Ventilátorů asi nebude nikdy dost. Přestože se konstrukce zásadně od ostatních moc neliší, koncoví spotřebitelé dají kromě výkonu v podobě množství průtoku vzduchu versus hlučnosti také na vzhled výrobku samotného. Zapojení, stupeň krytí IP, je spíš na naší odpovědnosti. Zákazník chce to, co se mu líbí a za co nejméně. Tedy klasika. Často si říkám, ať si klient nějaký ventilátor vybere sám, třeba si ho i koupí a my ho připojíme v souladu s předpisy.
Proč se o možnosti ventilátorů zajímámKlient si výběr představuje tak, že navštíví první stavební market a koupí to, co se mu líbí, versus cena. Z mé praxe to dopadá tak, že se sice dá tvrdit, že se rotor otáčí, ale v mnohých případech jde o ještě jedno skryté "ale". Proto si udržuji v sortimentu vlastní přehled a klientům navrhuji výrobce, s kterými nemám při připojování nebo následném servisu problém.
Provedení kataloguJde o rozměr A4, ovšem na ležato. 60 tuhých stránek s barevným potiskem je sešito dvěma sponkami. Provedení samo o sobě je natolik pevné, aby vydrželo naši potřebu frekvence listování v materiálu. Katalog je čtyřjazyčný. Celkem logické. Vzhledem k množství informací by se jedna jazyková mutace vešla na dvojstránku a na něco.
Co v katalogu naleznemeObsah je seznamem značek produktů. IDEA series ..., SOLO, PRIMO, ENTER, IDEA, ARES, IRIS, VHA-KQ, KMP, CMP/CM, BDS/ADF, KLIMAFLEX. A vyberte si! Obešel jsem celou naši firmu a nikomu nic z těchto značek nic neříká. Pak bych tu asi očekával nějaký krátký podtext. Nebo je katalog určený pro ty, co tyto symboly znají?
Provedení podrobností o detailechJednomu typu se věnuje jedna dvojstrana. Nalezneme název, vyráběné průměry vzduchovodu, fotografie, okótovanou perokresbu, výkonový diagram, výkonové parametry v tabulce, krytí IP a popis. Druhá strana je většinou určena pro fotografie dalších dostupných barevných odstínů.
Předesílám, že o ventilátorech toho napsat v podrobnostech moc nejde. Ale"Moderní ventilátor" ... Proč je nutné označovat ventilátor za "moderní"? Zní to tak, jako by ostatní ventilátory v katalozích, bez označení moderní, byly zastaralé.
Můj závěrFotografie ventilátorů a vedle fotografie úžasného interiéru. Standardní nástroj marketéra, kdy dává zcela běžnému formátu, formát neobvyklý. A to například zobrazením souvisejícího interiéru. Ten si však nekupujete a často ho tak krásný ani nemáte. Proto je katalog patrně určen spotřebitelům a nazval bych ho Life Stylový. Proč se objevuje na velkoobchodních pultech, bude tím, že bychom je měli rozdávat mezi naše zákazníky. Což jsem udělal. A výsledkem bylo, abych vysvětloval křivky v tabulkách. KLIMATOM je pro mne značka, kterou neznám. Nedělám si nároky na to, znát všechno, ale zrovna tato mi doposud unikala.
Kdo se za touto značkou skrývá nevím. Stopy vedou do Polska.
Pokud s touto značkou pracujete, dejte vědět o svých zkušenostech v níže otevřené diskusi!