Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Poselství laickým provozovatelům elektroinstalací! Elektrické zásuvky mohou vypadat bezproblémově, ale jejich oprava má svá pravidla. V českém právním systému platí zákon č. 250/2021 Sb., který vymezuje pravidla pro práci s technickými zařízeními ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...

Jak nás dalece obohatí hausmesse?


Document Actions
elektr_am_6.jpg
Již tradiční hausmesse hradeckého velkoobchodu Elektram se letos již nekonal ve stanech.... tentokrát v prostředí zimního stadionu. Přeroste pouhá prezentace dodavatelů v Hradci v něco jiného, než byla předchozí Elektra?
Igor Nováček, ze dne: 13.09.2004
reklama

Hradecký velkoobchod Elektram i letos navázal na předchozí ročníky, které byly nazvány "Hradecký Ampér". Tento rok jsem se účastnil vyjímečně já. Předchozí ročníky jsem sice viděl pouze ze záznamů, avšak osobně si pamatuji ještě na hradeckou Elektru pořádanou Omnisem Olomouc.

Vkročil jsem do rozlehlého prostoru stadionu, v jehož rozlehlých prostorách jsem zavzpomínal na poušť Gobi. Čas, který jsem volil nebyl patrně nejlepší, protože právě nebylo přítomno žádné davové šílenství, ve kterém bych si užil toliko své oblíbené anonymity. A tak jsem byl rentgenován mnohými pohledy a duchem šacován s jakým úmyslem jsem naplánoval svou přítomnost. Je to jednoduché. Já pátrám po směru výstavnictví na naše malém, ale již evropském trhu.

Po rozhovoru s návštěvníky i vystavovateli jsem ubezpečen, že fragmentace výstav, ke které v posledních letech došlo, vůbec neprospěla ani návštěvníkům a už vůbec výrobcům či jejich zastoupením.

Pohledem výrobce zjistíme, že propagovat své produkty plošně po republice je finančně velmi náročné. A tak s každou novou prezentační možností se stánky zmenšují a zmenšují, až na docela malé stolečky.

 

Aniž bychom tušili, setkáváme se s vystavovateli, kteří se účastní podobných událostí především proto, že se jedná o velkoobchod, který oslovuje jejich zákazníky. Což se ovšem dá říci o kterémkoliv jiném velkoobchodu. A tak až každý velkoobchod udělá podobnou výstavu, vystavovatelé budou mít o hodně více práce a možná nezbude čas na výrobu.

Nevýhody?
Vazba na dosavadní obchodní vztahy VO. Z pohledu návštěvníka na těchto domácích výstavách, které pořádají i další velkoobchody, nepotkáte výrobce, který by nebyl zařazen do sortimentu. Tedy pokud velkoobchod prodává jističe A, B, C a D, tak zde nepotkáte výrobce E, F, G.... Samozřejmě toto není žádným překvapením, je to pouze skutečnost, o které si vystavovatelé pouze šuškají mezi sebou.

Výhody?
Kouzlo "hausmesse", tedy domácí výstavy bylo v pořádání akce ve svých prostorách, kde to již zákazníci znají. A tak si někdo povšiml, že v zahraničí, resp. hlavně v Německu, se pořádají "hausmesse" velkoobchodů. Pro velkoobchod velmi efektivní propagace. Vazba na dodavatele i odběratele již existuje, pak stačí vytvořit ve vlastních skladech prostor pro DEMO. A tak přes hospodářskou krizí Německa, které  v tomto ohledu již není tím správným vzorem, těchto prezentací přibylo jako hub po dešti.

S regionálními výstavami u nás začal Omnis, v posledních létech vytlačován těmito pivními párty. Například v Hradci se domácí výstava Elektramu v loňském roce již nekonala v "domácích" prostorách. Čím více tržnic, tím menší prostředky vynaložené na každé prezentační místo. A tak je možné, že se trend výstavnictví změní třeba takto:

Ovšem o tom rozhodujeme my, návštěvníci. Jednoduše nemusíme přijít vůbec.....

Možná se má úvaha nebude někomu líbit, ovšem mohu mít svůj názor, že?

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933