Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Svůj pohled na sousední megaveletrh Light+Building ve Frankfurtu popisuje český elektrikář. Nezůstává pouze u jednoho selfie o své přítomnosti v Německu a prozrazuje proč se vydal tak daleko. Čím ho to obohatilo? Jak se dívá na budoucnost veletržních ...

OS-KOM: Nebojte se trolejového napájení


Document Actions
Článek
Nenápadný pomocník dokáže zajistit nepřetržitou dodávku energie pro pohyblivé zařízení. Ano, bavíme se o napájecí nebo také podélné troleji. Nejčastěji se používá pro napájení mostových nebo portálových jeřábů. Výjimkou nejsou ani výrobní linky nebo jednoúčelové stroje ...
Komerční sdělení, ze dne: 2.11.2010
reklama

 

Tento článek se věnuje napájecí troleji francouzského výrobce FELS. V portfoliu jsou dvě skupiny. Trolej Mobilis ELITE, která disponuje amperáží 20-200 A a trolej Mobilis MOVIT v řadách 315, 450 a 630A.


 
  Mobilis ELITE                                        Mobilis MOVIT:   

Obě skupiny spojuje několik zásadních vlastností:

Snadná a rychlá montáž
Trolej je maximálně předmontovaná. Není již potřeba žádný čas k přípravě. Nechte si trolej poslat na místo montáže; šetřete náklady na dopravu!
Speciální konstrukce momentových šroubů zajistí bez speciálních nástrojů utažení správným momentem. Nedochází tak k tvorbě !"volných" nebo naopak přetažených spojů (Mobili ELITE).
Pokud nejsou všechny šrouby správně dotaženy, nelze namontovat kryt propojení. Tím je prakticky vyloučena chybná montáž (Mobilis ELITE).

Shlédněte krátké a názorné video z montáže. Najdete jej na www.oskom.cz.

Malá hmotnost
Montáž troleje zvládne jeden člověk. Nicméně i zde platí, že ve dvou se to lépe táhne.

Unikátní konstrukce
Umožňuje realizovat velmi dlouhé dráhy bez nutnosti použití speciálních dilatačních dílů (např. pro 40A je možná dráha délky až 150m, nebo pro 200A trolej až 250m!).

Komůrková struktura (Mobilis ELITE)
Zajišťuje velmi tuhou konstrukci při zachování malé hmotnosti a malých rozměrů.
U konkurence budete marně hledat.
Usnadňuje manipulaci při montáži.


Bezpečný provoz
IP23
Trolej je možné používat jak ve vnitřním nebo vnějším prostředí, tak také v přechodných oblastech. Díky speciálnímu ventilačnímu dílu je omezen vznik námrazy na minimum.

Speciální díly
oblouky (minimální poloměr 800mm)
dilatační díly
ventilační díly (pro přechod mezi teplým a chladným prostředím)
troleje s těsnicím profilem (pozor, nezvyšuje IP krytí)
čisticí vozíky (místo uhlíků jsou čisticí kartáče)
trychtýře (nájezdná místa)
izolační díly (pro vytvoření izolovaných míst na jeřábové dráze)
tyče pro vybavení koncových spínačů atd.


Prakticky žádné nároky na údržbu
Podle četnosti provozu se mění uhlíky. Na každém sběrači je měřítko, kde si můžete ihned zjistit, zda uhlík je nutné vyměnit, nebo ještě vyhoví.
Patentovaný způsob výměny uhlíků bez použití nářadí.

Dlouhá životnost
Trolejové vozíky jsou testovány na ujetí vzdálenosti 10.000km.


Moderní design
Neboť i vzhled prodává

Evropský výrobce

Pokud hledáte úspory v oblasti trolejového napájení, obraťte se na firmu OS-KOM spol. s r.o. Dokážeme vám nabídnout špičkový produkt za konkurenceschopnou cenu. A kde najdete úspory, ptáte se? Trolej Mobilis ELITE namontujete minimálně o 30% rychleji než ostatní systémy, další čas není potřeba věnovat také přípravě troleje před montáží a v neposlední řadě se investice vrátí v bezporuchovém provozu bez častých servisních zásahů.
 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 5)
TEXT Z OBLASTÍ


Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
Autor článku
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933