Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
reklama
Electric emotion Tour II začala ve čtvrtek 24. května 2012 okolo 16h na pražské Pankráci. Cílem bylo dostat elektromobil Peugeot iOn po ose na 1. ročník Rallye Český Krumlov Electric and New Energies. Celá trasa má 136km, a vzhledem k rozmanitosti terénu jsme zvolili jedno dobíjení po cestě pomocí rychlodobíjecí stanice společnosti Schrack Technik, na poloviční cestě v Táboře. Cesta do Tábora probíhala bez větších problému cestovní rychlostí okolo 80–90km/h po silnicích 1. třídy a z části také po dálnici.
Při příjezdu do Tábora, tedy po ujetí cca 80km byl ukazatel stavu baterie něco málo pod polovinou. Po asi 20minutovém dobíjení se kapacita baterie vyšplhala na krásných 70%.
Cestou z Tábora jsme se rozhodli překřížit 1. elektrickou trať Františka Křižíka a vzpomenout tak na "zlaté časy" elektromobility na přelomu 19. a 20. století, kdy byla elektromobilita právě díky tomuto vynálezci na vzestupu.
Po cestě do Českých Budějovic jsme nemohli minout Jadernou elektrárnu Temelín a zastavit se tak u zrodu energie, díky které jsme se do Českých Budějovic mohli přesunout tiše, ekologicky a úsporně.
Na výstaviště v Českých Budějovicích, kde se právě připravovala expozice v rámci Rallye Electric and New Energies konaná v souběhu s jednou z nejprestižnějších Rallye – 40. ročníku Rallye Český Krumlov, jsme přijeli okolo 19h.
Zde jsme mohli vyzkoušet rekordního iOna a také jeho vzdáleného příbuzného Peugeota 3008 Hybrid 4. Celá akce trvala do neděle, kdy nás čekal přejezd zpět po ose České Budějovice - Praha. Celková vzdálenost ujetá iOnem první den byla 138km.
Jakub Špaček
Pilot Peugeota iOn
Diskutující k tomuto článku
... a další (počet diskutujících: 4)TEXT Z OBLASTÍ | SOUVISEJÍCÍ KONTAKT |
---|---|