Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Svůj pohled na sousední megaveletrh Light+Building ve Frankfurtu popisuje český elektrikář. Nezůstává pouze u jednoho selfie o své přítomnosti v Německu a prozrazuje proč se vydal tak daleko. Čím ho to obohatilo? Jak se dívá na budoucnost veletržních ...

Střední a vysoká frekvence


Document Actions
Článek
Střední a vysoká frekvence, jakož i infračervený a dielektrický ohřev jsou v dnešní praxi již zcela neodmyslitelné.
Milan Bureš, ze dne: 29.11.2002
reklama

Nízkofrekvenční zařízení pracují s frekvencí do 60 Hz, středofrekvenční zařízení nad 60Hz do 10.000Hz, vysokofrekvenční zařízení pracují na frekvenci nad 30kHz do 30MHz. Infračervený ohřev pracuje na vlnové délce 750 - 1000 nm.

Jednotlivé ohřevy vznikají ztrátami, které se projevují jak u feromagnetických materiálů tak i u para a diamagnetických materiálů. Velké uplatnění právě u vysokých frekvencí se dnes nachází v potravinářství, v průmyslu na svařování plastů a na kalení feromagnetických materiálů.

Při infračerveném ohřevu dochází k hloubkovému pohlcení záření do materiálu, kde dojde k rozkmitání jeho molekul a tím v materiálu vzniká teplo. Těchto zařízení lze použít k sušení laků, nátěrů, papíru, vlněných tkanin, v laboratořích na odpařování hořlavých kapalin a.p. V potravinářském průmyslu se tato zařízení používají k sušení potravin, pasterizaci, umělého stárnutí vín a.p.

V průmyslu se též tato zařízení používají k polymerizaci pryskyřic tvrzených teplem.

Důležité je si uvědomit návaznost na bezpečnostní předpisy zejména na předpisy hygienika ČSR č.j. 344.5-3.2.70 a zdravotnickou vyhl.č. 59/72 Sb.zák., dále ČSN 36 1110 a vyhl.č.13/77 Sb.zák.

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933