Elektro v praxi, díl 4.
reklama
V tomto díle je zmapována problematika pro pracovníky pracující na UTZ ve smyslu zákona 266/1994 Sb. Je zde mimo jiné řešena problematika kolejových vozidel, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení, napájecích stanic a práci na těchto zařízení.
Podívejte se na obsah sešitu č.4
- - - Zákon o drahách a doprovodné vyhlášky
- - - řád určených technických zařízení
- - - řád pro zdravotní a odbornou způsobilost osob
- - - dopravní řád drah
- - - stavební a technický řád drah
- - - el. zařízení lanových drah
- - - základní předpisy pro elektrická trakční zařízení
- - - elektrická trakční vedení železničních drah
- - - napájecí stanice Českých drah
- - - kolejová vozidla
- - - zabezpečovací zařízení na drahách
- - - železniční sdělovací zařízení
- - - bezpečnostní předpisy pro činnost na trakčním vedení
- - - elektrotechnická kvalifikace pracovníků pro činnost na trakčním vedení
Diplomovaný technik Jiří Hemerka k publikaci dodává...
Vážení přátelé,
čtvrtý díl "Elektro v praxi" není zpracován jako samostatná publikace, ale navazuje na předchozí díly. To znamená, že nelze brát dále uvedené informace jako komplexní, ale doplňující k informacím základním.
Učební text určený pro pracovníky, kteří jsou pověřeni prováděním montáží, údržby, oprav nebo revize technického zařízení (dále UTZ) ve smyslu zákona 266/1994Sb. doplněného zákonem 23/2000Sb. byl zpracován pracovníky Drážního úřadu Praha pověřenými dozorem nad určeným technickým zařízením (dále UTZ) elektro, pracovníkem TUDC Praha a zkušenými revizními techniky a specialisty na určité druhy UTZ.
Text je průběžně upravován a doplňován. Pro revizní techniky a projektanty může sloužit jako základní vodítko s vysvětlením souvislostí na specifická doprovodná určená technická zařízení. Pro vlastní výkon revizí je nutno použít příslušných právních předpisů, ČSN nebo TNŽ (technické normy železnic.
Pro úplnost bych rád znovu upozornil (viz úvod do 1. dílu učebních textů), že tato publikace je určena nejen pro zkoušku, ale hlavně pro následné použití v praxi. Bylo by tudíž nesmyslné, aby se odborníci na vozidla učili speciální požadavky na zabezpečovací zařízení a naopak. Proto jsme odstoupili od testových otázek v závěru a tím jsme reagovali na připomínky profesních skupin, které nemají nic společného s železnicí. Mimo úvodní statě je totiž problematika profesně odlišná a nelze sestavit univerzální otázky. Pro zkoušku je tedy nutno pročíst statě obecně platné a dále se zaměřit na text související s vykonávanou činností. Tím je myšlenka i práce pod trakčním vedením a tím bezpečnostní požadavky na TV. Vaše odborná problematika a ochrana před nebezpečím úrazu el. proudem bude hlavním tématem ústní částí zkoušky.
V prosinci roku 2000 (účinnost od 1.1.2001) byla vydána ČSN EN 50122-1 "Drážní zařízení - Pevná trakční zařízení. Část 1: Ochranná opatření vztahující se na elektrickou bezpečnost a uzemňování". Vzhledem k výhradám této normě, která mění i určitá ustanovení ČSN 34 1500 a ČSN 34 1530 uvedené v těchto textech, byly texty přepracovány zpracovatelem této normy. Dále byla podstatně změněna část "kolejová vozidla". V dalším textu byly provedeny pouze drobné úpravy související s novými právními a technickými normami a vydanými vyjímkami.
Objednejte si tento díl níže uvedeným formulářem!
Cena 160,-Kč + dobírka!
TEXT Z OBLASTÍ |
---|