Elektrika.cz, portál o silnoproudé elektrotechnice, elektroinstalace, vyhlášky, schémata zapojení.

Co vše víme o ...

Je nakupování v e-shopu odlišné způsobům, které známe z dosavadní praxe? ...

Jak se chová ...

Když budete zapínat počítačovou síť, většinou spíná spínání ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
18.01.2018 Multimetry pro vzdělávání i vývojové účely, VC-200. Základní model v kategorii profesionální měřicí techniky. Díky velkému displeji s údaji o zatížení měřicích zdířek je tento model vhodný pro široké profesionální použití do 600V. Stiskem tlačítka můžete krátkodobě snížit vstupní odpor z 10MΩ na 400kΩ, aby se zabránilo chybným ...
17.01.2018 TIP na sieťové, oddeľovacie, bezpečnostné, jednofázové EI transformátory dle EN 61 558. Rozsah vstupného/výstupného napätia do 1000V. Rozsah vstupného/výstupného prúdu do 500A. Frekvencia napájacieho napätia 50/60Hz. Tepelná trieda izolácie T40/B Trieda ochrany I, II. Krytie IP00, IP20, IP23. Certifikát CE, zhoda s normou STN EN ISO 9001:2009. Více na vinuta.eu
16.01.2018 V Prakšicích vzniklo největší bateriové úložiště. Energii, která je v baterii akumulována, lze využít při výpadcích distribuční sítě nebo při zvýšené poptávce po energii. V době, kdy je naopak energie v síti nadbytek, se baterie nabíjí. Výstupní výkon baterie může být maximálně jedna megawatthodina, přičemž tento výkon ...
15.01.2018 TIP na průmyslové, závěsné LED svítidlo VM HL. Těleso svítidla je hliníkový lakovaný odlitek RAL 9006 a vyrábí se jen v závěsném provedení. Optická část je z tvrzeného skla tloušťky 5mm nebo opálového difuzoru PMMA. Ovládací elektronika a LED čipy jsou využity od prověřených a spolehlivých dodavatelů. Více na vmelektro.cz
12.01.2018 První chodecké tlačítko budoucnosti v ČR. Tlačítko u semaforu je určeno jak pro širokou veřejnost, tak pro handicapované lidi, nevidomé, vozíčkáře a seniory. Přístroj je vybaven světelným LED hlášením "Čekej", reproduktorem a mikrofonem, vibračním tlačítkem pro nevidomé, popisem přechodu pro nevidomé nebo bluetooth ...
11.01.2018 TIP na montáž s BIS nosníkovou svorkou modelem C. Je určena pro pevné upevnění na ocelové konstrukce bez sváření a vrtání. Ne vždy se nacházíme v prostorách, kde lze svařovat nebo i vrtat. Pokud je k dispozici nosná konstrukce, mohlo by toto spojení být právě tím nevhodnějším. Šroub odpovídá DIN 933 pevnostní třída 8.8, utahovací bod s pohárovým prstencem odpovídá EN ISO 4753. Materiál: nosníková svorka je ...
10.01.2018 POINT I/O rodina modulárních vstupů a výstupů. POINT I/O je ideální pro aplikace vyžadující pružnost a nízké náklady na tvorbu řídícího systému. Jako základní prvek Rockwell Automation Integrated Architecture, jehož základní vlastností je kompletní diagnostika a konfigurovatelnost, z něj činí jednoduchý ...
Vybrané zdarma funkce
Které tři funkce nových videopořadů chcete zdarma?
Celý záznam
Sestřih záznamu
Stopáž záznamu
Audioverze záznamu
Textový přepis záznamu
Souvislosti záznamu
Diskutovat k záznamu
Výsledky budou zveřejněny později

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 759
Bazar
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje

Jaromír Marušinec a elektromobil TESLA S Dual


Document Actions
Jaromír Marušinec a elektromobil TESLA S Dual
Jaromír si pořídil Teslu S, což bych také předpokládal od českého Elona Muska. Zeptal jsem se, komu tohoto krasavce půjčí. Kde je dnes slavný elektrický Super EL (SuperB)? Kolik existuje Tesel S? Myslel jsem si, že existuje pouze jedna verze. A jaký je základní rozdíl mezi elektrickým SuperBem a touto Teslou? Co by si dnes asi na Tesle opravil legendární závodník Václav Vondřich, pokud by se něco pokazilo? Jaké jsou výhody Tesly? Nebude mít nějaká platforma problém s připojením? A což takhle navigace? Jak umí ten obří displej navigovat?
Miroslav Minařík, ze dne: 15.06.2017
reklama

... Jezdí už tato Tesla sama? Kde autopilota oceníme? Co je zajímavé, jsou druhy pojištění elektrické Tesly. A kouzelné na Tesle je to, že se dá ovládat jako autíčko na dálkové ovládání. Pokud hovoříme o komfortu v autě, pak v Tesle jsou prvky, které mnozí nepotřebují, ale někdy jsou neuvěřitelně praktické. Hudba zdarma! A s výběrem. A jak to vypadá, když auto jede samo? Podívejme se na jízdu v dopravních pruzích! A jak jednou dopadne policista při silniční kontrole? Jak dlouho bude Jaromír s touto Teslou jezdit? ...



Před jedním živým vysíláním o Cestě kolem světa elektromobilem za 80 dnů se před naším studiem objevily dvě Tesly. Jedna rekordní, Jiřího Vlka, ta která objela zeměkouli a druhá Jaromíra Marušince. Jaromír jako duchovní otec první elektrické škodovky Super EL, přesedlal do bílé Tesly S. Z mého pohledu je Jaromír právě ta nejpovolanější osoba, která může o Tesle do podrobna vyprávět. Považte, že své elektrické embéčko zná do posledního šroubku a nyní může Teslu detailně srovnávat ...



Textový přepis rozhovoru:

MM
... kam zmizel tvůj krásný elektrický Superb.

Jaromír Marušinec
Máme ho pořád na VUT, jezdí každý den.

MM
Komu jsi ho svěřil?

Jaromír Marušinec
Mým zaměstnancům, ale nejčastěji s tím jezdím zatím já.

MM
To je tvoje osobní Tesla? A komu jí půjčuješ?

Jaromír Marušinec
Ano. Jenom prověřeným lidem.

MM
Ona je úplně stejná jako Jirkova?

Jaromír Marušinec
Ne, Jirka má Performance a já mám normální D. Výkonnější verze, která má zadní motor trošku rychlejší. Oni jsou buďto P, jako Performance a pak jsou D, jako Dual motor a ty jsou v kombinaci, takže 4 motory, 4 typy motorů a výkonů tzn., zadní motor, buď 250kW nebo 420kW a přední motor ještě k tomu 250kW špičkového výkonu. A pak jsou každý model ještě podle baterek. 85kW/h do 90kW/h, 95kW/h nebo 100kW/h.  Pak jsou ještě slabší modely s baterkama 60kW/h ve skutečnosti mají 70kW/h, ale elektronicky omezené. Základní rozdíl je v tom, že u Superba znám úplně všechno, ale v Tesle je to výrobní tajemství Tesly, ale hlavně v baterkách, které jsou tady dvakrát větší. V superbu maximálně 40kW/h a tady je 85kW/h.

MM
To mi chceš říct, že to auto samo bez tebe jezdí?

Jaromír Marušinec
Jo jezdí, tak kdybychom tady neseděli, tak zařadím zpátečku a vyjedu.

MM
Nenarazíš do mého auta?

Jaromír Marušinec
Nenene, to kouká radarama dopředu a do ničeho nenarazí. I kdybych držel to dopředu, tak do garáže nenarazí. Auto si to hlídá.

MM
A když chceš odbočit …?

Jaromír Marušinec
Když chci doprava, tak dám blinkr a ono odbočí do pravého pruhu. Dokonce když to auto jede, tak tento obrázek není jen ilustrace. Když se otevřou dveře, tak se otevřou i tady na aplikaci. Takže vidím, že jsou otevřené dveře. Když zavřu dveře, zavřou se dveře na displeji, časem se zavřou i tady. Je to interaktivní, je to tady vidět. Před námi je auto, vidíš sám přibrzdí. Na nic nemačkám, nic nedělám. Teď je tu 50, tak se omezí na 50.

MM
A co přechod?

Jaromír Marušinec
Přechod člověk musí hlídat. Když to auto jede, tak dokonce vidím kudy jede, vidím co má na tachometru, jak akceleruje, brzdí. Tento akcelerační graf, který je na tachometru, je vidět i na displeji. Takže když to někomu půjčím, tak můžu  sledovat a auto můžu zastavit na dálku a poslat si pro něj Policii, pokud by s ním jel někdo, s kým nesouhlasím.

MM
V autě nikdo nesedí, Jaromír je venku, tak Jaromíre ukaž, jak to jezdí samo.
Bystrý pozorovatel, který se zajímá o Internet věcí, nebo třeba o Průmysl 4.0 nachází souvislosti s blížícím se Matrixem. Co vy? Vidíte je také?

Jaromír Marušinec
Jediný důvod proč bych toto auto měl vyměnit je asi to, že tady není a pravděpodobně se nedá doplnit hardware 2.0 na plnohodnotný autopilot, který řídí úplně sám. Takže pokud s tím budu chtít poslat děti do školky samotné, tak budu muset koupit novější verzi, která se vyrábí teď. Teď ještě software není aktivní pro Českou republiku, ale bude a na to ještě nemám hardware. To by byl asi jediný důvod, proč bych auto vyměnil za jiné. Ale do X bych zatím nešel, protože má větší spotřebu a toto se mi líbí víc, je takové elegantnější.
Tesla je v nabíjení výborná, má možnost si zvolit, jestli chci nabíjet stejnosměrně, buďto superchargerem nebo přes redukci Chademo a když někam přijedu a mám tam AC nabíjení, střídavý proud, tak si můžu navolit proud po jednom Ampéru, až třeba 5 Ampér, to kdybych potřeboval ujet málo. Dokonce si to pamatuje, kde kolika Ampéry jsem nabíjel na kterém místě podle GPSky a v tom místě potom zase nabídne tu hodnotu, kterou jsem tam měl. Umí to nabíjet jednofázově, dvojfázově i třífázově.

MM
Takže ty když vidíš, že máš nějaký omezené jistič, tak si ho můžeš nastavit?

Jaromír Marušinec
Ano, můžu si určit počet fází, jedna, dvě nebo tři. Můžu použít jednu zásuvku, americkou, jsou tam dvoufázové 400V, střídavých AC a nebo třífáz tak jak je u nás 400V a můžu si navolit 14A, 15, 16 – 32A.

MM
Co pojištění Tesly (zákonné, povinné ručení)?

Jaromír Marušinec
Povinné ručení je poměrně levné, protože je to elektromobil 0 kubíků, takže je to tisícovka a to je velmi levné. Pojištění havarijní je docela drahé, protože je to drahé auto, nicméně dá se to s nějakými bonusami dostat pod 40 tisíc ročně. A pojištění proti krádeži to se většinou u těchto aut nedělá, protože je trošku neukradnutelné, protože auto na mobilu můžu sledovat, teď je na to dokonce nějaká nová aplikace, ukazuje mi, kde to auto je. Můžu zapnout klimatizaci, řídit, zatroubit, blikat, nastartovat vzdáleně, zamknout, odemknout. Nebo režim Valet mode, to je režim pro poslíčky, když auto chcete někomu půjčit, tak ať mu to příliš neakceleruje, ale může s tím někam zajet, zaparkovat. Nebo nabíjení, můžu ovládat limit nabíjení, kolik je limit nabíjení, otevřít zásuvku atd. Odemčít, nebo můžu funkci Samont tzn., můžu tím jezdit dopředu dozadu, aby mohlo někde zaparkovat.

MM
Pokud si sednu nad ekonomikou našeho stávajícího vozového parku, stále mi něco našeptává, že přichází doba, kdy naše čmoudy asi opravdu opustíme.



MM
Super, díky!


Více o elektromobilitě s Jaromírem Marušincem
na www.asep.cz





Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA
jednou řídit zcela za vás?

Sdělte nám svůj názor v níže uvedené diskusi!
 
 

 

 
 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 9)


FIREMNÍ TIPY
První část o cestě kolem světa elektromobilem. Kdo z nás by chtěl objet zeměkouli? A elektromobilem? Pro většinu populace této planety je první otázka snem, natož elektromobilem! Ke splnění takového snu musí být člověk nejen odhodlán, ale také umět riskovat. Podívejte se na povídání o tom, jak Jiří Vlk objel planutu Teslou S. Ve studiu byli Jaromír Marušinec, předseda ASEP a otec prvního elektrického SuperBu, Petr Jahoda, vášnivý propagátor a rekordman s elektromobily, Karel Herma a Miroslav Minařík z týmu, který v roce 2011 objel jako první elektromobilně Českou republiku v akci EET 2011 ...
Aniž by si to někdo uvědomoval motor jako část instalace mění elektrickou energii na pohyb. Je velmi častým spotřebičem, avšak pro mnohé skrývá mnoho tajemství a proměnných ...
Hodilo by se nasadit ochranu vůči zkratu současně s tepelnou ochranou? Je možnost ovládání spouštěče přes hřídel zajímavou alternativou? Kde najít průřez motorových spouštěčů v rozsahu od 0,1 až 100A? K dispozici varianty: s tlačítky nebo otočnou hlavicí. Řada motorových spouštěčů, která na šířku zabere pouze 45mm! Boční pomocné kontakty, signalizační kontakty a spouště jsou kompatibilní s modulárními rozvaděči. Seznamte se s podrobnostmi v tomto článku ...
V první části vyprávění o cestě kolem světa elektromobilem Jirka Vlk prozradil jakou cestou se dostal na cestu kolem světa elektromobilem. Už víme kolik taková cesta kolem světa stojí. Kdo by chtěl být na další události spolujezcem, už zná parametry výběru. Samotné cestování je také o administrativě a už víme, proč je dobré umět anglicky i v Česku. Přežívají jen ti nejsilnější. Bylo to patrné i z přihlášených. Řada jich odpadla. A topení v elektromobilu? Ještě štěstí, že nejeli Arktidou a Antarktidou. Koukli jsme do Španělska na tamní možnosti nabíjení. A vznikla i rivalita. Český a německý tým v rozepři. Jak to dopadlo? Sledujte v této části ...
DALŠÍ FIREMNÍ ODKAZY
Katalogy společnosti ABB EPJ se již tradičně těší pozornosti nejen velkoobchodních prodejců, projektantů, ale hlavně u řemeslníků a elektromontážních firem. Pojďme si společně projít tento mohutný katalog domovních elektroinstalačních materiálů pro rok 2010 ...
Stále platná vyhláška Českého úřadu práce a Českého báňského úřadu" straší" na odborné scéně již řadu let. Neustálé diskuze o jejím zrušení, či aktualizaci se rozhodně konečnému závěru nepřibližují. Stáhněte si ji zde!
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933