Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Domnívat se, že v dnešní době, při stále zvyšujícím se počtu technologií, by mohla původní elektroinstalace setrvat v podobě, kterou navrhl někdo v minulosti je utopie! Stačí změna uživatele prostoru a vznikají zcela jiné potřeby. Ano, drobnosti ...

PEUGEOT a robotizovaný Partner Tepee se systémem START/STOP


Document Actions
PEUGEOT a robotizovaný Partner Tepee se systémem START/STOP
Pokukuji po užitném vozidle, které by mělo pracovní charakter a zároveň určitý komfort. Tento Peugeot je diesel s robotizovanou převodovkou a také se systémem START/STOP. Trochu mi konstrukcí připomíná rozvaděč. Alespoň množství prostoru uvnitř k dispozici toto podobenství našeptává. Přejel jsem s ním republiku zleva doprava a zpět. Stálé vypínání a startování je divné, ale pak to již člověku nepřijde ...
Miroslav Minařík, ze dne: 20.12.2011
reklama


Toto není žádná recenze na vozidlo! K tomu jsou určeny jiné portály. Jen popisuji několik mých pocitů ...

Startovat auto pro taxikáře stojící ve frontě je tak neekonomické, že jej raději odbrzdí a potlačí …

Vypínat motor na křižovatkách klíčem je šílenství, proto byl vyvinut systém START/STOP, který při rychlosti nižší než 10km/hod. motor vypne a při uvolnění brzdového pedálu (u automatu) znovu nastartuje. Samozřejmě, že startování neprobíhá standardně, jak to známe u „vyšeptaných“ motorů. Startuje to okamžitě na „brnk“ a s přesností švýcarských hodin. Testoval jsem tento systém dva týdny. Stejně jako automatická převodovka, tak i systém START/STOP se hodí do městského provozu, kde jej využijeme v dostatečné míře.

 5

Jak se mi s Peugeot Partner jezdilo?
Nejdřív se vždy musí člověk seznámit se změnami na palubě. Všichni návody nečteme a i já občas volal příteli na telefonu jak se co ovládá. V tomto autě sedím výš a jakoby v křesle. Opřete se do opěrek a opravdu jediné co děláte je šlapání na jeden ze dvou pedálů. Pokud bych byl v Americe tak telefonuji. Vlastně telefonuji i v Česku. Každý Peugeot, co jsem testoval, již měl handsfree ve výbavě. I když na D1 v pravém pruhu si stejně moc nezavoláte.

4

Robotická převodovka
není sice komfortní jako klasická, ale je plně dostačující pro vozidla této třídy. Přejel jsem s vozem Peugeot Partner Tepee horizontálně celou republiku za sucha, deště, ve dne i v noci. Ve svém voze používám automatickou převodovku se dvěma spojkami, tak přeřazování rychlostních stupňů téměř nezaznamenáte. V případě robotizované převodovky při řazení o stupeň výš je prodleva znát. Pokud se ovšem rozjíždíte pozvolna, není přeřazení takový šok jako v případě, že vystartujete rychle. V takovém případě si připadám jako při jízdě na divokém býkovi. Až si člověk uvědomí, že nesedí ve sportovně laděném voze, ale v administrativním vozidle umravní se a přizpůsobí svou nohu motokoncepci. Po více, než tisíci kilometrech s tímto robosystémem si dovedu toto auto představit jako redakční vozítko na středně dlouhé trasy.  Asi  nelze srovnat  tento roboautomat s novými automaty, kdy je spotřeba nižší, než u ručního řazení, ale zde jde o levnou variantu.

3

Řazení automatické i ruční
vlastně každý automat má ruční variantu řízení. I tento robotický. Netradičně přepínáte mód na palubní desce kolečkem. Být ovládání na stropě připadám si jako ve sportovním letadle :-) Manuální řazení je pod volantem ovládáno dvěma pákami rychlostní stupeň vlevo - a vpravo +.

2

Systém START/STOP
Tento model byl také vybaven systémem START/STOP. První pocity byly úděsné. Po čase si člověk zvykne na to, že v případě jakéhokoliv zastavení motor prostě chcípne. Jakmile povolí brzdový pedál šup a motor běží. V tomto ohledu jsou články o vypínání motoru na semaforech klamavou informací, protože motor chcípá a startuje všude. I při popojíždění, či parkování. Někteří kamarádi tento systém mají také, ale trvale vypnutý.
Když jsem si zvykl i na to, že ze stopky, kde potřebuji, rychle vyrazit číhám s vypnutým motorem, snesu již všechno. Zvláště, pokud lze omezit kouřící výfuk ... Co se týká úspory paliva, pak také určitě poklesne. Ovšem především v městském provozu. Na dlouhých trasách nemá šanci. Snad dodám, že systém START/STOP je elektronicky řízen a například za studeného motoru nevypíná. Při delším vypnutí na křižovatce sám naskočí, pokus systém vyhodnotí velký odběr elektrické energie z akumulátoru.

1

Pro koho bych to pořídil?
Typicky užitkové vozidlo. Nikoliv ve smyslu hloupé přepážky kvůli DPH, ale svou konstrukcí a tvarem se hodí na cesty cca do 200km jedním směrem. To je dle mého měřítka, kdy mě bolí záda. Tedy vozidlo určené pro administrativní pracovníky, či řemeslníky, kteří nepotřebují jezdit zrovna v dodávce. Máme jednoho Roomstera a ten je podstatně menší se stejným vnitřním hlukem a stejnou spotřebou.
Užitný prostor je skvělý. Odhaduji, že by se mi dozadu vešla i menší míchačka!

Zítra na mne čeká opět iOn ...
... který bude trávit u nás Vánoce a Silvestra!

 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 3)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT


FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
V současné době platí povinnost nechat certifikovat každý rozvaděč, ať už se jedná o malou rozvodnici s jedním modulem nebo velký průmyslový rozvaděč. Neustálým bodem diskuzí mezi odbornou veřejností je pak spor o této povinnosti u malých domovních rozvaděčů, které se prakticky skládají z již certifikovaných komponentů. Přeptali jsme se tedy přímo konkrétních řemeslníků, jaký je jejich názor ...
Univerzálnost a efektivnost, spolu s velmi kompaktním provedením jsou hlavními přednostmi nového programovatelného mikro-PLC Simatic S7-1200 od společnosti Siemens, který lze využít pro široké spektrum aplikací. Čím se odlišuje od předchozích modelů a co nového dokáže nabídnout?
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933