Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Svůj pohled na sousední megaveletrh Light+Building ve Frankfurtu popisuje český elektrikář. Nezůstává pouze u jednoho selfie o své přítomnosti v Německu a prozrazuje proč se vydal tak daleko. Čím ho to obohatilo? Jak se dívá na budoucnost veletržních ...
  • Pokud chceme studovat různé aspekty elektrických jevů, včetně teploty výbojů blesku, vlivu ionizace vzduchu a negativních účinků elektrického oblouku, pak se nabízí studium na VUT, ČVUT ... mnoho příležitostí k experimentům s různými kombinacemi ...

Elektrická motorka ZERO


Document Actions
Elektrická motorka ZERO
Stále se někomu zdá elektromobilita pouze jako extravagantní zábava? Skutečnost, že v je Česku malá lupní síla ještě neznamená, že jí v okolním světě něco brání vývoji. Pokud chceme vědět, co se v této oblasti děje, vždy se to dozvíme od Jiřího Vlka. Proto nikoho nepřekvapilo, že se Jiří objevil vyjímečně na dvou elektromobilních kolech. Zajímal nás nejen výkon, zrychlení z nuly na sto, ale samozřejmě také cena ...
Tým portálu Elektrika, ze dne: 21.08.2017
reklama


Zastihnout Jiřího Vlka není snadné. I na veletrhu jsme objevili jeho vozidla s elektrickým pohonem otevřená a osiřelá. Ovšem za chvíli se Jiří objevil ...



Textový přepis rozhovoru ...

E: Na čem jsi to přijel?

Jiří Vlk
Přijel jsem na elektrické motorce. Je to jedna z nejdokonalejších elektrických motorek jaké se vyrábí, je to motorka Zero. Z 0 na 100 km/hod. má zrychlení za 3,9 vteřiny, dojezd 300km, teď jsme nabití na 91%. Nabíjí se to 4 hodiny normálně z 230V, pak se dá dokoupit Mennekess nabíječka a s tím se to nabíjí daleko rychleji.

E: Pěkný. Cena?
Jiří Vlk

Cena této motorky ... je to nejvyšší třída co Zero má, takže prodejní cena je půl milionu, ale jsou i menší crossky.

E: A jaká je pojistka ze zákona?
Jiří Vlk:

Povinné ručení ... mám ho udělané teď i pro půjčování, že ji můžu půjčovat. Takže povinné ručení jsem dostal 360Kč na rok. Je to 50kW/h motor ale pozor, stejná motorka se stejným dojezdem, je tam trošku nižší výkon s 11kW/h motorem se může řídit s B řidičákem, což je pecka. Takže lidi, kteří chtějí elektrickou mašinu, tak na toto nemusí mít A řidičák. A má stejné dojezdové vlastnosti a zrychlení na 100 je tam také slušné.

E: Tam je cena jaká?
Jiří Vlk:

Cena je stejná. Ale tyto motorky začínají na 230 tisících. Tady přijela levnější crosska, která má slabší dojezd, ale do terénu je to dobré. Toto je kombinované, můžeme i do terénu, i na silnice. Pak je vyloženě silniční, která je dělaná na silnice.

E: Motorka hezký, mně na tom vadí to, že to má 2 kola, že jsem dárcem orgánů a že na mě prší. To jsou základní věci, co mi vadí.
Jiří Vlk:

Já taky nejsem motorkář, jsem spíš autař, ale toto je trend, který teď jde do popředí a po elektrických kolech budou následovat elektrické motorky. Vidíme, kolik elektromobilů za poslední roky přibylo, jak elektromobilita jde dál. To mě pohlo k tomu, já mám licenci na prodej těchto motorek.

E: Co je v té nádrži když ne palivo?
Jiří Vlk:

V této nádrži je odkládací vak a sem já si mohu dokoupit rychlejší nabíječku a dá se sem dát jedna baterka, takže to bude mít delší dojezd.

E: Baterky jsou zhruba kde?
Jiří Vlk:

Támhle je to krásně vidět, na Enduru.

E: To je výměnná baterka?
Jiří Vlk

Ano.

E: To máš dvě? Jednu nabíjíš a druhou používáš?
Jiří Vlk

Nevím, baterka váží 70kg, takže by se s tím člověk celkem nadřel.

E: Varianta, že si to mohu vyměnit je zajímavá. Pěkné, díky, super.

Více o elektromobilitě naleznete například zde ...
 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 4)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

ASEP Asociace elektromobilového průmyslu
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Jak vést datová vedení bezpečně v průmyslových prostorách? Pokud potřebujete umístit do prostoru krabici, vzniká několik problémů. Zatížení, krytí IP, dostatečný prostor pro případné práce s vedením. V tomto videospotu se seznámíte s řešením KM Rack z AMPERu 2010. Nezapomeňte, že všude nelze použít běžné podpodlažní krabice určené do administrativních prostředí!
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933