O motorech #19: Jak správně rozbíhat a řídit kroužkový motor?
Kroužkové motory jsou specifická samostatná kategorie elektromotorů. Je zde vinutý stator a vinutý rotor, který se připojuje na reostat. Zde se vytváří fázový posun a točivé magnetické pole a tím pádem dochází k roztočení elektromotoru. Reostat je třeba pravidelně podrobovat údržbě, jelikož v něm může vznikat řada závad. Více nám k tomu řekl Lubomír Kastner.
Tým portálu Elektrika,
ze dne:
30.10.2015
reklama
V devatenáctém díle seriálu o elektromotorech jsme se zaměřili na rozběh kroužkového motoru a na nejčastější závady této kategorie motorů.
Kdo je Lubomír Kastner
Lubomír Kastner v mládí maturoval v oboru. Nyní pracuje ve firmě zabývající se servisem motorů na pozici zkušebního a reklamačního technika. Zároveň se zabývá vyvažováním a vibrodiagnostikou, ale i různými speciálními pracemi, jako je například navíjení magnetů, cívek či renovace historických motorů. Do jeho pracovní náplně patří i výjezdy a práce u zákazníků. Zjišťuje závady a příčiny poruch i stav ložisek bez demontáže, provádí vibrační diagnostiku a montáž elektromotorů a jejich dalších komponentů.
Lubomír Kastner v mládí maturoval v oboru. Nyní pracuje ve firmě zabývající se servisem motorů na pozici zkušebního a reklamačního technika. Zároveň se zabývá vyvažováním a vibrodiagnostikou, ale i různými speciálními pracemi, jako je například navíjení magnetů, cívek či renovace historických motorů. Do jeho pracovní náplně patří i výjezdy a práce u zákazníků. Zjišťuje závady a příčiny poruch i stav ložisek bez demontáže, provádí vibrační diagnostiku a montáž elektromotorů a jejich dalších komponentů.
Jak rozbíháte a řídíte kroužkové motory vy?
Podělte se o vaše zkušenosti v níže uvedené diskusi!
Podělte se o vaše zkušenosti v níže uvedené diskusi!
Diskutující k tomuto článku
(počet diskutujících: 1)TEXT Z OBLASTÍ | SOUVISEJÍCÍ KONTAKT |
---|---|