Živnost pod kontrolou (1.)
reklama
Pokud snad netušíte, o čem se zde zmiňujeme, pak
zjednoušeně takto:
Představte si, že jste ve vedení montážní
firmy. Zaměstnáváte pět montérů. Kdysi jste na montážích pracoval s nimi, ovšem
postupem času jste došel do stavu, kdy sedíte u zákazníků a u monitoru, nad
rozpočty a nabídkami.
Jako vedoucí, šéf, jednatel, ředitel, nebo ať již nazveme jakkoliv tuto funkci,
rozhodujete o úspěchu a neúspěchu svého společenství elektromontérů.
Musíte:
- Dát o své firmě
vědět,
správně zacílit propagaci, lobovat na správných místech, udržovat dobré vztahy...... - Umět nabídnout
služby
vědět komu, co a zač. Mít přehled o cenách na trhu. Umět zpracovat nabídky...... - Realizovat zakázky
uzavřít oboustranně výhodný obchod, dodržovat plnění, dynamicky se umět přizpůsobit nečekaným situacím..... - Předat zakázku
přesně vyúčtovat položky, prokázat nezbytné vícenáklady, vše doložit přehlednou dokumentací..... - Rozvíjet svou firmu
vymýšlet nové služby, vylepšovat image, pečovat o své zaměstnance, lépe zacílit investice....
Tento silně zjednodušený postup platí pro jeden konkrétní obchodní případ. Uvažuji tak, že většina podnikatelů nenechává existenci své firmy od zakázky k zakázce. Vytváří zisky, které kryjí období bez zakázek.
Pro některé (většinou jednomužné firmy) znamená období bez zakázek právě ta doba, kdy se uvedený pracovník nevěnuje plnění (elektromontážím), ale ostatním zbývajícím činnostem. Všichni víme, že se třeba při tahání kabelů špatně tvoří do mobilního telefonu cena za instalaci v rodinném domě.
Chtělo by to pomocníka.
Jak by měl takový pomocník vypadat? Nejlépe aby nám byl podobný. Aby chtěl to, co my. Myslel jako my. Byl vůči naší firmě loajální. Měl znalosti, které máme my. Tedy pak nám zbývá patrně pouze vlastní klon!
Vraťme se do reality a počítejme s tím, že takový člověk neexistuje. Možná ano, podobný může být konkurent! Tedy chce to alespoň nástroj. Mnoho lidí napadá pořídit si účetní program. Ovšem účetní program je určen pro vedení účetnictví, nikoliv pro vedení firmy. Nebo že by účetní byla hlavní myslitelem vašich investic? To raději ne.
Než se manažer vlastní živnosti zorientuje v softwarových možnostech, použije nejdostupnější nástroj MS Excel, ve kterém se opravdu dá zvládnout hodně. Postupem času ovládá více a více funkcí a potřebuje řídit čas. Čas začíná být dražší než dříve.
Čas jsou peníze?
Kdy toto pořekadlo začíná platit? Pravděpodobně když zjistíte, že si za peníze čas nepořídíte. Tehdy, kdy si uvědomujete svou zahálku. Přestáváte sledovat televizi, číst noviny. Zprávy posloucháte v radiu, nebo vyhledáváte na Internetu. Zjišťujete zisk času použitím jiných prostředků k firemní dopravě, než být sám sobě řidičem.
A co ta firma tedy?
Ve své firmě také hledáte, jak vše seskupit na taková místa, aby příště se neztrácel čas opětovným vyhledáváním.
Výsledek?
Potřebujeme mít v tom chaosu systém!
Pokračování v dalším díle...
TEXT Z OBLASTÍ |
---|
|