Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: Jak nás dalece obohatí hausmesse? (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 13.09.2004
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

Jak nás dalece obohatí hausmesse?


elektr_am_6.jpg
Již tradiční hausmesse hradeckého velkoobchodu Elektram se letos již nekonal ve stanech.... tentokrát v prostředí zimního stadionu. Přeroste pouhá prezentace dodavatelů v Hradci v něco jiného, než byla předchozí Elektra?
Igor Nováček, ze dne: 13.09.2004

Hradecký velkoobchod Elektram i letos navázal na předchozí ročníky, které byly nazvány "Hradecký Ampér". Tento rok jsem se účastnil vyjímečně já. Předchozí ročníky jsem sice viděl pouze ze záznamů, avšak osobně si pamatuji ještě na hradeckou Elektru pořádanou Omnisem Olomouc.

Vkročil jsem do rozlehlého prostoru stadionu, v jehož rozlehlých prostorách jsem zavzpomínal na poušť Gobi. Čas, který jsem volil nebyl patrně nejlepší, protože právě nebylo přítomno žádné davové šílenství, ve kterém bych si užil toliko své oblíbené anonymity. A tak jsem byl rentgenován mnohými pohledy a duchem šacován s jakým úmyslem jsem naplánoval svou přítomnost. Je to jednoduché. Já pátrám po směru výstavnictví na naše malém, ale již evropském trhu.

Po rozhovoru s návštěvníky i vystavovateli jsem ubezpečen, že fragmentace výstav, ke které v posledních letech došlo, vůbec neprospěla ani návštěvníkům a už vůbec výrobcům či jejich zastoupením.

Pohledem výrobce zjistíme, že propagovat své produkty plošně po republice je finančně velmi náročné. A tak s každou novou prezentační možností se stánky zmenšují a zmenšují, až na docela malé stolečky.

 

Aniž bychom tušili, setkáváme se s vystavovateli, kteří se účastní podobných událostí především proto, že se jedná o velkoobchod, který oslovuje jejich zákazníky. Což se ovšem dá říci o kterémkoliv jiném velkoobchodu. A tak až každý velkoobchod udělá podobnou výstavu, vystavovatelé budou mít o hodně více práce a možná nezbude čas na výrobu.

Nevýhody?
Vazba na dosavadní obchodní vztahy VO. Z pohledu návštěvníka na těchto domácích výstavách, které pořádají i další velkoobchody, nepotkáte výrobce, který by nebyl zařazen do sortimentu. Tedy pokud velkoobchod prodává jističe A, B, C a D, tak zde nepotkáte výrobce E, F, G.... Samozřejmě toto není žádným překvapením, je to pouze skutečnost, o které si vystavovatelé pouze šuškají mezi sebou.

Výhody?
Kouzlo "hausmesse", tedy domácí výstavy bylo v pořádání akce ve svých prostorách, kde to již zákazníci znají. A tak si někdo povšiml, že v zahraničí, resp. hlavně v Německu, se pořádají "hausmesse" velkoobchodů. Pro velkoobchod velmi efektivní propagace. Vazba na dodavatele i odběratele již existuje, pak stačí vytvořit ve vlastních skladech prostor pro DEMO. A tak přes hospodářskou krizí Německa, které  v tomto ohledu již není tím správným vzorem, těchto prezentací přibylo jako hub po dešti.

S regionálními výstavami u nás začal Omnis, v posledních létech vytlačován těmito pivními párty. Například v Hradci se domácí výstava Elektramu v loňském roce již nekonala v "domácích" prostorách. Čím více tržnic, tím menší prostředky vynaložené na každé prezentační místo. A tak je možné, že se trend výstavnictví změní třeba takto:

Ovšem o tom rozhodujeme my, návštěvníci. Jednoduše nemusíme přijít vůbec.....

Možná se má úvaha nebude někomu líbit, ovšem mohu mít svůj názor, že?

TEXT Z OBLASTÍ

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.