Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Svůj pohled na sousední megaveletrh Light+Building ve Frankfurtu popisuje český elektrikář. Nezůstává pouze u jednoho selfie o své přítomnosti v Německu a prozrazuje proč se vydal tak daleko. Čím ho to obohatilo? Jak se dívá na budoucnost veletržních ...
  • Pokud chceme studovat různé aspekty elektrických jevů, včetně teploty výbojů blesku, vlivu ionizace vzduchu a negativních účinků elektrického oblouku, pak se nabízí studium na VUT, ČVUT ... mnoho příležitostí k experimentům s různými kombinacemi ...

Témata pokrývající všechny uvedené oblastí

Matrix se blíží

R4M: Co digitalizace změnila v obchodním procesu?

  • 2.06.2020
R4M: Co digitalizace změnila v obchodním procesu?
O digitalizaci se hovoří již delší dobu ale až v těchto dnech si asi mnozí začínáme uvědomovat v čem je přínosná. Přes to stále platí, že ne vše, co někde v dnešních médiích zazní, je ta správná nebo relevantní informace. Nesmíme zapomenout, že digitalizace také usnadňuje generování textů a jejich rychlé šíření. Proto i v obchodních procesech dochází ke zkracování, zjednodušování dialogů a třeba také díky sociálním sítím k velkým nedorozuměním ...

DT#1 O Digitální továrně 2.0 v roce 2020

  • 22.05.2020
DT#1 O Digitální továrně 2.0 v roce 2020
Podívejte se na první webcast DT#, který se zaměřil na představení konceptu Digitální továrny 2.0. O tom, co se již několik měsíců připravuje diskutovali Zdeněk Havelka, jednatel společnosti 33A+ a vizionář v oblasti digitalizace, Michalis Busios, ředitel Mezinárodního strojírenského veletrhu a Lukáš Kousal ze společnosti Škoda Auto. Představují nové procesy ve firmách opravdu digitalizaci, která přináší ekonomicky přidanou hodnotu? V mnohých případech se digitalizuje, ovšem ...

R4M: Musí být firma velká, aby se vyplatila její digitalizace?

  • 20.04.2020
R4M: Musí být firma velká, aby se vyplatila její digitalizace?
"My jsme jen malá firmička. Nemáme tolik peněz na investice do digitalizace", říká jednatel společnosti zaměstnávající 18 pracovníků. Nevím, kde se bere předsudek, že digitalizovat nějaký proces je závislé na velikosti firmy. Ve skutečnosti jsou zcela jiné příčiny. Možná neznalost možností, nechuť zkoušet nové způsoby, jistota vedoucí pozice na trhu. Přesto se digitalizuje. Někdo úspěšně, jiný nikoliv. Jak to?

R4M: V čem je digitalizace obchodní komunikace otravná?

  • 10.04.2020
R4M: V čem je digitalizace obchodní komunikace otravná?
S nástupem digitalizace stále více sílí názor, že na vše existuje nějaký hardware nebo nějaká appka a znalosti, které byly kdysi potřebné jsou dnes ztrátou času. V praxi se však setkáváme s různými syntetickými frázemi. Ty místo vzbuzení zájmu naopak vytváří mediální neviditelnost a nedůvěru. Jak nebýt živým obchodním robotem. Jak se nepodobat otravnému chatbotu? Když už nás někdo osloví s poptávkou, přece na něj nevypustíme levnou plechovou hubu!

R4M: Kdo v budoucnu na kybersystému skutečně vydělá?

  • 30.03.2020
R4M: Kdo v budoucnu na kybersystému skutečně vydělá?
O digitalizaci hovoří kde kdo, ovšem ne všichni tento pojem používají správně. Pro koho je dobré se zajímat o nové digitální metody? Myslíte, že je to pouze pro velké společnosti? Možná zdání klame, protože i s malým kašpárkem lze hrát velké divadlo. Úspěch nemusí začínat nutně velkým vstupním kapitálem! Často stačí nabídnout důležitou dílčí službu za netradičních dodavatelských podmínek a svět se pohne. Možná právě tomu může digitalizace některého z procesů velice přispět.

R4M: O čem by měl člověk o Průmyslu 4.0 vědět?

  • 25.03.2020
R4M: O čem by měl člověk o Průmyslu 4.0 vědět?
Pojem Průmysl 4.0 je pro většinu národa rozmlženým pojmem. Nejvíce se setkáváme s domněnkou, že jde o nové technologie, hardware a software, který můžeme využít, abychom byli efektivnější. Podnikatelský pohled je však odlišný tomu ryze technickému. Ten totiž primárně sleduje jiný cíl, než být technicky vyspělý, být autoritou nebo strašně populární.

R4M: Proč mít digitální podobu svého produktu

  • 6.03.2020
R4M: Proč mít digitální podobu svého produktu
Zcela určitě se najdou důvody, proč některé věci do digitálu nepřevádět. Ovšem v dnešní době bychom měli přemýšlet nad tím, které digitalizovat jako první. Pokud máte uvažování koncového spotřebitele, pak se touto problematikou vůbec nezatěžujte. Tato reportáž je inspirativním abstraktem pro všechny, kteří uvažují nad zlepšováním procesů. Tedy kdo podniká, nebo tvoří pracovní náplň svým podřízeným, hledá vše, co by pomohlo ...

R4M: Není technická revoluce pouze marketingový humbuk?

  • 28.02.2020
R4M: Není technická revoluce pouze marketingový humbuk?
Zde se zastavujeme nad tím, kde se bere ve spojení s Průmyslem 4.0 to, co označujeme za humbuk. Vycházejme z tvrzení, že nic není tak černobílé, jak se zdá. Může naše populace za stávající medializace pochopit správně co je podstatou byznys modelu Průmysl 4.0? Vždyť to, co se dozvíme z novin, jsou pouze novinky, krátké části větších souvislostí. Ty však běžný spotřebitel informací nemá možnost dohlédnout. A tak podstata zůstává skrytá, ale reklamní agentury se rády přiživí ...

Budou obchodní dovednosti jedince důležité i v době digitální?

  • 5.02.2020
Budou obchodní dovednosti jedince důležité i v době digitální?
Digitalizace nám v mnohých případech nabízí různá zjednodušení. Na druhou stranu musíme digitalizaci upravit své chování a některé návyky opustit. Ale pozor! Pouze některé! V dnešním šílenství sociálních sítí a elektronických obchodů se často zcela vypouští základní obchodní dovednosti s tvrzením, že dnes to již není důležité. Ano, konkurentovi to tvrdit můžete, ale ani on nemusí uvěřit každému nesmyslu ...

R4M: Kde bude konec strojové inteligence pokud se bude umět multiplikovat?

  • 30.01.2020
R4M: Kde bude konec strojové inteligence pokud se bude umět multiplikovat?
Ač chceme či nikoliv, spotřebitelským jednáním podporujeme technologický vývoj strojové inteligence. Výrobci mnoha zařízení, spotřebního zboží i služeb neustále investují do zefektivnění procesů. Důvod je prostý. Za kratší dobu se chce stále vyšší výkon nejen po procesorech, ale i v ekonomických ziscích. Tento hédonický vývoj lze sledovat nejen v elektrotechnice, ale v podstatě v každém spotřebitelském chování napříč obory. Pokud kdysi člověku stačila vosková svíčka, dnes se proti ztrátám opevňuje záložními zdroji ...

Průmyslový blockchain Elektrotechnické asociace ČR

  • 27.01.2020
Průmyslový blockchain Elektrotechnické asociace ČR
S rozvojem digitalizace přibývá nejen informací, respektive ukládaných dat, ale také vyšší potřeba jejich ochrany před zneužitím. V minulosti byla data chráněna například v konkrétní databance nebo prosté knihovně. V různě zabezpečených budovách, místnostech, skříních. V současnosti teče po internetu tolik vědomostí a osobních dat, že si to nedokážeme představit. Pokud se soukromá osoba rozhodne digitálních nástrojů nevyužívat, možná praktické užití odloží o nějakou dobu. Ale digitalizaci stejně neunikne. V průmyslu je situace zcela jiná ...

SIDAT váš výrobní proces naskenuje a vymodeluje k dalšímu vylepšení

  • 22.01.2020
SIDAT váš výrobní proces naskenuje a vymodeluje k dalšímu vylepšení
Digitální simulace se s rozvojem výkonnosti elektroniky přibližuje stále více. To, co jsme kdysi viděli ve vědeckofantastických příbězích, můžeme dnes využít sami. Jen znát možnosti, z kterých lze vybírat. Jakým způsobem můžeme přenést náš byznys do virtuálního modelu, hrát si s ním, vymyslet nové rozšíření, otestovat jej a až pak investovat do fyzických strojů a zařízení? Jistě o takové možnosti víme z médií, ale SIDAT tuto službu již běžně nabízí ...

Je v digitální době obchodování snazší?

  • 17.01.2020
Je v digitální době obchodování snazší?
S příchodem elektronických forem komunikace a obchodování se mění i představa, jak nakupovat a prodávat. Znalost obchodování nepřichází jen tak sama. Domnívat se, že se jeho princip naučíte pouhým napodobováním ostatních je sice rozšířený, ovšem nefunguje. Skutečnost, že si to mnozí opravdu myslí, je všude kolem nás. Pouze ti znalí jdou svou cestou, kterou nutně neprozrazují všem na potkání. Proto je úspěšných méně. Ale tajemství velkým tajemstvím není, je potřeba pouze vědět, jak na to ...

Jak ABB přispívá k Digitální transformaci?

  • 13.01.2020
Jak ABB přispívá k Digitální transformaci?
ABB přispívá k Digitální transformaci (nejen) českého průmyslu. ABB totiž není zdaleka pouze dodavatelem robotů, byť je to jedna z domén. ABB, jako jeden z technologických leaderů je globálně unikátní v rozsahu svého portfolia. Pro průmyslové podniky jsme schopni dodat vše počínaje elektrifikací, automatizací, pohony nebo právě robotizaci. To co je však zcela zásadní je technologické propojení jednotlivých řešení pomocí platformy ABB Ability. Jedněmi z témat, které bych určitě rád zmínil specificky jsou nástroj pro řízení výrobních procesů ABB Ability Manufacturing Operations Management a sw řešení pro prediktivní údržbu, využívající umělé inteligence ABB Ability Ellipse, říká v tomto rozhovoru David Řehoř ...

R4M: Kolikrát se změní růst ekonomiky za dobu jednoho života?

  • 10.01.2020
R4M: Kolikrát se změní růst ekonomiky za dobu jednoho života?
Všímáte si jak všeho kolem přibývá? Zákonů, nařízení, pravidel, účtů, hesel, technologií, zboží, systémů, postupů a třeba i našich technických norem. Všeho tolik, že to lze nazvat hojností a možná čas, kdy říci "Hrnečku, dost!". Jenže pohádkové zaklínadlo nefunguje a všeho přibývá dál. Kupodivu přebytky působí opačně, ztrácíme přehled, přestáváme komunikovat přirozeně. Už nestačíme maturovat ze všech těch závazných návodů, kterými jsme zasypáváni. Bude to v budoucnu lepší?
FIREMNÍ TIPY
Častou negativní zkušenost mají (nejen) elektrotechnici z přístupu stavebních úřadů. Nejedná se tentokrát o problém "tvrdohlavosti" úřadu, ale naopak o přílišnou benevolentnost, hraničící až s ignorací zákonných vyhlášek a nařízení. Zajímali jsme se tedy o zkušenosti se stavebními úřady a pohled odborníků na danou problematiku ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933