Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Něco málo z mé praxe. O elektroinstalačních pancéřových trubkách jsem se toho na střední škole moc nedozvěděl. Občas nějaká zmínka nebo vylistováno v technickém katalogu. Ony pancéřové trubky už asi nejsou tak frekventované jako kdysi. Za to jako ...

LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa


Document Actions
LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
S elektromobilem jsem si tento rok opravdu žil několik tisíc kilometrů. Při průměrném dojezdu 120km si snadno každý dopočítá, jak často používáte nabíjecí kabel. Přes to, že po nějaké době jej používáte zcela rutinně, byste přivítali nějaká vylepšení. Na odborné konferenci Lapp Group 2011 ve francouzském městě Metz byl představen nový typ kabelu určený pro elektromobilitu HELIX. Na Strojírenském veletrhu v Brně měli návštěvníci možnost spatřit tuto novinku přímo v praxi. V tomto videozáznamu ji krátce popisuje Karel Krejza.
Miroslav Minařík, ze dne: 12.12.2011


Doposud jsme zvyklí tankovat u stojanů s PHM, kde se manipuluje s hadicí u stojanu. U dobíjení existuje více zásuvkových provedení a nabíjecích systémů. Z tohoto (a dalších) důvodu je pohyblivý prvek (kabel) příslušenstvím elektromobilu. I když by byl ideálním zařízením integrovaný naviják nabíjecího vedení, právě z důvodů různých zdrojů zůstáváme u oddělených pohyblivých přívodů.

1

Zkušenost mám s několika elektromobily, ale žádný neoplýval zbytečným zavazadlovým prostorem. Z dosavadní praxe potvrzuji ledabyle pohozený nabíjecí kabel mezi ostatními zavazadly.

2

Pokud se podíváme na Lapp Kabel zevnitř musíme konstatovat "... kdo jiný by měl přijít s novinkou HELIX?". Vývojové laboratoře ve Stuttgartu pracují na plné obrátky a chrlí více nápadů, než si myslíme. K nám se dostávají nakonec pouze špičky ledovců ve formě novinek. Letos v červenci byl ve francouzském Metzu představen Siegbertem Lappem nový šnekovitý kabel HELIX.

3

Proč šnekovitý?

Známe pohyblivé přívody uskladněné bez navinutí v různých tvarech. Lapp vyrábí spirálovité kabely pro automobilovou techniku (propojení tahače s návěsem). Ovšem pokud budete natahovat spirálovitý kabel do délky, zjistíte, že se kabel o mnoho neprodlouží a hlavně vytváří sílu zpět do původního tvaru. U šnekovitého provedení jsou závity stočeny směrem do sebe. Poloměry ohybu jsou větší a zpětné napětí kabelu při podstatně větším rozvinutí je minimální.
Výrobce uvádí, že nový HELIX zabere o 60% méně místa, je o 40% lehčí a výrobní úspory jsou kolem 25%. Nutno dodat, že je HELIX odolný olejům, plamenům, neobsahuje halogeny a teplotní rozsah při použití je od -40°do +90°C.


V jednoduchosti je síla. Jednoduše se to říká, hůř realizuje, ovšem Lapp Kabel tuto "jednoduchost" již trhu představil v podobě kabelu HELIX.


Co k tomu řekl Karel Krejza na Strojírenském veletrhu 2011?
Sledujte po kliknutí tento videozáznam ...



Pokud pracujete v oboru, máte možnost si zažádat o více informací o novince HELIX níže uvedeným formulářem!
 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 3)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

LAPP Czech Republic s.r.o.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933