Výpovědi odborníků si můžete přečíst v textové podobě ...
Co se týče prosazování nějaké myšlenky v praxi, jakékoliv, tak si myslím, že
každá společnost by měla mít schopnost provádět jakousi sebereflexi, vnitřní audit, to znamená kontrolovat si, jestli na trhu neexistují dostupné technologie, které mohou firmě přinést zvýšenou konkurenceschopnost. A asociace pro Průmysl 4.0, nebo jakási podpora Průmyslu 4.0 by měla být ve sdělování toho, v čem filozofie Průmyslu 4.0 může pomoci firmám být konkurenceschopný. Nabízet takové nástroje, které ty firmy mohou v praxi využívat, aby byly úspěšnější na trhu.
Ono se to
povědomí vytvoří asi samo zrovna jako dneska se vytváří k tomu existujícímu digitálnímu vybavení. Tak se zřejmě bude utvářet i tam, bez ohledu na to, co se bude učit ve školách, co se bude nařizovat ze státní správy, takže si myslím, že se to asi vytvoří samo a záleží na tom, co bude pro koho užitečné.
Jako kdyby někdo řekl, (když kdysi začínal Eurotel) "
jak si představujete prosazování mobilního telefonování v praxi?". Tak to je hloupost, že?
Jsme na začátku a
nejjednodušší je prosazovat technické principy. Internet věcí a co z toho všeho vyplývá, to co je hodně vidět a co se prezentuje, aby to všichni pochopili, to znamená, údržba a všechny tyto věci s tím spojené, ale ono bude potřeba se ve skutečnosti připravovat na něco trošku jiného. My už jsme mluvili o tom v souvislosti s marketingem, celkově kolem byznysu, jestli nastane.
No určitě rozdávat letáky na ulici asi není potřeba. Určitě
bude vyšší tlak na nějakou standardizaci a legislativu, větší propojení jednotlivých subjektů, otevření karet v rámci subdodavatelských řetězců, takže trošku návrat k socialismu.
Zdeněk Havelka (A-21)
Co se týče nějakého prosazování, to vidím tak, že to může jít zespodu. Protože nechci teda úplně rýpat, ale ve státních strukturách vidím největší balast, brzda, tam nevidím, že by tam byl nějaký přínos.
SLEDUJTE TECHNOLOGICKÝ VIDEOSERIÁL
www.R4M.cz
a buďte v obraze!