Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Něco málo z mé praxe. O elektroinstalačních pancéřových trubkách jsem se toho na střední škole moc nedozvěděl. Občas nějaká zmínka nebo vylistováno v technickém katalogu. Ony pancéřové trubky už asi nejsou tak frekventované jako kdysi. Za to jako ...

ABB: Společnost ABB u příležitosti konference COP21 představila v Paříži systém pro elektrobusy


Document Actions
ABB: Společnost ABB u příležitosti konference COP21 představila v Paříži systém pro elektrobusy
Inovativní technologie ABB pro nabíjení elektrických autobusů byla jedním z hlavních lákadel přehlídky ekologických dopravních systémů, konané u Eiffelovy věže v Paříži. Právě v této metropoli se sešli vrcholní představitelé z celého světa, aby dospěli k celosvětové dohodě o řešení změny klimatu. Přehlídku řešení pro městskou dopravu budoucnosti uspořádal RATP, dopravní podnik francouzského hlavního města. Systém ABB, označovaný TOSA (francouzská zkratka výrazu „doprava s optimalizovaným systémem napájení“), byl na výstavě jediným plně elektrickým řešením pro kloubové autobusy.
Komerční sdělení, ze dne: 25.01.2016
reklama


Technologie ABB TOSA byla uvedena v roce 2013 v Ženevě, kde se používá na lince spojující letiště s hlavním městským veletržním výstavištěm. Kloubový autobus je určený pro vysokokapacitní městskou dopravu a lze jej na vybraných zastávkách po trase dobít za pouhých 15 sekund, aniž by cestující museli vystoupit. Na každé konečné stanici se pak autobus dobíjí déle.


Různá řešení ABB pro elektrobusy, z nich každé řeší jinou potřebu trhu

„Obrovský zájem o systém TOSA v Paříži je důsledkem atraktivních obchodních aspektů tohoto řešení,“ uvedl Olivier Augé, globální produktový manažer TOSA. „Městské dopravní podniky po celém světě chystají přechod na méně znečišťující technologie a mnozí se nyní jako po možném řešení poohlížejí po systémech s nulovými emisemi,“ dodal Augé. V Paříži si podnik RATP stanovil cíl, aby do roku 2025 80 procent jeho autobusů jezdilo na elektřinu.

Řízené pohyblivé rameno na střeše elektrobusu TOSA se na vybraných autobusových zastávkách za méně než sekundu automaticky spojí s nabíječkou. Tato funkce a doba nabíjení za 15 sekund minimalizují čas potřebný k nabíjení na zastávce. Elektrobus TOSA je napájený z kompaktních akumulátorů na střeše autobusu, což zvětšuje prostor pro cestující uvnitř. Elektrobus dokáže zpětně získat energii při brzdění, což dále snižuje spotřebu energie vozidla. Autobus je dlouhý 18,75 metru a má přepravní kapacitu 143 cestujících.


Další výhodou systému TOSA je, že na rozdíl od tramvají a trolejbusů podél trasy potřebuje jen úspornou infrastrukturu. To snižuje jako vizuální znečištění způsobené elektrickým vedením a sloupy a také snižuje potřebu údržby.

ABB je předním dodavatelem rychlonabíjecích řešení pro elektrická vozidla. Vedle systému TOSA pro elektrobusy vyrábí stejnosměrné rychlonabíječky pro elektrické autobusy. Portfolio výrobků ABB pro elektrické autobusy obnáší pohonné systémy (součásti, které přenášejí energii z motoru vozidla na kola) a prefabrikované rozvodny pro elektrobusy, které zajišťují napájení stejnosměrným proudem napojením na elektrickou síť.
 
 

 

Diskutující k tomuto článku

   (počet diskutujících: 1)
TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
Repríza KNX výroční konference k 30. výročí KNX ve světě. Událostí prováděl Josef Kunc s Vítem Pivoňkou. Z programu této události očekávejte významné novinky pro všechny partnery KNX, jejich hodnocení a doporučování potencionálním zákazníkům, poznatky z vynikajícího projektu KNX systémové instalace, chyby v projektech a při jejich realizaci a předcházení jim, představení všech ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
Autor článku
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933