Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Poselství laickým provozovatelům elektroinstalací! Elektrické zásuvky mohou vypadat bezproblémově, ale jejich oprava má svá pravidla. V českém právním systému platí zákon č. 250/2021 Sb., který vymezuje pravidla pro práci s technickými zařízeními ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...

Jak se vlastně prezentovat? (2.)


Document Actions
jaklpunv_1.jpg
Stát ve svém oboru na vrcholu slávy? Být úspěšný v dnešní době, kde je všude plno konkurence, není jistě lehké.Víme, že tato problematika je nadmíru složitá. V tomto článku se nabízí zajímavý seminář, který pořádá společnost BVV a.s.
Margita Boháčová, ze dne: 22.06.2004
reklama
Stát ve svém oboru na vrcholu slávy? Být úspěšný v dnešní době, kde je všude plno konkurence, není jistě lehké.Víme, že tato problematika je nadmíru složitá. V tomto článku se nabízí zajímavý seminář, který pořádá společnost BVV a.s.

V byznysu je jistě základním požadavkem být viděn a dostat se do povědomí, jak nabídkou služeb, tak se svými produkty. Mnohdy však firemní prezentace bývá pouze improvizací pod vlivem nevhodně kombinovaných představ. Sami jistě procházíte výstavy a veletrhy. Potkáváte mnoho nehybných a bezduchých stánků, které raději obloukem obejdete. Důvod může být různý, od nepromyšleného stánku, přes nezájem personálu a například po nepříjemné rentgenové pohledy spoza pultů.

Jak víte, v byznysu není čas na nějaké zdlouhavé experimenty, ovšem jak se prezentovat správně? Často je vhodnější si nechat poradit od odborníků. Známe úroveň mnohých elektrotechnických prezentací, proto jsem se ráda seznámila se správnými úvahami při přípravách takových propagací.

V přátelské atmosféře uvítal a celý seminář vedl Petr Kratochvíl. Jeho záměrem bylo ukázat jak se některé věci dají dělat i jiným způsobem než je obvyklé. Kruh dvanácti lidí vstoupil "na odvrácenou stranu prezentací" a poté ve skupinkách sami testovali své poznatky na vytvořených fiktivních firmách. Firmy byly záměrně zvoleny mimo obor. Proč? Záměrně! Pokuste se opustit své zaběhané rutinní postupy a otevřete se novým možnostem, které se nabízí!

Bylo to velmi praktické setkání ve skupinách s lidmi z různých oborů. Každý vnášel své zkušenosti a všichni se snažili pro "virtuální firmu" udělat maximum, aby byl úspěch co největší. Samozřejmě pokud nejste omezeni realitou, virtuální náklady se opravdu dobře přidělují. V tom vidím jeden z hlavních problémů, někdy jsme tak sevřeni ve svých obavách, že mysl těžko chápe nestandardní postupy. Je to o nápadu, odvaze a troufalosti, pokud jsme průměrní, splyneme s davem.

Nabízelo se pro představu mnoho zajímavých bodů.....

  • Nastavení marketingových cílů a proč jít na veletrh. Stanovení specifických, jasně popsatelných cílů, které lze plnit, což je podstatné pro motivaci a chuť do dalšího byznysu. Čeho si podnik přeje dosáhnout v rámci skutečných možností.
  • Správná marketingová strategie. Při plánování strategie společnosti je důležité vědět, kde jsme, kam se chceme dostat a jakým způsobem si představujeme dosažení cílů.
  • Příprava na veletrh. Jedna z nejdůležitějších fází celého veletrhu. Proč je úspěch přímo úměrný tomu, kolik energie jsme investovali do přípravy? Nezapomeňme, že zákazníky samotný veletrh pozvat může, ale zajistit ne. Tyto akvizice si musíme udělat sami. Dále také správná volba stánku pro plnění našeho cíle a investice do proškolení personálu.
  • Vhodná prezentační média. Která využíváte marketingová média pro svou práci? Vhodnost využití kvalit jednotlivých médií, ať už venkovní reklamy, telemarketingu, televize, internetu, rozhlasu či sponzoringu...
  • Časté chyby vystavovatelů. Hledáte něco? Mohu vám nějak pomoci? Položme si otázku. Jak se chovat k zákazníkům, jak na ně působit, jak je vhodně oslovit, jak to jednoduše udělat, aby to bylo přirozené, příjemné a abychom je nevyplašili?
  • Údaje k vyhodnocení veletrhu. Tato fáze bývá nejpodceňovanější. "Sklízení vytoužených plodů", které jsme zaseli před a na veletrhu. Zpracování údajů, analýza konkurence.... Co pak asi udělat s tím množstvím získaných kontaktů? Obeslat e-mailem, dopise, obtelefonovat, navštívit?

Závěrem několik z mnoha užitečných rad Petra Kratochvíla:

  • Fascinace - návštěvník má být zcela konsternován vaší prezentací, vaším projevem, aby se mu to tam vrylo, jako sympatické, pozitivní emoce. Pouze takový obrázek z toho zůstává !!!
  • Překvapení - je ideální nástroj k tomu, abych zákazníka přitáhl. Aby sám přišel a položil mi otázku.
  • Zlatá zásada prodeje - neprodávej, ale umožni koupit!
  • Spokojeného klienta mají často na starosti spokojení zaměstnanci. Respektive - nespokojenost prezentujícího se zaměstnance se odráží v jeho výkonech i na veletrhu! Záleží to na motivaci, co dělám, s kým dělám, kolektiv, vedení. Když jsou výsledky firmy, jsou spokojení zaměstnanci i zákazníci, tak zpravidla i navenek Tím má firma i určité jméno.

V tomto krátkém průřezu seminářem "Jak lépe uspět na veletrhu" jsem chtěla seznámit s variantou jak efektivněji prezentovat svou firmu, jaké možnosti se nabízejí ze stran odborníků v oblasti mezilidské komunikace.

Existuje spousta příležitostí. Pouze je správně uchopit. Vylepšete své prezentace, buďte lepší než "ti naproti!"

Kontakty:
Pořádal: 
společnost Brněnské veletrhy a výstavy a.s., Ing. Silva Mléčková,
tel: 541 152 584, e-mail: seminar@bvv.cz
Odborný garant: vzdělávací agentura AUDIA plus, s.r.o.
Přednášel: Ing. Petr Kratochvíl lektor marketingu, 602 767 818

Pokud chcete být informovaní o dalších termínech těchto seminářů, zažádejte si níže uvedeným formulářem.

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ



FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933