Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Svůj pohled na sousední megaveletrh Light+Building ve Frankfurtu popisuje český elektrikář. Nezůstává pouze u jednoho selfie o své přítomnosti v Německu a prozrazuje proč se vydal tak daleko. Čím ho to obohatilo? Jak se dívá na budoucnost veletržních ...
  • Pokud chceme studovat různé aspekty elektrických jevů, včetně teploty výbojů blesku, vlivu ionizace vzduchu a negativních účinků elektrického oblouku, pak se nabízí studium na VUT, ČVUT ... mnoho příležitostí k experimentům s různými kombinacemi ...

Veletrhy, výstavy... ano, či ne?


Document Actions
navyst1.jpg
Ach ten šum.... tedy informační šum. Tam ta výstava zaniká, tam ta je perfektní. V tom a tom kraji nejsou elektrotechnici. Na takové semináře nechodí ti správní odborníci. Jak to vidím já?
Miroslav Minařík, ze dne: 19.11.2003
reklama

Slýchávám různé výroky. A protože se pohybuji prakticky po všech výstavách a jak mnozí ví, hovořím nejen s vystavovateli, ale také s návštěvníky, dovolím si mít vlastní názor na některé vyřčené domněnky.

V porevoluční době se v naší zemi vyrojilo hodně tuzemských i zahraničních společností. Některé dříve, některé později, některé známé, některé nově vzniklé. Můžeme tvrdit, že se u nás najednou objevilo dodavatelů nezvykle mnoho na tak malý trh. Takto vzniklou situaci reguluje jednak politika státu a následně známá "neviditelná ruka trhu".

Naše výstavy a veletrhy v době porevoluční
zažívaly boom, ke kterému právě velice přispíval přetlak dodavatelů. Mnozí jste si určitě povšimli, že bylo velkou módou na výstavách soupeření ve velikosti výstavního stánku. Vystavovatelé zkoušeli, zda se velikost expozice odrazí na hospodářských výsledcích. Mezi mnohými výsledky bylo zjištění, že nedostatečnou obchodní činnost firmy žádná, byť mamutí prezentace, nezachrání. A tak do dnes vymizelo z výstav a veletrhů mnoho subjektů, a to z různých příčin....

  • některé mají na českém trhu nízké hospodářské výsledky
  • některé se zaměřují na přímý kontakt se zákazníkem
  • některé firmy jsou přesvědčeny, že se vůbec prezentovat nemusí
  • některé dokonce neví, že by bylo užitečné se na vybraných akcích prezentovat

Všimněte si, že úspěch veletrhu se měří dvěma měřítky,

  • jedno je počet vystavovatelů a
  • druhé měřítko je počet návštěvníků.

Mezitím, co se první proměnná dá pořadatelem ovlivnit, druhá je z velké části vždy "sázkou do loterie".

Tenkrát a dnes?
Tenkrát, kdy informační technologie ještě nebyly rozvinuté v takovém měřítku jako dnes, byla každá nová informace velkou vzácností. Také zdroj nových informací byl často pouze veletrh. Ještě dnes můžeme sledovat "pseudo" dozvuky. Některé společnosti třeba půl roku tají novinku, jen proto, aby měli co představit na následujícím veletrhu. Dnes již se můžete sami podívat na domovské stránky zahraničního výrobce, kde často objevíme novinku, která než se dostane do naší země musí projít certifikačními cestami (dohoda PECA dnes výhodou), firemní propagací, určení ceny, zajištěním vyškolení distributorů....., a tak úsečka mezi novinkou v zahraničí a novinkou u nás může být například být i rok.

Co tedy na výstavě, když ne novinky?
Samozřejmě i novinky, málokdo dokáže vstřebávat tolik informací, které se na nás hrnou ze všech stran. Na každé výstavě a veletrhu objevíte nové věci. Pokud ovšem jdete na takovou akci s cílem něco zjistit. Více a více návštěvníků přichází na veletrhy jako na cílené střetnutí určitého panelu konkrétní odbornosti. Osobní účast na události, kde se objevují všichni významní, je také z velké části obchodně a společensky vhodné. Není nutné mít přímo na výstavě expozici, ale potkat se ve správný okamžik, se správnými lidmi.

A co ještě na výstavách?
Samozřejmě hned po osobním kontaktu se často návštěvník seznámí přímo s novinkami. Spojení osobního kontaktu s dodavateli a jejich produkty je jinými médii (rádio, TV, papír, Internet...) nenahraditelné.

Proč budou návštěvníci stále vyhledávat výstavy?
Protože pro každého produktivního člověka je čas drahý. A na veletrhu je koncentrace odborně cílených informací veliká, a proto investice do návštěvy takových míst je většinou investicí správnou.

Ohrožuje Internet výstavnictví?
Internet jako další komunikační kanál, má nesporné výhody. I přes to, že je na rozdíl od ostatních médií "obousměrný" (možnost reakce, odezvy), i přes to výstavnictví nenahradí. Sice máte možnost po kliknutí myší objevit všechny podrobnosti, ovšem smysly jako čich a hmat, posléze gestikulaci a tón v hlase, Internet svými výhodami nepředčí.

A na tu, a tu výstavu nechodí, ti správní.....
Tento výrok se velice podobá nevhodným označením některých národnostních menšin. Nikdy přece nemůžeme tvrdit, že určitá množina lidí se skládá pouze z osob stejného odborného zaměření, zájmů, kvalit, schopností..... Semináře o aktuálních změnách ČSN se zúčastní projektant, revizní technik, montér i vedoucí provozu..... člověk schopný, méně schopný, zamlklý, zručný....

Tedy, já to vidím tak, že.....

.... vystavovat je součástí konkurenčního boje o zákazníka.
Cílem vystavovatele je, zákazníka všemi dostupnými kanály oslovit.
Oslovit znamená zaujmout
.
A pak se snažit aby o to, co zákazníka zaujalo nezapomněl!

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
V přednášce na konferenci SOLID Team se Miroslav Záloha ze SUIP zmínil také o nutnosti a významu technické dokumentace při revizích. Přestože jsou běžné argumenty o ztrátě nebo zastarání dokumentace, zdůraznil, že legislativa, vládní nařízení a provozní bezpečnostní předpisy, jasně stanovují povinnost udržování a aktualizace technické dokumentace. Připomněl význam dokumentace pro správné provedení revize. Hlavním bodem bylo, že revizní technik musí nejen ... Více sledujte zde!
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Jaké problémy mohou nastat při tvorbě projektových dokumentací hromosvodu pro rodinné domy? Je časté, že nízká kvalita dokumentace komplikuje práci realizovních firem? Co obvykle chybí v těchto nedostatečných projektech? Jak důležitá je analýza rizik v projektování hromosvodů? Co všechno by měla obsahovat kvalitní technická zpráva? Je pravda, že někteří lidé nevědí, jak by měla správná dokumentace vypadat, a jsou spokojení jen s několika listy papíru? Jaký rozdíl je mezi zkušenými projektanty a těmi, kteří "podvádějí" v projektování? Co všechno zahrnuje dobře vypracovaný projekt hromosvodu a uzemnění?
Kam se v budovách vyvíjí uplatnění vysokorychlostních dat optickými vlákny? Příchod elektroinstalačních podomítkových trubek Fraenkische se zabudovaným optickým vláknem se datoval dřív než známost standardů datových přenosů Industry 4.0. Trubky s označením FFKuS DATALIGHT se v českých e-shopech objevují, ale na běžných stavbách určitě ne. Jde o speciálku, říkají dataři, v běžném obydlí stačí spotřebiteli Wi-Fi. Jiná situace může ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933