německu a prozrazuje proč se vydal tak daleko. Čím ho to obohatilo? Jak se dívá na budoucnost veletržních ...
  • Pokud chceme studovat různé aspekty elektrických jevů, včetně teploty výbojů blesku, vlivu ionizace vzduchu a negativních účinků elektrického oblouku, pak se nabízí studium na VUT, ČVUT ... mnoho příležitostí k experimentům s různými kombinacemi ...

Šetřit na marketingu v době krize? Ano i ne.


Document Actions
Šetřit na marketingu v době krize? Ano i ne.
Krize přichází, krize se blíží, je za dveřmi. Musíme šetřit. A na všem. Propustíme lidi, prodáme stroje, zahrabeme se do země a počkáme, až se krize přežene ... Takové a podobné názory slýcháme na různých postech živnostníků a dokonce i firem. Každá krize je logickým důsledkem vývoje, podobně jako naše známá sinusoida je nahoře i dole. Proto je potřeba se na krizi přichystat ...
Vilém Gracias, ze dne: 6.04.2009
reklama

... Pokud víme, že krize přichází, máme výhodu. Již teď se někteří připravení těší na blížící se vlnu, která smete jejich nepřipravené konkurenty. Přečtěte si krátkou radu odborníka právě na problematiku propagace Miloše Tomana:

Ačkoliv se na první pohled může zdát, že marketing je věcí příliš složitou, nákladnou a v praxi živnostníka nevyužitelnou, opak je pravdou. Nenechte se zmást představou, kterou šíří reklamní agentury. Podstatou marketingu není nic jiného, než nalézt informace o tom, co zákazník potřebuje, a pak mu to poskytnout. Drahá reklama a vědecké přístupy nejsou podmínkou.

V době, kdy ubývá zakázek, je mnohem důležitější vědět, co zákazníky zajímá a co potřebují. Zatímco velcí konkurenti vynakládají sumy peněz na průzkum trhu (a dnes se je snaží ušetřit), živnostník má tu výhodu, že je se zákazníkem v každodenním styku. Prakticky tedy nemůže nevidět a neslyšet, jak si kdo představuje, že by měla odvedená práce vypadat. Chovat se pak marketingově, to – jednoduše řečeno – znamená naplnit tuto představu.

Krizi přežijí jen ti nejschopnější. A na to už nestačí mít potřebnou kvalifikaci a odvést poctivou práci. Dobrých elektrikářů je v té době pořád více než dobrých zakázek. O tom, kdo z nich uspěje, pak rozhodují věci, které jste možná ještě před nedávnem považovali za maličkosti či hlouposti:

  • Proč bych po sobě uklízel, nejsem přece uklízečka!
  • Tak malá zakázka? Počkejte si, až toho bude více!

O spokojenosti zákazníka často rozhodují právě takové „zbytečnosti“, protože kvalitu už považuje za samozřejmost. Měnit návyky jistě není snadné. Ale změníte-li je nyní, budete ve výhodě. Krizi nejen přečkáte, ale vyjdete z ní posílení, s dobrou pověstí a náskokem před konkurencí.

Pro čtenáře portálu Elektrika.cz Ing. Miloš Toman


Miloš Toman je autorem velice praktických publikací Intuitivní marketing a Intuitivní reklama. Tato problematika je uvedena na adrese

www.intuitivnimarketing.cz 

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT



FIREMNÍ TIPY
Umíte odpovědět? Vysvětlete, proč musíme elektrické stroje chladit a co by se stalo, kdybychom je nechladili. Popište rozdíly mezi chlazením vzduchem a chlazením kapalinou. Vysvětlete, jak teplo putuje elektrickým strojem a jak nám tepelný okruh pomáhá toto teplo správně odvést. Co přesně znamená ventilace v kontextu elektrických strojů? Jaký je rozdíl mezi ...
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Častou negativní zkušenost mají (nejen) elektrotechnici z přístupu stavebních úřadů. Nejedná se tentokrát o problém "tvrdohlavosti" úřadu, ale naopak o přílišnou benevolentnost, hraničící až s ignorací zákonných vyhlášek a nařízení. Zajímali jsme se tedy o zkušenosti se stavebními úřady a pohled odborníků na danou problematiku ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933