Elektrická motorka ZERO
Stále se někomu zdá elektromobilita pouze jako extravagantní zábava? Skutečnost, že v je Česku malá lupní síla ještě neznamená, že jí v okolním světě něco brání vývoji. Pokud chceme vědět, co se v této oblasti děje, vždy se to dozvíme od Jiřího Vlka. Proto nikoho nepřekvapilo, že se Jiří objevil vyjímečně na dvou elektromobilních kolech. Zajímal nás nejen výkon, zrychlení z nuly na sto, ale samozřejmě také cena ...
Tým portálu Elektrika,
ze dne:
21.08.2017
reklama
Zastihnout Jiřího Vlka není snadné. I na veletrhu jsme objevili jeho vozidla s elektrickým pohonem otevřená a osiřelá. Ovšem za chvíli se Jiří objevil ...
Textový přepis rozhovoru ...
E: Na čem jsi to přijel?
Jiří Vlk
Přijel jsem na elektrické motorce. Je to jedna z nejdokonalejších elektrických motorek jaké se vyrábí, je to motorka Zero. Z 0 na 100 km/hod. má zrychlení za 3,9 vteřiny, dojezd 300km, teď jsme nabití na 91%. Nabíjí se to 4 hodiny normálně z 230V, pak se dá dokoupit Mennekess nabíječka a s tím se to nabíjí daleko rychleji.
E: Pěkný. Cena?
Jiří Vlk
Cena této motorky ... je to nejvyšší třída co Zero má, takže prodejní cena je půl milionu, ale jsou i menší crossky.
E: A jaká je pojistka ze zákona?
Jiří Vlk:
Povinné ručení ... mám ho udělané teď i pro půjčování, že ji můžu půjčovat. Takže povinné ručení jsem dostal 360Kč na rok. Je to 50kW/h motor ale pozor, stejná motorka se stejným dojezdem, je tam trošku nižší výkon s 11kW/h motorem se může řídit s B řidičákem, což je pecka. Takže lidi, kteří chtějí elektrickou mašinu, tak na toto nemusí mít A řidičák. A má stejné dojezdové vlastnosti a zrychlení na 100 je tam také slušné.
E: Tam je cena jaká?
Jiří Vlk:
Cena je stejná. Ale tyto motorky začínají na 230 tisících. Tady přijela levnější crosska, která má slabší dojezd, ale do terénu je to dobré. Toto je kombinované, můžeme i do terénu, i na silnice. Pak je vyloženě silniční, která je dělaná na silnice.
E: Motorka hezký, mně na tom vadí to, že to má 2 kola, že jsem dárcem orgánů a že na mě prší. To jsou základní věci, co mi vadí.
Jiří Vlk:
Já taky nejsem motorkář, jsem spíš autař, ale toto je trend, který teď jde do popředí a po elektrických kolech budou následovat elektrické motorky. Vidíme, kolik elektromobilů za poslední roky přibylo, jak elektromobilita jde dál. To mě pohlo k tomu, já mám licenci na prodej těchto motorek.
E: Co je v té nádrži když ne palivo?
Jiří Vlk:
V této nádrži je odkládací vak a sem já si mohu dokoupit rychlejší nabíječku a dá se sem dát jedna baterka, takže to bude mít delší dojezd.
E: Baterky jsou zhruba kde?
Jiří Vlk:
Támhle je to krásně vidět, na Enduru.
E: To je výměnná baterka?
Jiří Vlk
Ano.
E: To máš dvě? Jednu nabíjíš a druhou používáš?
Jiří Vlk
Nevím, baterka váží 70kg, takže by se s tím člověk celkem nadřel.
E: Varianta, že si to mohu vyměnit je zajímavá. Pěkné, díky, super.
Více o elektromobilitě naleznete například zde ...
Diskutující k tomuto článku
... a další (počet diskutujících: 4)TEXT Z OBLASTÍ | SOUVISEJÍCÍ KONTAKT |
---|---|
|
ASEP Asociace elektromobilového průmyslu Zaslání vizitky Zobrazit záznam v adresáři |