O obchodnících se moc nepublikuje. Technici sami, obchodníky moc neradi, protože obchodu nerozumí. Přesněji řečeno, nechtějí rozumět. Ješitnost je vlastností každého lidského tvora a tak technik má rád technika jako obchodník raději obchodníka.
Podívám-li se na Jana Hájka, pak si dovolím jej nazvat nezvyklou kombinací lidského druhu. O tom, že má obchodní nadání pravděpodobně nikdo nepochyboval. Stačí si trošku zalistovat jeho minulostí a jeho pracovní místa u zahraničních firem, jsou živými referencemi. U bývalých členů jeho týmů, obchodních partnerů, ale i lidí v obchodu, kteří ho znají pouze zprostředkovaně, má stále vysoký kredit.
Ovšem čemu opravdu nerozumím, jak Jan tak rychle dokáže vstřebat ohromné množství technických informací! Kdysi jsem jej podezříval a porovnával s ostatními, zda neodpovídá na úrovni znalosti řádků katalogů. Však později mě mnohokrát přesvědčil, že toho ví více, než kývající obchodník, nabízeč, regálový vydavač.
Jeho znalosti jsou opravdu pozoruhodné a také snadno ověřitelné. Pohlédneme-li do diskuzí, pak zjistíme, že si Honza udělá chvíli vždy, když může poradit. Pokud se vyrojí myšlenka, že z jeho strany jde o komerci, pak musím tyto zastánce zklamat. Byznys se odehrává na jiných úrovních. A nebo se jedná o geniální obchodní strategii?
Odkud se s Honzou znám?
Pracovali jsme u stejné firmy, on v jiném oddělení a městě. Paradoxní je naše první setkání, kdy jsme již každý pracoval jinde. Později se mi potvrdilo to, co stále tvrdím: "vše je vždy jinak, než se zprvu domnívám".
Co je u Honzy Hájka prioritou číslo jedna?
Na jeho žebříčku hodnot zcela určitě zaujímá první místo rodina a úspěch v práci. Svou práci dělá líp než ostatní, však není to pouze finanční motivací.
Co je tedy Honzovým motorem k dosavadním úspěchům?
Považujte prosím toto tvrzení za můj subjektivní pohled. Domnívám se, že úspěch není genetická vlastnost, úspěch není také ovlivněn místem bydliště. Honzův vzorec úspěchu je sloučeninou vrozené empatie a dravostí uskutečnit svůj plán. Život je hra, každý cíl je jedna z mnohých úrovní ...
Co na Jana Hájka prozradit?
Navštěvuje exotické země, kde rád hovoří s místními o běžných věcech. Je tajným příznivcem různých elektronických zařízení pro dospělé a nových technologiích. Miluje krize, které může s úspěchem vyřešit. Rád kouří doutníky Cohiba.
Říká o sobě, že je líný, ale kromě toho že není ranní ptáče, to není pravda. Někdy se až úporně snaží stát v pozadí a nechce být moc vidět.
Jeho vidění světa.
Nepatří mezi lidi, kteří vidí svět pouze černobíle, je stratég a vyjednavač. Z nepřátel dokáže udělat přátele, mezi sebou i svoje. Dokáže rozpoznat obchodní příležitost i tam, kde ostatní nevidí nic. Nikdy se nevzdává, dokáže lidi motivovat a vyburcovat.
Jak se domluví?
Jeho hlavním cizím jazykem je němčina, ze které i bez přípravy simultánně tlumočí, následně angličtina, ze školních lavic ruština a jako vzpomínku na Kubu si zamiloval španělštinu. Dokonce umí i několik vět čínsky!
Nyní pracuje u Dehn+Soehne a mnozí ho znáte z našich diskuzí, kde je nejrychlejší, kdo reaguje na problematiku EMC.
Můj stručný závěr?
Kreativní, intuitivní dramaturg se smyslem pro obchod, strategii a odpovědnost.
Články Jana Hájka naleznete zde ...