Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Svůj pohled na sousední megaveletrh Light+Building ve Frankfurtu popisuje český elektrikář. Nezůstává pouze u jednoho selfie o své přítomnosti v Německu a prozrazuje proč se vydal tak daleko. Čím ho to obohatilo? Jak se dívá na budoucnost veletržních ...
  • Pokud chceme studovat různé aspekty elektrických jevů, včetně teploty výbojů blesku, vlivu ionizace vzduchu a negativních účinků elektrického oblouku, pak se nabízí studium na VUT, ČVUT ... mnoho příležitostí k experimentům s různými kombinacemi ...

Jak se živnostník vypořádá s nedobytnými pohledávkami?


Document Actions
Jak se živnostník vypořádá s nedobytnými pohledávkami?
Radost ze získané a perfektně provedené zakázky může následně pokazit chybějící příchozí platba. Jak řemeslník počítá se špatnou platební morálkou svých klientů? Nechává to náhodě? Vytváří si rezervy? Nebo bere spravedlnost do svých rukou? Má živnostní morální právo přenášet druhotnou platební neschopnost dál?
Tým portálu Elektrika, ze dne: 3.04.2009
reklama

 

Jak se živnostník vypořádá s nedobytnými pohledávkami?

Zdeněk Rajmont


Tady je potřeba být v tomto neúprosný. Pokud si někdo něco objedná, tak by to měl zaplatit. Tak praví morálka. Co se týká vymáhání dluhů, být naprosto nekompromisní i za cenu vytrhnutí jističe z baráku. Vůbec bych nediskutoval o tom, hájit svoje práva. Protože pokud ten člověk je dobrý, tak se na něho znovu obrátí. Otázka pak je, pokud on tu práci vezme ještě znovu. Rozhodně nepodlézat.

Aleš Dudek


Já jsem s vymáháním dluhů zatím problémy neměl. Já mám představu spíš z filmu, taková gorila, která přijde a natluče kdekomu.

Jaroslav Hasala


V tom je velká postava výhodou. S tímto až vážný problémy nemám. Samozřejmě mám taky spoustu nezaplacených věcí. Co se týká soukromých osob, tam to není taková katastrofa. Souvisí to s tím, že když jsi na té lokální úrovni, vše se rozkecá, takže .. Ale narazil jsem taky na pár vychcánků. Ale jsou to spíš výjimky. Obecně tam není problém, ale taky to záleží na tom přístupu k lidem. Oni nesmějí mít pocit, že jsi je nějakým způsobem natáhl.

Jan Franěk


Hrozně nepříjemná položka, aspoň pro mě. Když jsem začínal podnikat, tak největší problém byl říct si o peníze. Na začátku to bylo stylem ... tak mi něco dejte, ale brzo mi bylo jasný, že takto se neuživím. To nešlo. Dneska když přijde firma, která přes počáteční sliby dluží, tak potom následují nějaká telefonická upozornění, co se děje a pak to jednání s těmi lidmi mě osobně je teda nepříjemný, protože já se k tomu vždycky stavím takovým způsobem, že když vy jste potřebovali, já jsem byl ochotný, já jsem vám vyhověl, tak proč to tady je obráceně? Pro mě to je trošičku nepochopitelné, proto to jednání mám hrozně nerad, i když bohužel se s tím každý z nás setkává. Ale zatím musím zaklepat, že zaplacené faktury mám všechny, ale byli zákazníci, kteří zaplatili až třeba po roce. Ale zase co slyším od kolegů okolo, tak jsem na tom docela dobře, protože všechny peníze jsem vždycky z těch lidí dostal a nemusel jsem být nikdy nijak extra zlý.

Radek Červený


Neměl bys dělat všechno v jedné osobě. Nemůžeš být jeden den hodný a druhý den být zlý. Ideální je, když má nějakou účetní, která tu agendu vede a ty úkoly jsou už striktně rozděleny. A ty s tím zákazníkem jednáš jako ten hodný, mezi řádky mu nabídneš nějaké výhody, získáváš jeho sympatie, aby sis toho zákazníka udržel a ta zakázka fungovala a vše okolo fungovalo tak, jak má. Ale na straně druhé to všichni pochopitelně děláme pro nějaký zisk a děláme tu práci proto, abychom z toho žili. Pokud dojde k tomu, že ta práce není zaplacená, tak začíná nastávat problém. A tady je ideální, když to za tebe, takovou tu první, druhou upomínku, varování, řeší někdo jiný. Třeba ta účetní, která se jménem firmy zeptá, jak to vypadá, jestli jsou peníze na cestě, jestli nezapomněli nebo jestli ta faktura došla. Nemá cenu hned brát baseballovou pálku a běžet tam. To se nedělá. Ale je dobré, když to někdo řeší za tebe. Pokud mi zákazník řekne: "Vy jste se tu na mě ráno usmíval a odpoledne mi volala vaše účetní a hrozila mi", tak se na něho usměju a řeknu mu: "Víte, ale to je zase její práce. Od toho ji tam máme." Takto to prostě funguje. To, že vezmeš tu basebolku a jdeš z někoho vymáhat peníze, to je ta nejposlednější a nejkrajnější možnost, kdy už nějaké pokusy o vyrovnání selhaly a jiná možnost už tam není.

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT



FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Častou negativní zkušenost mají (nejen) elektrotechnici z přístupu stavebních úřadů. Nejedná se tentokrát o problém "tvrdohlavosti" úřadu, ale naopak o přílišnou benevolentnost, hraničící až s ignorací zákonných vyhlášek a nařízení. Zajímali jsme se tedy o zkušenosti se stavebními úřady a pohled odborníků na danou problematiku ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933